Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 01:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: København
Godmorgen alle i dejlige mennesker

Folk her inde har givet mig svar på rigtig mange ting og håber at igen kan hjælpe.

Har gået og lejet lidt med Dolol i et lille år, tag dem efter behov da de virker beroligende på mig da jeg nogle gange godt kan have en del stress. Der kan godt gå 10-14 dage imellem pillerne, jeg plejer og tag 2-4 stk i løbet af en dag, det hænder os at jeg nogle gange godt kan tag dem et par dage i træk. Jeg ryger ikke hash og har max siddet med en joint i hånden 20 gange i mit liv. Mit spørgsmål går på om hvad der er "sundeste", skal jeg bare forsætte med min dolol eller skal jeg heller købe mig en joint i stedet for?

Hvis i kan vil jeg gerne have facts på hvorfor jeg ikke skal det ene eller anden.

Medlem

Geografisk sted: Østrig
Min erfaring med dolol og pot er, at pot ikke giver mig nogle tømmermænd dagen efter. Dolol kan godt have det med at ødelægge min søvn, hvilket kan gøre mig temmelig træt dagen efter.
Ellers synes jeg, dolol rusen er lidt for tung til at tage på en hverdag (tager normalt 200-250mg tramadol ad gangen), og jeg ender somregel bare med at ligge i min seng og kigge op i loftet, fordi det er rart - den effekt synes jeg ikke pot har i samme grad. Dog er der det fantastiske med dolol rusen, at hvis jeg begynder at rejse mig og gå igang med noget andet, aktivt, så er det som om rusen slår midlertidigt fra.

Mht. til helbredet, så har hverken opiater eller cannabis det med at slide fysisk ned på en - men det kan være jeg er misinformeret. Du skal selvfølgelig være opmærksom på, at afhængighed af tramadol bestemt er en mulighed, og den kan godt være vanskelig at komme ud af. Hvis du blot sørger for at holde dine pauser imellem tramadol ruserne, så tvivler jeg på, du får problemer - men igen det afhænger af din egen selv kontrol. Gå helst ikke op i 500mg+ mængder.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Du må ikke tage mere en 400 mg dagligt af dolol (tramadol), hvis du tager mere end det øger du risikoen for seizures (epileptiske anfald?) væsentligt. Det står både i indlægssedlen, men er også den gængse regel.

Nogen mennesker har haft held med at tage mere uden problemer, men det kan bestemt ikke anbefales!

God vind

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har for et halvt år siden fået Dolol får en diskusprolaps. De virkede ikke særligt på smerterne, men efterfølgene har jeg 3-4 gange taget dem for sjovt- 200-300 mg, kan ikke sove, ligger og småklør mig, elendigt opoid uden særligt eufori.
Bortset fra at røg nok er usundt, mener jeg helt sikkert at hash er sundere og mere psykisk helsebringende, Opider er junk og gir ikke noget psykisk andet end glemsel i nogle timer eller døgn..

Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Du må ikke tage mere en 400 mg dagligt af dolol (tramadol), hvis du tager mere end det øger du risikoen for seizures (epileptiske anfald?) væsentligt. Det står både i indlægssedlen, men er også den gængse regel.

Nogen mennesker har haft held med at tage mere uden problemer, men det kan bestemt ikke anbefales!

God vind

Kan undres lidt .. Jeg fik 100mg 4 gange dagligt af lægen og det skete at jeg tog mere aldrig haft problemer udover forstoppelse hvilket kan skyldes så meget andet

Medlem

Geografisk sted: København
Okay... Så det i siger at jeg godt kan blive ved så længe det er under kontrol, jeg har max været oppe på 300mg som jeg os syndes sparker okay røv. Syndes bestemt at det er under kontrol da jeg kun bruger dem i stresset perioder. Tak for alle de gode input

Junior medlem

Hej pierre, vi er alle forskellige, jeg er nu på dag 5 uden dolol, jeg har været afh. Af dem i mange år, jeg fik dem ved et tilfælde første gang og i nogle år tog jeg dem som dig, pludselig blev hverdagen for stram så tog jeg også lidt der i nogle år, først nu 10år efter, er jeg kommet fri af dem, jeg her det sgu stadig lidt svært psykisk, prøv at slå paw ind på google som en læser anbefalede mig ,så får du måske lidt at tænke over. Jeg syntes det var et fantastisk stof, jeg har aldrig haft en svag psyk. Før. Nu er jeg ikke helt sikker. Mit råd til dig er smid dem ud, råd nr. 2 tag dem kun 2gange i ugen max. Så tror jeg ikke du kommer så galt afsted som jeg. Et råd fra en som kender de piller alt for godt.
Alt det bedste herfra, pas på dig selv

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Hvem stoler du mest på moder natur eller medicin industrien?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jordskælv, tsunamier, tordenvejr, snestorm, stormflod, orkan, vulkaner, sinkholes, modvind, kuglelyn ... jeg tror jeg vælger medicin industrien ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har for et halvt år siden fået Dolol får en diskusprolaps. De virkede ikke særligt på smerterne, men efterfølgene har jeg 3-4 gange taget dem for sjovt- 200-300 mg, kan ikke sove, ligger og småklør mig, elendigt opoid uden særligt eufori.
Bortset fra at røg nok er usundt, mener jeg helt sikkert at hash er sundere og mere psykisk helsebringende, Opider er junk og gir ikke noget psykisk andet end glemsel i nogle timer eller døgn..

