Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey alle sammen, ved godt at det er meget langt det her men havde brug for at få forklaret alt hvad der skete denne aften for at man kan få en hvis forståelse for hvordan det var og hvad der skete.

Jeg og en ven var ude for en meget slem oplevelse her en gang i sidste uge. Min ven købte for 500 kroners ''pot'' på staden her for en måneds tid siden, det har vi røget meget på den sidste måneds tid og der har ikke været nogle problemer med det andet end at man virkelig blev skæv af det - jeg har en mistanke om at ham der solgte kom til at give min ven skunk i stedet for pot for det var meget mere potent end det pot jeg har røget i mit liv, men rusen jeg fik fra ''potten'' var som cannabis plejer at være.

Jeg har røget de sidste 3 år og har det sidste halve år røget flere gange om ugen, har derfor en ganske stor erfaring med både hash, pot og skunk. Min ven har røget lidt mindre men også en del.

Nu til sagen - vi rullede en joint op pure ''pot'' hvad der svarede til lidt under en cigaret og røg den. Vi havde det som vi plejer at få det af cannabis de første 10-15 minutter og derefter begyndte det værste bad trip jeg har fået i mit liv.

Fra det ene sekund til det andet fik jeg det pludseligt underligt. Jeg fik en følelse af at verden ikke var virkelig og når jeg kiggede min ven i ansigtet havde jeg det som om det var første gang jeg så et menneskes ansigt. Lidt efter blev alt jeg så breddere og lavere - altså jeg så alting en smule aflangt. Min ven begyndte at trippe helt vildt og blev ved med at gå rundt i en lille cirkel på hans gulv og så vendte han sig om og gik den anden vej engang imellem - og jeg havde det som om at verden drejede med ham og den begyndte at dreje den anden vej når han vendte sig om.

Min ven satte et eller andet interview på hans computer på for at berolige ham og jeg havde det som om at de ting der blev sagt i interviewet gik ind i min hjerne og at jeg fremover ville blive de ting der blev sagt i interviewet.

Jeg blev meget bange, nærmest angst og jeg lagde mig ned. Jeg begyndte at ryste voldsomt meget og mit hjertede hamrede i mit bryst, så voldsomt at jeg troede at det ville gå i stå. Jeg hørte alle lyde 100 gange højere end de var, en lille summen fra computeren lød nærmest som en flyvemaskine. Havde det også som om at blodet i mit hovedet koghede. Følelsen af at verden ikke var virkelig blev meget voldsom og jeg havde det som om jeg for første gang så at verden var en illusion.

Derefter kom en følelse af at jeg ikke længere var et menneske, at der manglede et eller andet i min hjerne og at det aldrig ville komme tilbage. Havde det som om jeg var blevet sindsyg og jeg troede at jeg aldrig ville blive normal igen. Jeg troede jeg aldrig nogensinde ville komme til at gøre noget normalt igen, altså have en samtale eller spise mad - det var som om jeg ikke vidste hvad de ting var længere og jeg blev utroligt overrasket på et tidspunkt over at jeg kunne drikke vand. Jeg så en masse ting da jeg lå der på sengen, jeg så mit ansigt helt dødt med orange flammende øjne og jeg så mine forældres hus for mig og jeg syntes det var det mærkeligste i verden at bo sammen i et hus.

Alt hvad der har været normalt hele mit liv blev bare pludseligt det mærkeligste i verden, som havde man aldrig oplevet de ting før. Jeg følte imens jeg lå der at jeg kæmpede for mit liv som normalt menneske. Jeg fik lidt nogle forskellige hallucinationer men det værste var alle de følelser jeg havde i min krop - jeg var fuldstændigt angst og panisk og tænkte flere gange at jeg havde ødelagt mit eget liv ved at ryge hash. Kastede også en smule op men ikke særligt meget sammenlignet med hvad jeg før har oplevet ved et bad trip.
Det var uden tvivl den værste oplevelse i mit liv, det føltes som tortur.

Min ven var ikke lige så skæv som jeg da han havde røget mindre på jointen men han fik et trip der lignede mit bare i en mindre grad - uden hallucinationer og de fysiske ting. Men han fik også følelsen af at verden ikke var virkelig og alting var underligt og at han aldrig ville blive normal igen.

