Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 09:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

skriver her for at se om jeg måske kunne få noget feedback på en meget ubehagelig oplevelse jeg havde i sidste weekend.

Det startede med at jeg festede med nogle venner og vi tog noget MDMA og det gik helt fint havde det dejligt og var godt ramt af Emma :) der går så nogle timer hvor jeg ikke har taget noget ca 4 timer efter jeg tog min sidste streg der vælger vi så at ryge en joint for at falde lidt ned. Først bliver jeg bare rigtig skæv og sidder bare og sumper men lige pludselig begynder min krop at reagere rigtig voldsomt og det føltes som min mave snurer helt vildt og kan mærke det helt oppe i brystet og bliver sgu lidt bange jeg rejser mig så op og går ud mod toilet for at få mig noget vand men i det jeg tager i håndtaget føler jeg at jeg mister balancen og vender så ind mod stuen igen og det er så der det går rigtig galt ! Jeg falder så sammen midt inde i stuen og min hørelse bliver forvrænget og det føltes som jeg er ved at flyve et helt andet sted hen inde i mit hoved og kan barer mærke en rigtig stor angst. Min kammerat skynder sig at berolige mig imens jeg barer råber hvad sker der med mig ?! Han får øjenkontakt med mig og jeg falder til ro og han får mig op i sofaen men det underligeste var at min krop spændte helt ud og den rystede helt vildt. Jeg får mig en masse sukker og min krop falder lidt til ro men havde det underligt resten af aften. Men det underlige er at sidste gang jeg røg efter det skete følte jeg at jeg var ved at få samme føelse igen og min krop begyndte at ryste helt vildt :? og har så ikke røget siden det skete. Har ellers røget i næten 3 år nu og har aldrig oplevet noget ligende så ville hører om der var nogen der havde haft samme oplevelse ?? Eller bare noget ligende

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej og velkommen til Brainkicker.

Ved I hvad dose I tog? Det kunne vi godt tænke os at vide :-) Både din første (oral eller sniffet) og din streg senere på aftenen.
Har du kun oplevet at få de her 'anfald' på cannabis og MDMA? Eller har du også oplevet det kun ved røg?

Og du må gerne dele dit indlæg lidt op, så det er lidt nemmere at læse :)
Umiddelbart kunne det lidt lyde til, at du manglede noget sukker samt læske under hele trippet, og den joint har så fået dig til at gå i gulvet (har selv set min ven besvime af at ryge cannabis, pga. lavt blodsukkerniveau).
Og spændingerne kunne måske tyde på overdosering eller et lille epilepsi anfald, men du må endelig ikke tage det jeg skriver for den ultimative sandhed - det kan sagtens være, at det ikke er epilepsi, så ingen grund til panik.
Blot en tanke.

God bedring, håber du er kommet ovenpå igen.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Har ikke haft den erfarring med kombinationen, men har før fået den oplevelse bare ved at ryge for meget. Hvis du har festet godt igennem, så er det nok meget muligt du er gået sukkerkold eller har været tæt på, inden du røg og der kan en fed godt slå en helt i gulvet.
Så det tyder på din krop har været overanstrengt, for lidt mad og ingen reserver at tage af. Hvad med væske? Fik du noget vand i løbet af aftenen? Altså ordenligt, ikke bare et par slurke under hanen.? Det er generelt vigtigt når man drikker og især kombinere med andre rusmiddler.

Er det første gang du har røget fed efter druk og mdma?

Lige hvad jeg kunne byde ind med, da jeg ikke har den største erfarring med mdma. Lyder lidt underligt at du fik samme effekt efterfølgende, men logisk nok hvis du ikke har nået at restituere, fået ordentlig søvn og mad efterfølgende.

Håber du har fået det bedre :)

Mvh

Junior medlem

Hej og velkommen til Brainkicker.

Ved I hvad dose I tog? Det kunne vi godt tænke os at vide :-) Både din første (oral eller sniffet) og din streg senere på aftenen.
Har du kun oplevet at få de her 'anfald' på cannabis og MDMA? Eller har du også oplevet det kun ved røg?

Og du må gerne dele dit indlæg lidt op, så det er lidt nemmere at læse :)
Umiddelbart kunne det lidt lyde til, at du manglede noget sukker samt læske under hele trippet, og den joint har så fået dig til at gå i gulvet (har selv set min ven besvime af at ryge cannabis, pga. lavt blodsukkerniveau).
Og spændingerne kunne måske tyde på overdosering eller et lille epilepsi anfald, men du må endelig ikke tage det jeg skriver for den ultimative sandhed - det kan sagtens være, at det ikke er epilepsi, så ingen grund til panik.
Blot en tanke.

God bedring, håber du er kommet ovenpå igen.

