Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 17:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa Alkymister! Jeg er ikke selv den store alkymist, blot en home grower der funderer lidt i om det kan svare sig at trække på mine restprodukter. Jeg har søgt og søgt og læst og læst. Jeg har fundet nogle opskrifter og råd fra en kemiker der har arbejdet på udtrækning af thc i medicinsk øjemed.
Han beskriver også en procedure til produktion af cannabis acetat.

Såvidt jeg kan komme frem til er vi ude i hexan AKA rensebenzin. Det er det bedste stof til udtrækning da det er nemmere at arnejde med end f.eks butan, og langt billigere. Desuden er det non polært ligesom butan, så der trækkes udelukkende nolen ud af planten og intet uønsket som ved brug af opløsningsmidler såsom æter/isprpylalkohol.

Men rensebenzinen fordamper ikke helt rent. Rådet fra kemikeren lød her på at bruge hexan til trækning og lade det fordampe.

Produktet opløses så igen i isopropylalkohol. Blandingen fryses hvorved voks materialiserer sig og kan sies fra. Herefter fordampes blandingen igen, og derved skulle de sidste urenheder fordampe med.

Lyder noget af det her logisk i nogle af alkymosternes ører?

Nåhja og så har jeg i en tidligere tråd herinde læst en bruger der mente at kvaliteten af nolen varierer. Han mente at nol trukket på pot aldrig blev lige så potent som hvis man trak på en god hash... Det kan jeg ikke få til at give mening, jeg skulle jo mene nol var nol, ligemeget hvad man trak på... Det er vel bare et spørgsmål om hvor stor en procentdel nol du får fra en givet mængde materiale... Eller er jeg helt gal på den der?

Jeg vil dog sige at det nol jeg før har trukket (både på butan og haxan) er betydeligt mørkere end det jeg har trukket på hash... Det har jeg da godtnok undret mig over.. Så kom med noget feedback så bli'r jeg glad! :-)

Medlem
Brugeravatar

Skulle mene at der vel nok var en hel del plantesukre og olier som også kan opløses, omend i små mængder, af de upolære væsker der bliver brugt til ekstraktionen. Disse er jo mere eller mindre fjernet ved produktion af hash, og derfor kan det være man får bedre kvalitets nol af at trække på det ;) bare mine tanker...

Medlem

Geografisk sted: Der hvor du ikke kan nå mig
NOL/Oile- http://www.youtube.com/watch?v=KZXGH6mYr3Y

BHO - http://www.youtube.com/watch?v=oePcnICADTs

Hashbean BHO/Butter - http://www.youtube.com/watch?v=7HZh_k_nkZ0

(Propangas den "rene slags" kan da fået til en 10kr herop i kiwi) Men pas nu på, ikke langtid siden med han gutten fra nakskov der blev voldsomt forbrændt ! -Ventilation og ingen flammer o.lign i nærheden.Læs og tænkt

Håber det kunne bruges.

Medlem
Brugeravatar

Det er vist ret svært at skaffe hexan... :( Men sig endelig til hvis der er nogen der ved hvordan man får fat i det!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hverken Borup eller Matas's rensebenzin indeholder hexan, men der imod heptan...
Jeg vil umiddelbart gætte på at heptan er ligeså brugbart til køkkenkemi af den skuffe :)

Og BTW, Det kan betale sig at trække nol på trimmings hvis der er trichomes på dem, ellers er THC indholdet alt for lavt kontra fedt- og sukkerstoffer i planten.

Medlem
Brugeravatar

heptan koger ved ca 100 grader. Hexan allerede ved ca. 70. Derfor er sidst nævnte meget bedre til køkkekemi, hvor muligheden for at inddampe sit opløsningsmiddel under reduceret tryk, sjældent er til stede.

Admin
Brugeravatar

Det er altså ikke noget problem at dampe heptan af derhjemme. Man skal bare ha lidt tålmodighed :)
Heptan og hexan har ca. de samme egenskaber mht ekstraktion. Forskellen ligger hovedsageligt i kogepunktet.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Hmm, stof til eftertanke :-) jeg trak med rensebenzin på affaldet og Vasket trim fra en høst på ialt 800g topskud. Det gav 11 gram af hvad jeg egentlig troede var thc. Det virker helt klart... Men det ER jo nok ikke helt ligeså vildt som nol trukket på den rene vare, altså chomes... Ja, jeg har røget lidt af det men er holdt op fordi jeg blev i tvivl om hvor sundt/rent det var. Men nu begynder jeg at tage det hele op til overvejelse igen.
Der er MEGET materiale der skal trækkes på så det krøver en del opløsningsmiddel. Ikke noget en 5l dunk med rensebenzin ikke kan klare men alligevel... Det tager fucker lang tid om at fordampe og jeg vil IKKE risikere at indånde dampene... Så måske skulle jeg lytte til blazr og droppe det... Not worth it :-D

Ahh, jeg havde fået blandet hexan og heptan sammen, mente det var hexan der var rensebenzin, mybad :-)

Yup, jeg har trukket lidt med butan, kender godt faren tro mig! Fjold i nakskov! I sit køkken! Jeg tror han, smart som han er, har tænkt at de dampe kunne emætten da lige suge! Idi og så OT si'r jeg bare!

Btw, beklager typo's, det er ikke kun nemt det her fra mobilos :-D

Edit: iøvrigt har jeg aldrig nænnet at række nol på god hash/ chomes... Har aldrig rigtig forsået ideen i det :-P nu er jeg sådan alvorlig hærdet hverdagsryger og fik mig en volcano forleden... En ny verden har åbnet sig for mig. KÆÆFT det er mange år siden jeg har været så skæv :-) men sig mig, for jeg tror aldrig jeg ha prøvet rigtig god nol... Bliver en hærdet ryger som mig sådan sinssygt basket af det? Fordi hvis ikke forstår jeg ikke ideen... Og tak for alle svarene iøvrigt! Fedt! :-)

Admin
Brugeravatar

Hvad med at destillere det af? De aktive stoffer i cannabis kan holde til at blive bagt i en kage, så der sker nok ikke så meget med produktet ved at varme på din opløsning. Man kan sikkert få noget udstyr til at destillere på nettet, et loppemarked eller lign.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Hmm, altså trække det stads jeg nu engang gør af mit affald og hefefter udskille thc'en? Jah, jeg tror ikke jeg har opgivet HELT på ideen endnu, der ER jo klart noget virksomt i det, men jeg vil ikke ryge alt muligt lort, jeg vil have den rene vare eller i det mindste en garanti for at der ikke er nogen forøget sundhedsrisiko forbundet med indtag af det.
Men jeg har ingen ide om hvordan jeg skulle gøre det... Destillation ville formentlig være ret omfattende, sådan noget med reduceret tryk osv eventuelt fordi produktet (thc) begynder at fordampe allerede ved 60 grader såvidt jeg kan finde frem til...

Men ja, du har ret i at det kan bages i kager og DET undrer mig... Jeg tænker at de aktive stoffer så nok ikke fordamper længere end ud i kagen... Kan det være det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]