Imens jeg lå i sengen følte jeg at jeg kunne mærke præcis hvordan min ven havde det og at han havde samme tanker/følelser som mig - men vi havde slet ikke snakket sammen siden bad trippet startede.
Alt dette foregik over en time og jeg troede helt seriøst der minimum var gået 5-6 timer, tiden føltes som om den var gået i stå.

Bagefter fik vi det begge godt igen og der er ikke nogen af os der har haft nogle store konsekvenser efter dette bad trip andet end man har måttet bearbejde de ting der skete og ens tanker og følelser den aften.
Jeg har prøvet at få paranoia mange gange igennem den tid jeg har røget og har også prøvet at få en od hvor jeg sad og rystede og kastede op i flere timer men de oplevelser kan slet ikke sammenlignes med denne. Jeg troede helt seriøst ikke at man kunne få det så dårligt at hash.

Hvad jeg vil høre jeg om er om i har haft lignende oplevelser og hvad konsekvenserne af dem har været?
Kan man begynde at ryge hash igen efter sådan en oplevelse her eller vil man ende tilbage i et lignende trip?
Kan det virkeligt bare have været pot/skunk eller har det været drugged? Har prøvet at ryge meget mere på en aften end hvad vi gjorde denne aften flere gange. (Min mistanke er at vi måske har røget alle krystallerne da det var sidste tilbage i drugbaggen vi røg)
Var det ''bare'' et bad trip eller var det rent faktisk denne berygtede hashpsykose man hører så meget om?
Hvordan kan det være at vi begge fik et lignende bad trip uden at tale sammen om hvad der skete og hvad vi følte undervejs?

Håber i kan hjælpe mig :)

Junior medlem

Geografisk sted: Somewhere,Somehow
Hej Redbluegreen

Lyder rigtig ubehageligt..
Jeg tror jeg prøvede noget lignende for nogle år siden. Det er aldrig rigtig blevet det samme at ryge cannabis siden, da min erfaring fra bad trippet, nærmest ligger som en sort sky over rusen, men det betyder jo altså ikke at det vil være sådan for dig.

Hvis du har det godt nu, så var det formodentlig ikke nogen hashpsykose, bare et rigtigt rigtig dårligt trip, som også kan forekomme ved at ryge cannabis.

Alt det bedste herfra!
Jack

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hold da kæft, det lyder til at have været en hidsig omgang - potent skunk i har fået :) Det kunne godt lyde lidt som en form for psykose du har fået.. Jeg har selv kun sjældne gange oplevet CEV's på cannabis, så det kan bestemt blive psykedelisk hvis man indtager nok af det.

Næste gang du bestemmer dig for at ryge, så gå meget langsomt til værks - en lunge ad gange hvert kvarter, så burde du kunne undgå at ende ud i samme situation igen.

Du bør dog indstille dig på at opleve samme "symptomer" næste gang du ryger, bare i mindre grad alt efter dosen selvfølgelig. Bare så du ikke bliver overrasket, cannabis har det med at provokere angst centeret, specielt hvis man har haft en dårlig oplevelse med stoffer inden for nyere tid.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Geografisk sted: sydpolen
Har prøvet det samme og af erfaring kan jeg fortælle at inden skal du sørge for at få en masse sukker og vand, kan ikke huske hvorfor sukker hjælper men det gør det ! begge gange jeg har prøvet det har jeg også været oppe at kører sådan helt ivrig for at ryge og så bare straffe en lunge så setting har meget med det at gøre også.. Sæt dig til rette ryg som du nyder det og ha' en god fornæmmelse når du går det for hvis du er bange for det sker igen og du så ryger kan det også fremkalde det.. Start ud meget at skrug ned for doseringen ! og så derefter føl dig frem til hvad der bedst for dig og ikke bare tag et kæmpe sug og hold det inde i 30 sekunder bare fordi din ven kan.. Det handler i bund og grund bare om at finde ud af hvad der er bedst for en og det gøres bedst ved at ryge små mængder.. :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Det er THC i en nøddeskal. Det ene øjeblik er alt fryd og gommen, det næste er det et mareridt. I har sikkert kørt hinanden op, siden det blev så vildt. Det er dog ikke en psykose eller lignende. Lad være med at ryge for meget, hold en god uges pause i det mindste mellem.

Jeg vil sige at hash(pot skunk) har givet mig mere bad trips end 10 gr tørrede cubensis i dårlig setting.

