Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 22:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

http://yilb.com/trick-or-treaters-given ... in-oldham/

Hvad sker der for den verden vi lever i??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://yilb.com/trick-or-treaters-given-cocaine-in-oldham/

Hvad sker der for den verden vi lever i??

En verden der bliver bedre og bedre for den samlede befolkning, kontrær hvad medierne prøver at fortælle dig. Gode nyheder sælger bare ikke så godt.

Medlem

Så du mener at det ikk passer?

Medlem
Brugeravatar

Nej det er ikke det han siger, han mener blot at de nyheder man ser og hører ofte omhandler DÅRLIGE nyheder frem for gode. F.eks. hører man hele tiden om islamiske terrorister og sådan noget, men aldrig om hvor flinke mange folk i mellemøsten er.. nyheder om blod, død, ødelæggelse og stoffer der bliver givet til småbørn sælger bare bedre end historier om pensionister der giver en hel plade Merci-chokolade til lille Erik nede på Søndervej. Ikke at det ikke passer :)

Medlem

Ja det er helt rigtigt det han skriver så!

Junior medlem

det er en træls ting at det sker, men alligevel kan jeg ikke tænke på hvad der ville ske hvis en lille dreng på 6 - 9 år fik sådan en stoppet i munden, bare se sådan en knægt løbe rundt, jeg har en syg tanke gang ...:O

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Tja... Tilbage i 1880eren kunne du købe produkter der indeholdte kokain, der henvendte sig tl børn. Omvendt her er der dog tale om en spøg. Og selvfølgelig skal børn ikke ha narko.

Men ærlig talt så synes jeg det er en million gange mere forfærdeligt at en million børnefamilie spiser på McDonals hver dag. Den mad er mindst ligeså giftigt for børnene som kokain

Edit:Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Eller hvad med at 2% af drenge mellem 10 og 18 får Ritalin eller lig.?
Ud over hvis du læser artiklen så står der ikke noget om slikkepind, men to "snap bags" små zip poser. Men selvfølgelig forsvare jeg på ingen måder at gi' unger coke. Min kometar var mere rettet mod at folk tror at at verden bliver værre og værre pga. hvad de får fra medierne. Den mest brugte er at "volden stiger" men hvis man tænker på at før i tiden fik børn tæsk af deres forældre og lære, svende fik bank af deres mestre, koner af deres mænd, brug af vold i retsvæsner og psykiatrien. At det var langt farligere at gå på gaden og det ofte var krig, så har jeg personligt svært at se hvordan "volden stiger" eller "man skal jo passe på nu til dags" er andet end paranoia induceret at medier. Men igen, det er måske bare mig :wink:

Senest rettet af bindegal 02 nov 2012 16:39, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov, Lolland, Danmark, Europa, Verden, Mælkevejen, Universet.
Eller hvad med at 2% af drenge mellem 10 og 18 får Ritalin eller lig.?
Ud over hvis du læser artiklen så står der ikke noget om slikkepind, men to "snap bags" små zip poser. Men selvfølgelig forsvare jeg på ingen måder at gi' unger coke. Min kometar var mere rettet mod at folk tror at at verden bliver værre og værre pga. hvad de får fra medierne. Den mest brugte er at "volden stiger" men hvis man tænker på at før i tiden fik børn tæsk af deres forældre og lære, svende fik bank af deres mestre, koner af deres mænd, brug af vold i retsvæsner og psykiatrien. At det var langt farligere at gå på gaden og det ofte var krig, så har jeg personligt svært at se hvordan "volden stiger" eller "man skal jo passe på nu til dags" som andet end paranoia induceret at medier. Men igen, det er måske bare mig :wink:

De er en personage lige efter mit forkvaklede sind..! Jeg sér ikke fjernsyn længere - overhovedet! Hører sjældent radioavis og læser ikke de papir-producerede ditto, netop fordi det er proppet med fissefornemme folkekærlige fraktionerende fækalier af fyrstelig, forbandet og fuldendt fæl dunst.

Nyheder skaber frygt. Frygt skaber hysteri. Hysteri bunder i grunden i bøn om kontrol. Staten tager kontrollen. Kontrollen kræver penge. Rigmænd har (for) mange penge. Ergo;
Staten er baseret på rigmænd, der har mange penge til at "skabe" nyhederne, der inducerer uvildig utryghed, anticiperet angst og dernæst hjælpeløst hysteri der omvendt gør folkefærdet mere medgørligt og villig til at spendere/ofre mere.

Jeg er på ingen måde tilhænger af konspirations-teorier - jeg er nihilist der bor sammen med en kammerat, der tror næsten alt er konspiratorisk og munder ud i "Illuminati", så jeg finder blot hele konceptet interessant samt i grunden bedøvendes ligegyldigt.

http://www.youtube.com/user/KopyKhat http://soundcloud.com/kopykhat http://www.bandbase.dk/kopykhat

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Husk på børn, at når fremmede forærer jer stoffer, så siger i tak! - For stoffer er dyre. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Det er interessant at se, hvordan det enten er det ene eller det helt andet. Fx. er volden enten steget markant eller også forholder det sig præcis modsat. Enten er muslimer onde eller også er de gode. Sandheden ligger nok et sted midt imellem.

