Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 aug 2025 12:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej,

Jeg har fået fingrene i noget tramadol (mandolgin 50 mg). Jeg ved der er en risiko for krampeanfald når man tager tramadol, men jeg synes det er svært at komme frem til, hvor stor den faktisk er. Jeg har taget dolol før i doser på 150-200 mg uden problemer, men det skulle åbenbart ikke være en garanti for, at det ikke kan ske en anden gang på samme dose. Jeg har læst lidt rundt, og der lader til at være delte meninger. Nogle mener at man er sikker så længe man holder sig under de 400 mg, mens andre fuldstændig fraråder at bruge stoffet, netop pga risikoen for anfald. Netdoktor lister kramperne som en sjælden bivirkning.

Bør man holde sig fra at tage tramadol rekreationelt?

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes det er helt fint at bruge rekreationelt, hvis man bare holder sig under de 400 mg. Folk med opiat tolerance skal også være opmærksom på at der svjh ikke er krydstolerance imellem opioder og tramadol.

http://www.erowid.org/pharms/tramadol/tramadol_dose.shtml
Citat:
Doses over 300 mg can be physically dangerous in non-tolerated or smaller users

Men jeg har aldrig set nogle gå i kramper af doser på op til 4-500 mg.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Jeg har altid taget omkring 200 til 300 mg af gangen, og har aldrig oplevet nogle problemer. Tror ikke man skal være nervøs for kramper ved doser under 400 mg.

Dog er det vigtigt man ikke tager noget SSRI.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes det er helt fint at bruge rekreationelt, hvis man bare holder sig under de 400 mg. Folk med opiat tolerance skal også være opmærksom på at der svjh ikke er krydstolerance imellem opioder og tramadol.

http://www.erowid.org/pharms/tramadol/tramadol_dose.shtml
Citat:
Doses over 300 mg can be physically dangerous in non-tolerated or smaller users

Men jeg har aldrig set nogle gå i kramper af doser på op til 4-500 mg.

Nu ved jeg godt, at du ikke mener han bare skal hoppe ud i de doser, men man kan aldrig vide, om man lige har den rigtige kropstype eller er særligt udsat for anfald, så husk nu at holde igen!

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Jeg synes en god måde fremgangsmåde er at starte ud med en lav dosis (f.eks 50mg hvis det er første gang eller 100mg) og derfra redosere med 25 eller 50 mg ad gangen (med 30-40 min mellem hver dosering) indtil man når ønsket effekt. Derudover er det vigtigt ikke er indtage det på tom mave, da det kan intensivere virkningen meget og øge risikoen for anfald.
Jeg har heller ikke oplevet problemer med tramadol, men har været meget nervøs omkring at indtage det, pga. alle de historier på nettet om folk der har fået krampe anfald af det. Hvis man førhen har oplevet krampeanfald bør man nok holde fingrene fra tramadol, men ellers tror jeg ikke der er noget særligt at være nervøs for, hvis man tager den med ro og går stille og roligt frem og ikke kombinere med andre stoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^
30-40 minutter mellem doseringer er måske lidt lavt, i forhold til tramadol først peaker/har fuld effekt efter ca to timer.

Medlem

BTW, vil det være sikkert at tage MDMA nytårsaften hvis jeg tager tramadol i dag f.eks.?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det er ikke noget problem, tramadolen er jo for længst ude af kroppen om tre uger :)

Medlem

ok, jeg har bare hørt, at der skal være en rimelig stor pause mellem tramadol og mdma, da de begge påvirker serotonin... hvor lang tid bør der være i mellem?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]