Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 20:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Narkofangst på Christiania: Politiet har beslaglagt for 18 millioner

Citat:
På under tre måneder har politiet beslaglagt for over 18 millioner kroner euforiserende stoffer på Christiania. Det sker, efter politiet har oprettet Task Force Pusherstreet, der har været massivt til stede på og omkring Christiania siden 1. september. Det erfarer DR Nyheder.

Ifølge DR Nyheders oplysninger har politiet mellem den 3. september og 23. november beslaglagt 340 kilo hash og 13,7 kilo skunk.

Og resultatet glæder justitsminister Morten Bødskov.

- Det er et fremragende arbejde, og det har været den helt rigtige strategi, siger han til DR Nyheder.
Skal ramme bagmændene

Trods de store beslaglæggelser er problemet ikke løst endnu, siger Morten Bødskov.

- Vi skal bagmændene til livs, og vi skal have hashen væk fra Christiania, og vi skal ikke have organiseret kriminelle, der lever et liv i sus og dus. Derfor skal det her pres fortsættes - både på bagmændene og på køberne, siger ministeren.

Ud over narkobeslaglæggelserne har politiet i forbindelse med Task Force Pusherstreet rejst 26 sager for overtrædelse af våbenloven. Og i forbindelse med razziaerne har politiet anholdt og sigtet 146 personer for narkokørsel. 10 personer er blevet varetægtsfængslet.

I oktober kom det frem, at politiet også har taget et nyt værktøj i brug, det såkaldte narkometer. Narkometeret fungerer ligesom et alkometer og kan på den måde måle, om en person har hash eller andre stoffer i blodet.
Skal ramme bagmændene

Ideen med Task Force Pusherstreet var fra projektets begyndelse at ramme den organiserede hashhandel på pengepungen ved at skræmme kunderne væk.

- Vi går efter dem, som vil købe hash, fordi vi vil ramme bagmændene ved at gøre det usikkert for deres købere, så de mister kundegrundlaget, sagde vicepolitiinspektør Poul Kjeldsen, leder af Task Force Pusherstreet i september, da task forcen blev nedsat.

Og det lader til at lykkes, mener justitsministeren i dag - næsten tre måneder efter projektets fødsel.

- Vi skal den organiserede hashhandel til livs, og derfor er indsatsen meget målrettet og viser sig jo også at være meget effektiv, siger Bødskov.
kilde

Flot Morten Bødskov - klap dig selv på skulderen og lad være med at regne på hvor mange afgifter der kunne være kommet ind på de 18 millioner ved et legaliseret salg :roll:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg kan simpelthen ikke se enden på den "krig"...
I min optik er enhver regering nødt til at lave noget de kan bruge til PR i medierne. Før eller siden bliver det legaliseret.. det bør det, det skal det.
De kan ikke undgå det for evigt, men hvor er det dog sørgeligt der skal gå så lang tid.

Medlem
Brugeravatar

Det er sgu sjældent man har været så sur, som da man så dén nyhed i S-toget på vej hjem...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Hele det her emne er ligesom at se x-factor finale. Man sidder i en time og venter på der bliver stemt. Så skal man liiiige vente lidt længere, for så skal vi da lige holdes hen med reklamer for derefter at sende nyt program hvor det igeeeen bliver trukket ud og man sidder bare dér og råber af skærmen "KOM NU I GANG FOR HELVEDE! ENTEN REKLAMER ELLER FINALE!"

Mvh :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Edit: Ikke fordi jeg ser den slags tv, der slet ikke tv, da jeg intet har.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Christiania omsætter for ca. 1 milliard kroner hash om året.... Hvis taskforce pusherstreet holder dampen oppe, kan de altså nappe for 72 millioner kr. på et år,hvilket svarer til - ja, 7,2 % af den årlige omsætning. Med i beregningerne skal man så også huske, at med øget håndhævelse af forbuddet, bliver stofferne også dyrere og omsætningen stiger derfor proportionelt.... Men Morten bødskov er jo tilsyneladende kun interesseret i folkesundheden jvf. nylige udtalelser... :roll:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Citat:
Jeg vil hakkes i småstykker og så skal resterne spredes på en mark, hvor der er plantet hvede og marihuana.

Larry Hagmann

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De har beslaglagt for 18 millioner kroner... Og mon hvor meget det så har kostet i resurser at få indskrabet disse?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er en sommerfugl.
"der er et yndigt land...."

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Kunne være spændende med et studie, der viste, om hashforbruget var faldet i København som følge af indsatsen, og om kriminaliteten er steget.

Er ret sikker på, at svaret på studiet ville være hhv. nej og ja. Kunne være så godt, at gnide sådan en rapport op i ansigtet på selveste justitsministeren. For hvordan kan han tillade sig, at føre en politik, der øger kriminaliteten? Men ok, han tror jo at han er sundhedsminister, ikke justitsminister, så han er nok ligeglad.

Dedikeret medlem

De har beslaglagt for 18 millioner kroner... Og mon hvor meget det så har kostet i resurser at få indskrabet disse?

Spot on og hvis vi nu regnede udfra en indkøbspris istedet for de 50 kr pr gram så er der nok nuppet for 10 mill - hvilket har kostet hvor meget?
Der bliver der uddelt domme og retsagerne og afsoning er jo heller ikke gratis så disse skal også med på udgiftsiden. Bøde regnen giver selvfølgelig lidt penge, men intet i mod hvad en legalisering med hash afgift vil give.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
"- Vi skal bagmændene til livs, og vi skal have hashen væk fra Christiania, og vi skal ikke have organiseret kriminelle, der lever et liv i sus og dus."

Jeg har sagt det før, men siger det gerne igen. Udfra den nuværende politiske taktik: Held og lykke spasser.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man må sige Morten Bødskov er pæn god til at få gennemført noget i regeringen. Bare ærgerligt det er i den forkerte retning. Men han er vel ikke klogere..

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Det er sort. Tror ikke man finder mange folk i København, der ikke går ind for en legalisering på forsøgsbasis, men Københavnerne har intet at skulle sige i den debat. Men de bor der jo også kun.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Efter signe skulle der blive omsat for en mia kr. Om året på Staden. Det vil altså sige at politiet har beslaglagt godt 7%. Klap klap det var godt nok flot klaret, klap klap.. Det kan man da fuldstændig umulig være tilfreds med.

Jeg vil godt opfordre alle til at købe endnu mere hash på christiania fremover.

Tjek først her: https://www.facebook.com/RazziaChristia ... ts&fref=ts

Og ellers bare tag derude efter mørkest frembrud, og køb evt. Stort ind, så risikoen minimeres

Bare for at fucke deres ide endnu mere. De skal kunne se og mærke at det slet ikke har nyttet en dyt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Måske købe Fredag/Lørdag hvor der er masser af mennesker. Fugle bruger det i vid udstrækning

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]