Zh4dow
Kort svar: ja
Langt svar: ja, men i hvor stor udstrækning det bliver gældene ved jeg ikke rigtig. Selvom den føderale lov er hævet over de individuelle staters love så har man jo se med medicinal marihuana at når der er taget aktion i mod de steder det bliver solgt så har det været fra DEA som er et føderalt agentur. Hvorvidt statspolitiet skal operere udelukkende efter statens love eller den føderale lov når de to modsiger hinanden ved jeg ikke helt, men det tyder jo på at det må være op til DEA selv at håndhæve det føderale forbud.
Som sådan tror jeg heller ikke det i så fald kommer til at gå ud over brugerne, måske pånær dem der selv begynder at dyrke, men mere de steder det vil blive solgt. Selvom det nu bliver lovligt på statsligt niveau så er der stadig restriktioner, dog få. Ud fra hvad jeg har kunnet finde frem så må indtagelse/rygning ikke foregå i det offentlige og man må max have 6 planter.
Citat:
Det resultat har skabt julelys i øjnene hos både musikere og landmænd i Mexico, der forventer et legalt amerikansk hash-marked, kan få en størrelse på seks mia. USD (35 mia. kr.).
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-59797012:fri-pot-i-usa--mexico-h%C3%A5ber-p%C3%A5-eksporteventyr.htmlÆrgeligt den danske stat ikke får nosset sig sammen, de penge kunne da have været meget rare at få andel i.