Derfor bør man selv holde sig for god til, at hoppe i den modsatte grøft i en slags modreaktion. Jeg gør det selv af og til, men det afholder mig ikke fra at blive irriteret på mig selv og andre, når man gør det samme som man anklager andre for, bare med modsat fortegn.

Verden er blevet bedre, konstaterer "bindegal". Er sandheden ikke, at den på nogen måder er blevet bedre og på andre værre og kommer det ikke an på hvem man spørger? Alle de fede børn, som bliver slået langsomt ihjel af deres forældre og får diabetes inden de har nået puberteten, har de fået det bedre?

Det kommer an på... alt muligt.

Men det er en kompliceret verden og det bryder de fleste sig ikke om. De fleste vil gerne have sikre svar og markører som viser dem, hvordan skal forholde sig, tænke og tro. Der er ikke nogen, som vil høre de nuancerede svar, derfor leverer de fleste medier de unuancerede og hurtige svar.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg går ikke ud fra du selv kender nogle børn der er blevet slået ihjel af deres forældre inden puberteten :wink: Det er højst sandsynlig kun noget du har læst om ikke? Hvor mange kender du der er blevet akademikere selv om deres forældre ikke var det? Virkeligheden er hyper kompleks, men det betyder ikke at man ikke kan gøre nogle generelle observationer om levealder, adgang til kalorier, børnedødelighed. Og vi kan måske også blive enige om at overskrifter som"volden stiger" mere bliver skrevet for at sælge aviser end for at afspejle virkeligheden? Og når folk får meget af deres viden om verden fra en industri der lever af sælge sensationer, så kan deres verdensopfattelse ikke undgå at blive forvredet. At det næste terror angreb rammer dem, bliver offer for en anonym voldsmand eller at små tykke børe dør i hobetal pga. deres uansvarlige forældre (jeg elsker virkelig den med børnene, kan du se :) )

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg kan se, at mange børn er usundt fede og konkluderer, at det må være livsfarligt. Det bekræftes af undersøgelser, som viser en stigning i antallet af børn med diabetes.

Edit: Men det burde være common sense, at det ikke er godt for børn at blive fyldt med fx. pizza, pølsehorn og mad fra Mac D.

Dobbelt edit: De der kiosk baskere som: "forældre slår deres børn langsomt ihjel" har andre effekter end at sælge aviser. Det kan også være en øjenåbner, når tingene bliver sat på spidsen. Man kan problematisere det, for dør børnene? Nej, men de vokser op med et problem, som de senere kan dø af eller som "bare" medfører, at de får et handicap med videre i livet.

Der er masser af den slags overskrifter og jeg er selv god til dem. De indeholder dele af sandheden, men selvfølgelig ikke den hele. Men det kan skabe opmærksomhed og måske få nogle til at vågne op og se lidt på den måde de forholder sig til tingene på og det mener jeg nogle gange kan være nødvendigt.

Junior medlem
Brugeravatar

I dag har individet meget mere frihed og mange flere muligheder end for bare 20 år siden. Dvs. at dem der gerne vil udrette gode ting, i dag har en meget større mulighed for at udrette noget positivt. F.eks. har levealderen aldrig været højere, og vi er meget mere bevidste omkring hvad der er farligt. Man skal selvfølgelig også være opmærksom på, at forbrydere som "slikkepinds-pusheren" også har fået større muligheder for at udrette dårlige ting. Det er konsekvenserne af vores højtudviklede samfund. Men det betyder ikke at vi lever i et risiko-samfund. For i takt med at risikoen øges, bliver vi også mere bevidste om det.

Folk skal lære, ikke at være så naive omkring hvad medierne siger. Medierne udnytter patos og appellerer til vores frygt. Brug din fornuft og læs nogle nyheder du kan blive klog på i stedet for: http://verdensbedstenyheder.dk/ ...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Stakkels knægt må have blevet helt lam i tungen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Citat:
I tried sniffing Coke once, but the ice cubes got stuck in my nose. ~Author Unknown

Billede

Kokain er ikke det værste man kan give børn IMO... Sukker har f.eks. et højere afhængighedspotentiale, man kan dog ikke dø af en OD, but still...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Sukker giver en stille, langsom død mens det er hurtigere overstået med kokain.

Friheden til at gøre det gode indebærer også friheden til at gøre det dumme, fx. æde sig ihjel eller give efter for ens børns tilsvarende primitive instinkter. Flere dør af fedme i dag, end af sult (WHO). Præcis SÅ kloge er mennesker (på visse punkter sådan ca. på niveau med akvariefisk).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]