Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 17:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psy!

Jeg leder efter noget hempwick at købe, men jeg ved ikke hvad det hedder på dansk! Tænkte jeg ville købe det over nettet. Nogen der kender et dansk navn for det? :)

Det er sådan noget her: Hampefibre dyppet i bivoks

Medlem

Hvad er fordelen ved at bruge Hempwick?

Junior medlem

Hvad er fordelen ved at bruge Hempwick?

1: Det er hamp! En industri jeg gerne støtter! :D
2: Den er god til, hvis man sidder en hel aften med både bongs og joints and what not, da den brænder rigtig langsomt. Så slipper man også for at bruge lighter. Det er ikke en nødvendighed, men bare rart at have. Du kan vel sammenligne det med at have sådan en tændpind til nytårskrudt.

Stodder
Brugeravatar

Hampvæge?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ret lige dit link.. Du linker indirekte til en hjemmeside som sælger rygeudstyr (bonger, vapes osv..)

Direkte oversat er det vel "Hampvæge" som leaf er inde på, men i min omgangskreds samt min lokale headshop, har vi altid omtalt det som "Beeline", da det er navnet på det brand min headshop fører. Det er kort sagt hampsnor dyppet i bivoks og findes i en tynd og tyk udgave. Den tynde egner sig hvis man sidder indendørs og den tykke egner sig til udendørsbrug, men afgiver derfor også en smule smag..

Hele idéen med beeline/hempwick er at man slipper for at inhalere butanrester, samt at det giver ens hits en bedre smag. (Dette gør sig ikke rigtigt gældende, hvis man ryger mix, men ryger man rent er der en mærkbar forskel IMO) Vil ikke ligefrem mene det brænder langsomt, men vis man får fat på en af Beeline's ruller på 61 m, rækker det alligevel en del. Det kan ikke rigtigt sammenlignes med en "tændpind" da man puster flammen ud, når man ikke bruger den. Jeg bruger det personligt hele tiden og kan stærkt anbefale det til alle, som ikke bare ryger for at blive skæv, men som også sætter pris på at deres hits smager bedre/er lidt sundere.

Cannabis entusiast

Junior medlem

Ret lige dit link.. Du linker indirekte til en hjemmeside som sælger rygeudstyr (bonger, vapes osv..)

Direkte oversat er det vel "Hampvæge" som leaf er inde på, men i min omgangskreds samt min lokale headshop, har vi altid omtalt det som "Beeline", da det er navnet på det brand min headshop fører. Det er kort sagt hampsnor dyppet i bivoks og findes i en tynd og tyk udgave. Den tynde egner sig hvis man sidder indendørs og den tykke egner sig til udendørsbrug, men afgiver derfor også en smule smag..

Hele idéen med beeline/hempwick er at man slipper for at inhalere butanrester, samt at det giver ens hits en bedre smag. (Dette gør sig ikke rigtigt gældende, hvis man ryger mix, men ryger man rent er der en mærkbar forskel IMO) Vil ikke ligefrem mene det brænder langsomt, men vis man får fat på en af Beeline's ruller på 61 m, rækker det alligevel en del. Det kan ikke rigtigt sammenlignes med en "tændpind" da man puster flammen ud, når man ikke bruger den. Jeg bruger det personligt hele tiden og kan stærkt anbefale det til alle, som ikke bare ryger for at blive skæv, men som også sætter pris på at deres hits smager bedre/er lidt sundere.

Tak for svaret, du. Næste gang jeg kommer forbi en headshop, vil jeg lige kigge forbi. Jeg har stor fornøjelse i f.eks. at rulle selv, og jeg sætter stor pris på en velrullet joint med tobak som er ristet perfekt. Og jeg nyder altid når jeg har købt noget nyt, at smage på det, som var jeg Jørgen Leth med et glas vin i et kolonihavehus. Så jeg tror, jeg ville elske at få mig noget beeline/hempwick/hampesnor/forhud/hampvæge.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]