THC er efter min mening ikke et blødt narkotika( findes det overhovedet)

Junior medlem
Brugeravatar

Det lyder som en hård omgang noia du har fået dig. Jeg har prøvet noget af det samme du beskriver første gang jeg fik det sådan var da jeg drak guldkakao Jeg havde nok de fleste af de symtomer du beskriver og så havde jeg det som om min hjerne blev låst fast, jeg blev fanget i mit eget tankespin og det føltes som om at jeg var tvunget til at køre rundt i de samme tanker resten af livet. siden hen udviklede det sig sgu til hver gang røg så jeg stoppede med at ryge til sidst. THC skal man ikke undervurdere

Medlem
Brugeravatar

Uha sikken en omgang. Jeg har også selv haft nogle meget vilde oplevelser med skunk engang imellem. Du lyder som et ret følsomt menneske. Det er en rigtig god ting, men det betyder også at du nok skal være lidt forsigtig med psykedeliske rusmidler (og THC er i allerhøjeste grad psykedelisk). Jeg ville nok holde en lille pause fra skunk, hash, pot og andre THC-holdige stoffer indtil videre, og ryg en lille smule ad gangen, hvis du vælger at gøre det alligevel.

Måske var det netop fordi I ikke talte sammen om det, at det eskalerede. Når noget bliver underligt mens man er påvirket, tror jeg det er meget vigtigt at tale sammen om det... hvis ikke man kan få det afklaret, kan man ihvertfald være enige om at det er underligt ;)

Hypnos skrev:
Du bør dog indstille dig på at opleve samme "symptomer" næste gang du ryger, bare i mindre grad alt efter dosen selvfølgelig. Bare så du ikke bliver overrasket, cannabis har det med at provokere angst centeret, specielt hvis man har haft en dårlig oplevelse med stoffer inden for nyere tid.

^this .... du skal være forberedt på flashbacks. Følelsen af at være skæv kommer til at gøre minderne om alle de tanker, du gjorde dig, meget levende igen.
Når jeg har haft bad-trips, er jeg af og til kommet til at prøve at flygte fra tankerne ved at ryge mere. Så er det hele kommet igen og blevet forstærket og jeg har stadig ikke kunnet håndtere det ordentligt. Jeg tror det er en meget bedre løsning at lade være med at ryge i et stykke tid indtil du igen føler dig helt tryg ved urten ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi var engang 11 folk hvoraf de 6 aldrig havde prøvet Canabis. Vi lavede Potchai af nogle hanplanter, og prøvede virkelig at lave en dosering der var okay og ikke for stor. vi fik en ODer der gav os halluer, min veninde lignede en heks, og alting på bordet stod og dunkede og hoppede. Min ene kammerat fik hævelser omkring øjnene så han lignede en der havde fået røvfuld. Næste dag sagde de der aldrig havde prøvet det før, at det ville de ihvertfald ALDRIG prøve igen.. Total nedtur og jeg har aldrig indtaget det oralt siden. Men som røg har jeg kun prøvet en lille smule iskrystaller i luften, så det må være fordi som du sir, det var bunden af posen med alle krystallerne i.

Junior medlem

Jeg har tit oplevet disse nøjer badtrips da jeg var yngre. De kom som regel når jeg havde røget for meget, og det skumle var at jeg begyndte på at kunne lide dem lidt. Anyway, min konklusion er at det er angsten der kommer frem. Jo mere skæv man bliver, jo færre barrierer er der mellem ens selv og ens underbevisthed (som i mit tilfælde var fyldt med angst). Angst er en spøjs fætter, den gør en irrationel, især hvis man ikke er klar over hvor angsten skal rettes hen, så begynder man at få nøjeren over det hele.

Mit råd ville være, at slappe af, drikke noget sukkerholdigt, og sidst men ikke mindst, kontrollere åndedrætet: lave dybe og stille og rolige ind- og udåndinger mens du indser hvor irrationel den frygt du oplever er. Så er min erfaring at frygten opløses og erstattes med gode følelser.

Junior medlem

Hoooold nu kæft ... :roll:
samme gamle sang fra nybegynere .....
ta jer nu sammen for dælen , det er sku da ikke LSD i har indtaget :roll: :roll:
du siger at du har meget affaring efter 3 år? en gang i mellem? haha .. det sagde vi andre osse den gang .

jeg tror bare i skal glemme alt om cannabis for i forstår tydeligvis ikke hvad det er ..

