Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: sydpolen
Lige et spørgsmål.. har du kølet dit sprit ned i fryseren inden du blandede det med dine trims ? :)

Medlem
Brugeravatar

@anónymous
Der er ikke blevet vejet buds, så jeg må sgu være dig svar skyldig. Mht. til spritten har den ikke været i fryseren inden, nej :)

En høst-update!

Jeg har idag hakket min sidste Aoraki 13 ned, samt min næstsidste White Rhino. Dvs jeg har faktisk kun min 11 liters WR tilbage af jordplanter i teltet. Hydro BuChu går fortsat grassat med vokseværk, men nu blomstrer hun også tydeligere, så det er herligt!

Jeg har trimmet hen over et låg, så i har en idé om størrelsesforholdet, den aflange side på låget er 35 cm. Jeg glemte selvfølgelig at tage sådan et billede med Rhinoen, men jeg kan sige at den længste WR gren er lidt længere end den længste Aoraki gren.

Aoraki 13 #1:
Billede

Billede

Billede

Som tidligere sagt - de pakker SERIØST vægt på. Sådan så Mrs. Rhino ud da hun blev bundet fri
Billede

White Rhino #1:
Billede

Billede

Billede

Skål og god aften!
Billede

- Jay

Moderator
Brugeravatar

Det ser nydeligt ud jenshansen! Synd med det mugne men ser ud til at du får en god høst uanset. Har du husket at holde ventilationen kørende om natten? Når luften køler ned i teltet, så stiger den relative fugtighed ret eksplosivt (da varm luft kan indeholde mere vanddamp end kold luft), så hvis man slukker for udsugningen om natten, så dannes der hurtigt råd. - Been there. Ellers kan det også ske ved meget tætte buds, hvis et enkelt blad eller to får lov til at visne kan mugdannelsen få et center at arbejde ud fra.

Tillykke med høsten!

Medlem
Brugeravatar

Tusind tak for din kommentar BisMann - du har udryddet alt tvivl. Jeg har nemlig været så dum ikke at få sat kanalventilatoren igang om natten, førend i forgårs. Muggen har gjort mig meget i tvivl om det var mangel på rengøring, eller noget andet dumt fra min side af.
Jeg havde aldrig tænkt over reaktionen mellem den fugtige varme luft, der pludselig bliver kølet - det er jo logik når man ser sammenhængen.

- Jay

Dedikeret medlem

Uanset lidt mug så ser det lækkert ud hr. Hansen.

Junior medlem

Kan du forklare omkring hvor lang tid produktet skal ligge i en skål med spritten og kan man evt. sætte skålen oven i et ovenfastfad med kogende vand i så spritten fordamper hurtigere? :/

Junior medlem

ps: dine planter ser vildt lækre ud ;)

Medlem
Brugeravatar

Tak skal du have Fso ;)

@Cannabis André
Det jeg gjorde da jeg lavede det med husholdningssprit, der lod jeg det stå i sprit i omkring 3-4 min., hvis du vil have højere kvalitet (men mindre mængde) kan du sagtens halvere den tid. Det foregik alt sammen ved stuetemperatur.
Jeg lavede et forsøg med Isopropylalkohol, hvor jeg på forhånd lagde både materiale (trim/buds) og iso i fryseren omkring 2 timer inden brug. Efter de 2 timer fyldte jeg sprit i glasset, til det dækkede materialet, og lagde glasset tilbage i fryseren. Der fik det så lov at ligge i omkring 10 timer - suuuper lækkert resultat, meget mindre "grønt" med i. Så temperaturen hvori det trækker, kan vist have meget at sige, men jeg ved ikke om det samme gælder for husholdningssprit (selvom jeg tror det).
Og hvad angår fordampning, der kan du sagtens bruge vandbad. Jeg kom det bare i en lille gryde, med en ventilator der blæste i retning mod grydens top.

Update tid!
Lige en super hurtig update med et par linjer og et par billeder. P.t. er BuChu 9 uger & 2 dage i blomst sammen med 11 liters White Rhino og DWC WR kører på 6 uger & 1 dag.
BuChu lader til at lave blomster, men det går ikke synderlig hurtigt vil jeg sige. Hun fortsætter med at vokse i højden, så der er ingen tvivl om at der må være en sjat (hvis ikke meget) sativa i hende. Jeg har nu været nødt til at binde min cooltube endnu højere op end nogensinde før. Min DWC bobbler med WR står på 2 mælkekasser, for at kompensere for højdeforskellen haha.

Jeg valgte lige at udvide mit eksperiment med White Rhino i jord, ved at nøjes med at klippe den ene top fra min 11 liters. Så kan jeg lade resten af hende blomstre én uge mere og dermed også få resultater fra tiende uge i blomst.
Efter at løbende have testet høst, kan jeg hurtigt afgøre at det er relevant for mig at se forskellen på 9 og 10 ugers blomst.

BuChu
Billede

Piben er 41 cm. fra bund til top
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Jeg glemte selvfølgelig at tage høstbilleder af White Rhino toppen. Anyways, det var alt fra mig i denne omgang.

- Jay

Dedikeret medlem

Er nød til at spørge angående "husholdnings sprit", Jeg troede egentlig der var for mange urenheder til at trække på det, er det noget du har gjort med andet end fraklip ?, hvis man skal trække mere end 10g f,eks.

Normalt bruger jeg æter eller hospitals væske på omkring 94+%-.

Men det er jo ved at være dyrt/svært at få fat i.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]