Det lader ikke til at der er så meget erfaring her på boardet omkring dette emne. Så jeg vil lige give et refarat af det jeg oplevede.
Det startede med at mig og en kammerat ristede 10 af de hersend yopo-frø. De poppede som det skulle og det var bare fjong. Vi knuste dem så, indtil de blev til støv. Det skal lige siges at vi ikke havde noget "limestone", eller kalksten som jeg mener det hedder hvis man oversætter det til dansk. Correct me if i'm wrong. Nå men anyway, vi gjorde os klar til at snuse det her pulver, som mindede utroligt meget om kaffe, både i lugt of af udseende. Og der var meget. Nok til 3 srteger til hver, på ca. 12 cm's længde. Jeg overkom lige at rykke en op i hvert næsebor, men min kammerat ville kun have en. Efter der var gået 20-30 minutter kunne jeg mærke en lille smule. Jeg havde nogle få visuals, og det virkede som om mønstrene i tapetet bevægede sig, og at væggene bølgede ind og ud. Men det var kun meget meget lidt, og det varede kun i ca. et kvarter.
Så alt i alt var det en stor skuffelse. Jeg tror at man kan få en ret god rus ud af yopo, men at vi gjorde en af følgende ting galt:
1. Vi tog for lidt 2. Vi undlod at tilsætte kalksten
Jeg hælder mest til det sidste punkt, da jeg har læst mange steder, at det er ret vigtigt.
Nå, håber det kan bruges til noget. Peace out.
|