MÅSKE er i blevet taget ved røven og har fået salvia istedet (det kan godt ligne smuldret pot)
ellers også er jo fantasi løbet af med jer , ellers også lyver du bare for at have noget og lave ..

det svarer til at jeg påstår at jeg fik den samme oplavelse af øl..
ikke for at håne/ sige noget grimt . Men det er personer som dig men den slags (historier) ellers måske uvindenhed og manglende styr på sit sind, der ødelægger det for alle os andre som ved hvad det er og hvad det gør . :!:
:roll:

Junior medlem

det her er sikkert skrevet af politibetjente ...
med garenti! ..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det lyder til du ikke har prøvet særlig potent skunk eller hasss for den sags skyld. Sådan noget kan sagtens ske.

Lyder ubehageligt OP, har ikke lige så meget andet at sige. Prøv at slappe af med det, og giv muligheden for at det var en one time experience en tanke. Måske var det bare pisse random.. Men nedern oplevelse.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Det lyder til du ikke har prøvet særlig potent skunk eller hasss for den sags skyld. Sådan noget kan sagtens ske.

Lyder ubehageligt OP, har ikke lige så meget andet at sige. Prøv at slappe af med det, og giv muligheden for at det var en one time experience en tanke. Måske var det bare pisse random.. Men nedern oplevelse.

hehe :) oka
men kan kun sige i lige måde ..
jeg kan så fortælle dig jeg har røget siden jeg var 15 stort set hver dag og jeg er 23 men dog stoppet med det i hverdagene..
sååå .. men sjovt nok syns jeg det samme om dig :shock:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hoooold nu kæft ... :roll:
ta jer nu sammen for dælen , det er sku da ikke LSD i har indtaget :roll: :roll:
du siger at du har meget affaring efter 3 år? en gang i mellem? haha .. det sagde vi andre osse den gang .

jeg tror bare i skal glemme alt om cannabis for i forstår tydeligvis ikke hvad det er ..

MÅSKE er i blevet taget ved røven og har fået salvia istedet (det kan godt ligne smuldret pot)
ellers også er jo fantasi løbet af med jer , ellers også lyver du bare for at have noget og lave ..

ikke for at håne/ sige noget grimt . Men det er personer som dig men den slags (historier) ellers måske uvindenhed og manglende styr på sit sind, der ødelægger det for alle os andre som ved hvad det er og hvad det gør . :!:
:roll:

prøv at leve op til dit nick.. At du har røget i 7 år beviser på ingen måde din teorier. OP ødelægger det ikke for alle andre ved at søge hjælp og råd herinde... Hvis han ville ødelægge det, havde han afskrevet oplevelsen som en hash-psykose og fået spalteplads i EB eller lign... Jeg ved ikke om jeg forstår hvad cannabis ER, en plante, en depressant, et psykedelisk stof? Vil du ikke oplyse mig, du virker så lærd om emnet...?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted

jeg kan så fortælle dig jeg har røget siden jeg var 15 stort set hver dag og jeg er 23 men dog stoppet med det i hverdagene..

Jeg ryger fast hver dag og har gjort det i over 10 år og jeg har aldrig haft de vilde bad trips, (man kan da godt blive dårlig, kvalme, opkast etc) men jeg har set folk der nærmest raller helt ud på en joint op til flere gange. ^^Så drop attituden, mand!
Som andre siger så kan det have noget med blodsukkeret at gøre. Selv har jeg svært ved at ryge en joint uden saftevand/sodavand/øl.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A

Og prikkerne begynder ligeså stille at falde på plads - lige pludselig forstår jeg hvorfor du er så hjernedød at høre på. Tillykke du har vundet en fremtidig titel som førtidspensionist, hvis det altså eksistere når vi bliver gamle... - "god vind".
Laulzzzzz

" Hoooold nu kæft ... :roll:

:roll:"

Din arrogante udbrændte attitude giver mig en bitter metallisk smag i munden.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
I bliver fuldstændigt opslugt af at kritisere og rette hinande hva? Har allesammen ADD eller hvad?

OP: spørg dig selv om du egentlig har lyst til Cannabis igen? Og vær helt sikker før du springer ud i det, for hvis du er afklaret med at du vil kunne hygge dig med en joint igen, så er det nemmere automatisk at dreje en eventuelt angstpræget og negativ tankegang under et bad trip, til noget positivt. Bare husk dig selv på langsomt at øge dosis til du føler dig tilpas, og husk du gør det på dine egne præmisser :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]