Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2024 21:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: hash kager
Indlæg: 28 okt 2012 15:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 okt 2012 15:30
Indlæg: 10
hey.
jeg går og mangler en god opskrift på hashkager, da vi er nogle dreng der gerne vil prøve det.
mine spørgmål er:
har i en opskrift der er god?
er rusen anderledes end at ryge cannabis?
hvor meget skal der i?
:joint:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2012 16:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2008 05:24
Indlæg: 75
ha! super! glæder mig til at se en god opskrift
JEG kan sige at det handler om at få skunken eller hashen opløst i fedt og det smør i bruger (eksempelvis - margarine virker, men ikke lige så godt, da det er baseret på planteolier, som åbenbart ikke optager cannabinoider(?)ne ligesågodt som animalsk fedt (sorry dette er primært spekulation)).. øhm, men det smør bruger du så i kagen, held og lykke!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2012 16:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 feb 2012 21:01
Indlæg: 97
1. køb en kage blanding.
2. Følg opskriften på æsken.
3. Smelt smør og kom hashen/skunken i, og lad det simre i 5-6 minutter ved lav varme. Indtil at det er smeltet.
4. Bag.
5. Enjoy!!

Husk at pas på med hvor meget i kommer i, da effekten vare i meget længere tid og er mere kraftige, end hvis du ryger det..

Have fun!!!! :rocking:

_________________
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2012 16:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2010 13:44
Indlæg: 848
Geografisk sted: The White House
det er ca. 3 gange så stærkt når man spiser det, og det er tilberedt rigtigt, men der kan gå en del ting galt.
thc fordamper ved ret lav varme, så man kan få en kage uden thc i fordi det er fordampet, eller noget af det er (mere sansynligt).

jeg plejer bare at smide hash i dejen og så i ovnen, det virker upåklageligt. skunk har jeg kun brugt til at lave tinktur (thc infused alcohol).

_________________
Weed doesn't make you lazy, it just makes you realize things aren't worth doing.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2012 17:17 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jun 2012 18:13
Indlæg: 27
ha! super! glæder mig til at se en god opskrift
JEG kan sige at det handler om at få skunken eller hashen opløst i fedt og det smør i bruger (eksempelvis - margarine virker, men ikke lige så godt, da det er baseret på planteolier, som åbenbart ikke optager cannabinoider(?)ne ligesågodt som animalsk fedt (sorry dette er primært spekulation)).. øhm, men det smør bruger du så i kagen, held og lykke!


Jeg er ret sikker på at typen af fedtstof ikke gør nogen forskel. Det skal dog tilføjes at jeg ikke har prøvet at bage med andet end vegetabilske fedtstoffer, så jeg kan ikke udelukke at der er en forskel. Men hvis man nu af etiske årsager eller pga. allergi ikke vil bruge smør, kan jeg forsikre at man stadig kan opnå en upåklagelig virkning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2012 15:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 okt 2012 00:55
Indlæg: 67
1. køb en kage blanding.
2. Følg opskriften på æsken.
3. Smelt smør og kom hashen/skunken i, og lad det simre i 5-6 minutter ved lav varme. Indtil at det er smeltet.
4. Bag.
5. Enjoy!!



thumbs up! SHAKE N' BAKE!! :D


Bare husk, at der går et stykke tid før rusen kan mærkes - Så et stykke af gangen :wink:

_________________
smoking weed doesn't ruin your life, that's all on you. if you can't manage smoking weed and having a successful life, that's your problem
- wiz


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2012 17:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 okt 2012 15:30
Indlæg: 10
tusind tak for svar! jeg har lige et ekstra spørgsmål. Tror i det ville være en dårlig ide at ryge en pind inden. Bare lige for at få en lille skævert på, inden kage rusen kommer
peace.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2012 18:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2010 13:44
Indlæg: 848
Geografisk sted: The White House
man kan jo ikke dø af det ;) det kommer an på hvor stærk kagen er og hvor skæv du har lyst til at være, for når du først har spist kagen er der ingen vej tilbage.. ;) jeg kan sjældent vente så ryger gerne inden kagen slår.