Hash kan helt sikket lære en at slappe bedre af i kroppen, og det kan bruges på lang sigt. Opioider giver ikke særlig meget igen

Medlem

Som Homo Superior skriver, implicerer det at stoffet er naturligt, ikke at det er mindre farligt. Tænk blot på grøn fluesvamp..
Jeg ville personligt holde mit indtag af tramadol på et minimum, og være meget varsom omkring hvor ofte jeg tog det. Selvom tramadol beskrives som et opioid med mindre risiko for afhængighed, er mit indtryk, at det faktisk er et stof som mange er blevet dybt afhængige af og som giver nogle virkelig grufulde fysiske- og psykiske abstinenser efter længere tids dagligt brug!
Hvis valget stod mellem tramadol eller pot, og det var enten-eller, ville jeg råde dig til at fortsætte med cannabissen pga. tramadols øget risiko for afhængighed og slemme abstinenser.
Hvis man kan holde sit forbrug af tramadol på et minimum, og sørge for det ikke sniger sig ind i hverdagen, så synes jeg derimod at tramadol er et stof, som giver en dejlig opløftende og afslappende rus, som for mit vedkommende er langt bedre end cannabis.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har selv haft adgang til tramadol gennem en ven som får det for knæsmerter. Hun synes ikke de virker, så jeg kan få dem af hende et par gange om måneden. Jeg har haft held med at bruge dem i små doser (50-100 mg) til rekreativt, ja jeg vil måske kalde det medicinsk, brug. Jeg lider iflg. lægen af let stress, angst, damp, dep, what not. Jeg tog testen på en dårlig dag men resultatet passer sikkert fint på mig i perioder. Min læge sagde i den forbindelse at det ville være svært at medicinere mod min tilstand da de forskellige medikamenter kan forstærke en af de andre symptomer (eks. ritalin for damp, øger angsten; angst medicin øger depression osv)

Men hvad jeg fandt ud af med tramadol, er at det kan tage mine symptomer fuldstændig. Startede i sommers med 50 mg en gang hver uge ca. Så blev det til en gang hver anden dag max. Jeg vil helst ikke ud i at tage det dagligt, jeg bryder mig ikke om tanken om at medicinere mig selv med et opioid som jeg ikke har "fast" tilgang til. Jeg overvejer at fortælle min læge om effekten jeg får ud af dem. Jeg har læst at de i særlige tilfælde udskrives mod depression hvis andre midler ikke virker. Jeg har ikke fået konventionel SSRI medicin før.

Effekten af tramadol er for mit vedkommende opløftende, dulmende, giver klarhed og fokus. Jeg bruger dem kreativt til mit arbejde med musik og lydmaskiner that needs building. Jeg har fuldstændig mistet min vane med at drikke alkohol. Gider max drikke en enkelt øl i weekenden nu. For tiden tager jeg ca. 100 mg 3-4 gange ugenligt.

Medlem
Brugeravatar

Man kan ikke give et generelt svar på det spørgsmål. Det afhænger helt af den enkelte situation. Hvis du tolererer Dolol godt, ikke udvikler et uhensigtsmæssigt forhold til det, har stabil og lovlig adgang til det og råd til dit forbrug, så vil jeg mene at Dolol er det mindst skadelige da det utvivlsomt nedsætter din evne til at fungerer mindre end pot. Hvis du derimod ikke har stabil og lovlig adgang til Dolol, og hvis du oven i købet har problemer med at styre dit forbrug, så vil pot nok være at foretrække da det ikke skaber fysisk afhængighed. Hvis stofferne kun bliver brugt i situationer hvor du ikke behøver at fungerer, så vil pot nok være det bedste valg uanset hvad, da det som sagt ikke skaber fysisk afhængighed... Opiater er helt ufarlige hvis de bruges som de skal, men da de er så åndssvagt vanedannende og skaber fysisk afhængighed bør man som regel undgå dem medmindre man har kroniske smerter der ikke kan håndteres uden.

At bruge opiater som selvmedicinering med PSYKISKE skavanker er en meget dårlig idé der nærmest med garanti vil resultere i en forværring af ens problem samt et decideret misbrug.

Medlem
Brugeravatar

Hvem stoler du mest på moder natur eller medicin industrien?

Dette argument er idiotisk. Hvad med opium?

Mange mennesker oplever eufori på Dolol. Derudover vil jeg erklære mig meget uenig i din påstand om at hash er "psykisk helsebringende"... Har aldrig haft det mere underligt i hovedet end da jeg røg dagligt. Kan også genkende en masse uheldige fællestræk ved alle de stoners jeg kender og møder på min vej. Hash fører til en fragmenteret og usammenhængende tankegang. Man forbinder ting der ikke har nogen forbindelse, ser mønstrer der ikke eksisterer. Det inducerer også paranoia i forskellige grader, og har en tendens til at fremkalde og/eller forstærke nervøse træk og angst. Jeg kender ikke en eneste person der fungerer bare nogenlunde mens han/hun er skæv. Jeg har set eksempler på folk der kan ryge hver dag og stadig fungere så længe deres rygning foregår om aftenen, men folk der går skæve rundt i skole får ikke udrettet noget som helst, og hvis de endelig gør så er det noget lort fordi de ikke kan tænke ordentligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]