Hej og tak for den hurtige feedback ! :) Men havde spist ca 1 time før det skete fik mig nogle æg og noget bacon plus noget pasta så det var ikke fordi jeg var helt tom i maven. Og drak også rigeligt vand men måske ikke nok :? Men det er første gang jeg har haft den oplevelse men har haft noget ligende før i forbindelse med cannabis hvor jeg har fået nogle anfald af en smule angst men det er ved at være over 1 år siden efterhånden så ved ikke om det kan have noget med det at gører men tog rimelig meget på den nat så måske ku jeg have fået for meget MDMA

Junior medlem

Har ikke haft den erfarring med kombinationen, men har før fået den oplevelse bare ved at ryge for meget. Hvis du har festet godt igennem, så er det nok meget muligt du er gået sukkerkold eller har været tæt på, inden du røg og der kan en fed godt slå en helt i gulvet.
Så det tyder på din krop har været overanstrengt, for lidt mad og ingen reserver at tage af. Hvad med væske? Fik du noget vand i løbet af aftenen? Altså ordenligt, ikke bare et par slurke under hanen.? Det er generelt vigtigt når man drikker og især kombinere med andre rusmiddler.

Er det første gang du har røget fed efter druk og mdma?

Mvh

Men nej det er ikke første gang jeg plejer altid at ryge en joint efter jeg har været på MDMA for at falde ned igen :)

Senest rettet af Brainkicker 23 nov 2012 03:26, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Overdosering på MDMA kan i hvert fald godt give sådan fysiske bivirkninger som du beskriver.

http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_effects.shtml

Her kan du læse om effekterne af MDMA.

Og oplevede du de anfald førhen også i forbindelse med MDMA? Eller var det kun røg?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Overdosering på MDMA kan i hvert fald godt give sådan fysiske bivirkninger som du beskriver.

http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_effects.shtml

Her kan du læse om effekterne af MDMA.

Og oplevede du de anfald førhen også i forbindelse med MDMA? Eller var det kun røg?

Tak for linket ! :) Og har kun haft de oplevelser i forbindelse med røg :? så kunne godt være at jeg skulle tage en pause med hashen

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Selvom det er rigtig lækkert at ryge hash når man tripper på MDMA, og det nærmest booster MDMA´en en lille smule så olever jeg også at jeg ofte på det stof bare har lyst til at holde mig beskæftiget. Især efter det har peaket. Jeg plejer at købe smøger så jeg ikke kan løbe tør, så ryger jeg bare smøger derud af i stedet for joints.

Også fordi - har din ven f.eks lavet jointen og kommet for meget hash i så resulterer det for mig også nogen gange i det du beskriver.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej!
Det er nok umuligt at sige hvad det præcis er der skete. Bliver du nogensinde svimmel når du rejser dig for hurtigt? Cannabis sænker blodtrrykket, og hvis du har siddet og rigtig stenet igennem uden at bevæge dig er det måske det der er sket. Jeg oplever det ret tit, og hvis jeg ikke er hurtig til at vende hovedet ned ad, kan jeg falde om, og lydforvrængning følger ofte med. Efterfølgende hændelser kan være psykiske reaktioner...

Dedikeret medlem

Det lyder på mig som at du har fået for hurtigt blod til hovedet efter du har rejst dig, jeg har prøvet det flere gange de sidste pa år, dog kun forbundet med narko, jeg vågner dog op lige så snart jeg rammer gulvet, eller kort efter :D

Junior medlem

altså jeg har da prøvet hvor vi var 4 kammerater, vi tog 3 gram emma og røg omkring 4 gram hash og der var ingen af os som havde det underligt? har du husket at drikke vand og sådan noget mens du var blæst?

Junior medlem

Hej brainkicker. Jeg har haft en oplevelse der minder virkelig meget om den du har haft. Efterfølgende havde jeg en snak med min læge og han var meget sikker på at det jeg havde oplevet var et anfald af panikangst.

Junior medlem

Mange tak for alle jeres svar !! Føler mig meget mere afklaret omkring hele situationen nu !' peace ! ;)

Junior medlem

Hej brainkicker. Jeg har haft en oplevelse der minder virkelig meget om den du har haft. Efterfølgende havde jeg en snak med min læge og han var meget sikker på at det jeg havde oplevet var et anfald af panikangst.

Det lyder rigtig nok.. Har selv oplevet et par stykker der har fået angsts fald af hashrygning.. Det starter Som en underlig uforklarlig følelse af ubehag og så bliver man angst for hvad det kan være og så kan man godt ende som
Du gjorde..
Havde du et kort blackout i det du fald? 1-2 sek måske.. For det har jeg hørt fra flere :)
Men en pause er en fin ide :) så bliver du også max skæv næste gang du ryger igen :-P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]