Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 10:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej drenge!
Søger inspiration. Jeg går med en lille ide om en julepind. Min ide ville være, at rulle en helt normalt cone, men med en lille detalje. Nemlig at rulle filteret i kanel. Synes selv det lyder som en sjov ide, men er heller ikke så erfaren.
Nogle tanker fra jer garvede rygere?
-Peace!

Medlem

Det lyder sgu som en god idé, overvejer selv at lave en julekalender med 24 brune blunts, i stedet for øl.
Det kunne være meget hyggeligt at ryge en blunt blandt alt sneen

Junior medlem

Jeg kan godt lide din tankegang :D

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke det er en god ide at rulle filteret i kanel. Måske kanelsukker istedet? Ellers må man kunne får rulle papir med kanelsmag :)

Junior medlem

Fair nok.. En anden ting kunne være at bruge gavepapir som paper, bare for stemningen skyld :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Fair nok.. En anden ting kunne være at bruge gavepapir som paper, bare for stemningen skyld :)

Det lyder usigeligt ulækkert.

Medlem

Altså... Som i at ryge gavepapir?

Dedikeret medlem

Gave papir som rullepapir er både i forhold til smag og helbred en helt uacceptabel idé.

Mht dit kanal filter, kunne man måske dyppe spidsen af filteret i en opløsning af noget kanelsukker (jeg ved faktisk ikke om kanel er vandopløseligt, det er jo bark) og lade filteret tørre, så burde man teoretisk kunne få en sødlig kanel smag på læberne (om ikke andet så de første par puffs)
Ellers, hvis du vil lave julehygge omkring dine joints, tror jeg måske at en rød sløjfe eller andet pynt der kan fjernes fra jointen inden den ryges vil være langt det bedste og letteste.

Alternativt kunne man forsøges sig med at blande nogle af de kendte jule-aromaer i jointen, måske en smule anis eller hvad man nu kan finde på? Hvor stor en succes det bliver er nok op til hvor meget tid og tanke man vil lægge i det. Personligt havde jeg holdt mig til en normal joint i normalt papir, men jeg er også kedelig og konservativ. :)

Medlem

køb en kanel stang, skær den over til den har størrelsen på dine favorit filtertips, og lav et cone med det :D

Medlem

Jeg tænkte også på en kanelstang skåret til filter. Ved ikke om det ville fungere i praksis men det er en meget sjov idé

Hvis man keder sig lidt, eller bare er helt vild med jul, kunne man også prøve at lave juleryger! Jeg tænker at man curre noget skunk sammen med nelliker, en kanelstang, evt lidt tørret appelsin skræl og får en dejlig krydret røg...
Igen, aner ikke om det ville fungere i praksis, men har da læst herinde at folk curre deres topskud med forskellige ting for at påvirke smag/lugt. Anyone??

Junior medlem

Kreative ideer folkes! Holder mig fra gavepapiret efter nærmere eftertanke ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Cure noget skunk i et glas med tørret appelsinskræller med neliker i..

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror jeg ville foretrække at starte med en lille pind og så gå videre til en portion risengrød bagefter.. Det er en julepind for mig ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
evt. noget flot nyt rullepapir? :) du kan sikkert finde noget på staden, eller online. jeg har prøvet at "nolle" lidt chokolade i en joint, hvilket var lidt so-so. den fik tykkere, fedtet røg, men tanken om at man har stukket ild på rittersport og inhalerer det er ikke det bedste :)

Medlem

Hehe Nice idéer, kunne ikke lade være med at grine lidt over nogle af de fede indlæg.
Tror også jeg vil eksperimentere med jule hyggen :)

Junior medlem
Brugeravatar

Lækre ideer med krydre tjald. Tror godt man kan bruge kanel som filter. Har prøvet at ryge det og det smagte grimt, dog er det ikke giftigt - så behøver i ikke at gøre det.....

Junior medlem

I Headshoppen i Århus kan man købe papers med smag, og så vidt jeg husker var der også en med kanel. Hvis nogen af jer er fra Århus og omegn kunne i jo smutte forbi den. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Når jeg rigtig skal i jule stemning, så taget jeg krukken med kanel curret skunk frem - ruller en pind, og laver noget thai the. Der skal selvfølgelig spises en form for kanel småkage til - nej man kan ikke få for meget kanel når det er jul :D

NÅr ja, levende lys, MASSER af levende lys, samt lækker downbeat/ambient/chillout elektronisk musik :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
jeg laved en kanel/nellikke curret skunk for et par år tilbage... Resultatet var lidt kedeligt smagsmæssigt, men det lugtede meget godt... Hvis det skal have chance for at nå at tage smag skal det minimum ligge i et halvt til et helt år sammen med krydderierne, det siger min erfaring mig i hvert fald. Jeg lavede dog én med vanilje og citron som allerede havde taget smag efter 4 måneders tid, så det handler måske også om hvor meget ens krydderier de "sveder" kanel og nelliker er jo som regel tørret når man køber det svjv, ved ikke om det ville virke bedre hvis de var tørrede..

Junior medlem

Hej, jeg har prøvet at ryge to-tre pinde hvor vi brugte en kanel stang som filter.
det fungerede helt fint og gav et svagt twist af kanel, sjovt nok :p
ved ikke hvor usundt det kan være for ens lunger når gløden når længere ned, så vil nok anbefale at slukke jointen før gløden når for tæt på kanel-filteret.

god fornøjelse! :p

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]