Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 00:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Ah tror det er lidt for optimistisk, for så meget har Tjekkiet, Spanien, Portugal, Italien og Holland ikke at skulle have sagt overfor Tyskland, Frankrig og England.

I Tyskland er samtlige delstater afkriminaliseret, og det er tilladt at have forskellige mængder på sig alt efter hvilken delstat du befinder dig i. De fleste steder er grænsen vist 6 gram, i Berlin er den vist 15 gram.
Den anden dag læste jeg at politiet i England har gjort det til en mindste prioritet at gå op i besiddelse af cannabis. Det har jeg dog ikke kunne bekræfte andre steder, så det er muligvis ikke rigtigt, eller muligvis er det kun dele af england, en enkelt by, eller en kommune.

Jeg skal ikke kunne sige hvornår denne liste sidst blev opdateret, men her står at man i England kan have op til 3 gram uden anden straf end at hashen bliver konfiskeret og man får en advarsel:

http://en.wikipedia.org/wiki/Legality_o ... by_country

Der er desuden alle mulige andre lande og kommentarer til den legale status :)

Dedikeret medlem

Gode nyheder men lad os nu se - jeg vil være meget positivt overrasket hvis der sker noget før 2020.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Gode nyheder men lad os nu se - jeg vil være meget positivt overrasket hvis der sker noget før 2020.

Det vil jeg da også kalde kort tid. Når man ser på hvor lang tid der har hersket fejlagtig narkopolitik og hvor indgroet den er i store dele af befolkningen.
Jeg synes også det virker som om der er igang med at ske noget. Jeg tror dog det kommer til at være små skridt af gangen.
En legalisering af alle stoffer bliver nok ikke noget jeg kommer til at opleve, selvom jeg er sikker på det ville kunne fungere langt bedre end det nuværende system.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://kathrine.blogs.berlingske.dk/2012/11/24/fri-hash-og-guldkaeder/

Når man læser kommentarerne til det indlæg, så forstår jeg pludselig hvorfor vi ikke kommer nogen vegne... damn :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://kathrine.blogs.berlingske.dk/2012/11/24/fri-hash-og-guldkaeder/

Når man læser kommentarerne til det indlæg, så forstår jeg pludselig hvorfor vi ikke kommer nogen vegne... damn :roll:

Citat:
Lang næse til dem, som vil legalisere hash. Heldigvis for det. Vi har ikke råd til som samfund, at de svageste blandt de unge ud over at klare sig dårligt i skolen begynder et hashmisbrug, som vil gøre det endnu mere op ad bakke for dem at få et arbejde og en normal tilværelse.

Tænk på BRIK-landene, som truer Europa med deres høje effektivitet blandt arbejderne. Har vi så råd til, at vi som samfund siger ja til, at unge mennesker ligger hele dagen på deres værelse og ryger hash i stedet for at uddanne sig eller komme i arbejde. At de gå rundt i en tåge og måske begiver sig ud i kriminalitet? Nej, nej og atter nej!

Kathrine Lilleør har i denne sag intet indre kompas for, hvad der er rigtigt og forkert, hvad der er godt og ondt.

Tak til Morten Bødskov og resten af den socialdemokratiske ledelse for at have vist etisk sans og samfundsansvar i denne sag. Det ville være skønt, hvis vi én gang for alle kunne få afsluttet debatten om at legalisere hash, med dens mange tåbelige indlæg fra ellers fornuftige borgerlige debattører.

Hold kæft en klovn

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Ja for det er KUN skole/arbejdsløse unge, dovne, uintelligente mennesker der ligger på sofaen og ryger hash hele dagen!
Han skulle da have et ordentligt verbalt cirkelspark, liige i hovedet på hans opfattelse af verdensbilledet.

Selvfølgelig ved man ikke ens kollegaer på 50 år ryger den fede, fordi de ikke ser det på arbejde, eller hvis de en sjælden gang ses uden for arbejdet. Især ikke når ens informationsniveau ligger lige så lavt som EB's evne til at skrive ordentlig, informative artikler omkring rusmidler, eller politikernes personlige erfaring med rusmidler.

/facepalm

Dedikeret medlem
Brugeravatar

"Argumentet" fremført med at hashrygning ligefrem kan påvirkes Danmarks konkurrenceevne har jeg ikke set før - gad vide hvor længe der går før en af tåberne inde på borgen bruger den?

Konkurrenceevnen er jo så ganske aktuel i disse tider, så den skal nok komme :cheers:

Medlem
Brugeravatar

Der kommer nok aldrig til at ske noget…
for selv i 1997, var diskussion om cannabis også meget oppe i medierne og i folketinget. Men selv ikke tv-dokumentareren ”kampen mod hampen” med benhårde data, kunne åbne øjnene på de danske politiker. :cry:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Der er sket meget siden 1997. Tjekkiet, Mexico, Peru, Portugal, Colorado, Washington, Californien (kun medicinsk, men i praksis lovligt) og Uruguay har alle afkriminaliseret eller legaliseret hash siden 1997. Listen vokser hele tiden, og jo flere lande der legaliserer eller afkriminaliserer, desto mere pres kommer der på de resterende lande.

Desuden, så har internettet, og dermed den frie information, vundet gevaldigt indpas siden 1997. Folk får ikke deres info fra statspropaganda længere, den flyder derimod frit på internettet, hvilket allerede har givet et stort holdningsskifte i befolkningen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Ja, og lad os krydse fingre for at information på internettet bliver ved med at være fri, og ukontrolleret af regeringer!

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]