Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 17:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hey,

Jeg har hørt en del lopper gø om dette. Der var valg i går samtidig med præsident-valget, og der blev vist stemt for at lovliggøre det. Er der nogle der er bedre til at søge end mig, som har et godt link eller sådan noget? Jeg kan kun finde artikler op til valget, ikke resultatet.

Moderator
Brugeravatar

Ah.. Her er der noget: http://ballotpedia.org/wiki/index.php/C ... t_64_(2012)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
http://www.huffingtonpost.com/2012/11/0 ... 86023.html

Jeg håber det bliver lidt af et jordskred. USA kan da ikke med samvittigheden i behold blive ved med at køre deres war on drugs. På den anden side er USA ikke ligefrem kendt for deres samvittighed.

Men det er da bestemt en god nyhed! :D

Site Webmaster
Brugeravatar

Washington ligeså.
Citat:
In a groundbreaking move, Colorado and Washington voters have passed referendums legalizing marijuana for recreational use. The drug is still banned under federal law.

Colorado's Proposition 64 to the state's constitution makes it legal for anyone over the age of 21 to possess marijuana and for businesses to sell it.

"The voters have spoken and we have to respect their will," Colorado Gov. John Hickenlooper said in a statement. "This will be a complicated process, but we intend to follow through. That said, federal law still says marijuana is an illegal drug so don't break out the Cheetos or gold fish too quickly."
Amendment 64 legalized marijuana for anyone over the age of 21 at certain retail stores. Proponents believed the bill could generate millions in revenue for the state government.
A similar measure on the ballot in Washington State legalizes small amounts of marijuana for people over 21.

Even though the issues have passed, they are likely to meet legal challenges very quickly.

In 2005, the Supreme Court struck down a California law that legalized medical marijuana in the state. The Court said Congress had the power to criminalize marijuana under the Commerce Clause.

A similar ballot issue to legalize marijuana in Oregon did not pass.
In Massachusetts tonight, voters approved legislation to allow marijuana for medicinal reasons, joining 17 other states that allow it.

In addition to making a presidential pick, voters in states across the country voted on a number of polarizing issues including same-sex marriage and physician assisted suicide.

In another historical first, Maine became the first state to approve same-sex marriage by popular vote and Maryland voters also made the decision to allow same-sex marriage by referendum.

It was backed by Maryland Gov. Martin O'Malley, who is widely believed to be a potential presidential contender in 2016.

The outcome in Maine broke a 32-state streak, dating back to 1998, in which gay marriage had been rebuffed by every state that voted on it.

Minnesota voted against legalizing same-sex marriage.

Dozens of state-wide ballot questions were posed to voters, and their implications could reverberate across state lines.

http://abcnews.go.com/Politics/OTUS/col ... d=17652774

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
det med det er legaliseret men stadig under federal lov så kan de stadig tages for besiddelse?

Citat:" Minnesota voted against legalizing same-sex marriage"
er nu meget griner

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Moderator
Brugeravatar

Fedt, tak :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Billede

Medlem
Brugeravatar

Zh4dow
Kort svar: ja

Langt svar: ja, men i hvor stor udstrækning det bliver gældene ved jeg ikke rigtig. Selvom den føderale lov er hævet over de individuelle staters love så har man jo se med medicinal marihuana at når der er taget aktion i mod de steder det bliver solgt så har det været fra DEA som er et føderalt agentur. Hvorvidt statspolitiet skal operere udelukkende efter statens love eller den føderale lov når de to modsiger hinanden ved jeg ikke helt, men det tyder jo på at det må være op til DEA selv at håndhæve det føderale forbud.

Som sådan tror jeg heller ikke det i så fald kommer til at gå ud over brugerne, måske pånær dem der selv begynder at dyrke, men mere de steder det vil blive solgt. Selvom det nu bliver lovligt på statsligt niveau så er der stadig restriktioner, dog få. Ud fra hvad jeg har kunnet finde frem så må indtagelse/rygning ikke foregå i det offentlige og man må max have 6 planter.

Citat:
Det resultat har skabt julelys i øjnene hos både musikere og landmænd i Mexico, der forventer et legalt amerikansk hash-marked, kan få en størrelse på seks mia. USD (35 mia. kr.).

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59797012:fri-pot-i-usa--mexico-h%C3%A5ber-p%C3%A5-eksporteventyr.html

Ærgeligt den danske stat ikke får nosset sig sammen, de penge kunne da have været meget rare at få andel i.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Mener at ha set noget om det i en dokumentar, hvor det kom til stridigheder mellem beborende og DEA, for som de sagde var det lovligt i staten men DEA var hævet over dem, som du også selv sagde.
men jeg synes det er totalt åndsvagt at lege med lovende på den måde.

ja jeg er SELF. også en af dem der synes danmark skal komme igang og legalize,
for der er satme mange penge til landet hvis det nogensinde sker
//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]