_________________
Weed doesn't make you lazy, it just makes you realize things aren't worth doing.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2012 19:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2012 23:50
Indlæg: 88
Geografisk sted: Der hvor du ikke kan nå mig
1. køb en kage blanding.
2. Følg opskriften på æsken.
3. Smelt smør og kom hashen/skunken i, og lad det simre i 5-6 minutter ved lav varme. Indtil at det er smeltet.
4. Bag.
5. Enjoy!!



thumbs up! SHAKE N' BAKE!! :D

Da min post du har jacked der xD

_________________
Hellere være idiot,end en Nyttig Idiot for han ved det ikke selv, men slår i luften og famler i blinde


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2012 19:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 okt 2012 00:55
Indlæg: 67
Tomaten; Jeg citere da bare fra "CVML"'s kommentar :D .. (off topic, sorry)

Jeg vil sige at du ikke skal ryge inden din første spacecake, så du oplever rosen ordenligt og du prøver at få rosen lige så stille ( go' griner).

:peace:

_________________
smoking weed doesn't ruin your life, that's all on you. if you can't manage smoking weed and having a successful life, that's your problem
- wiz


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2012 20:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2012 22:32
Indlæg: 393
det er ca. 3 gange så stærkt når man spiser det, og det er tilberedt rigtigt, men der kan gå en del ting galt.


Det i er i hvert fald løgn, der er jo ingen tvivl om at hvis du ryger 0,5 g rent skunk på foreksempel bong, bliver du langt mere skæv end hvis du spiser 0,5g i kage.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2012 00:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2010 18:30
Indlæg: 107
jeg ville som tidligere nævnt, heller ikke ryge pind inden jeg indtog kagen ;-)
der er noget specielt ved at spise cannabis, og ikke være skæv i forvejen. hvis i oven i købet indtager kagerne på tom mave, giver det imo en ekstra dimension til skæverten(læs: jeg bliver skævere :-P).
jeg ønsker dig held og lykke med kagen, og godt skævert ;-)
skal selv bage på fredag, og nu glæder jeg mig endnu mere;-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2012 11:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2010 13:44
Indlæg: 848
Geografisk sted: The White House
tydeligvis fordi som du citerede mig for, ikke har lavet kagen ordenligt!
http://www.erowid.org/plants/cannabis/c ... ects.shtml
effekten varer ca. 3 gange så lang tid, og når du ryger cannabis brænder du rigtig mange cannabioder som du aldrig når at optage, hvis det er opløst i fedt og rigtigt lavet er effekten stærkere og varer længere tid, men det er rigtigt at du ikke peaker efter 4 minutter som hvis du har suget bong.

_________________
Weed doesn't make you lazy, it just makes you realize things aren't worth doing.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2012 16:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2012 22:32
Indlæg: 393
tydeligvis fordi som du citerede mig for, ikke har lavet kagen ordenligt!
http://www.erowid.org/plants/cannabis/c ... ects.shtml
effekten varer ca. 3 gange så lang tid, og når du ryger cannabis brænder du rigtig mange cannabioder som du aldrig når at optage, hvis det er opløst i fedt og rigtigt lavet er effekten stærkere og varer længere tid, men det er rigtigt at du ikke peaker efter 4 minutter som hvis du har suget bong.


Der er forskel på om en rus vare 3 gange så lang tid, og så 3 gange så stærk :roll:

Selvfølgelig vare rusen længere tid, men der kan da ikke være nogen som helst tvivl om, at der skal meget mere urt til at opnå den samme skævert, når du indtager det oralt, fremfor når du ryger det, og jo jeg har tilberedt det ordentligt, om ikke andet spist kager fra staden, og man må vel regne med at dealerne der har styr på det.

Ellers så prøv at køb et gram skunk, indtag et halvt gram oralt, og ryg et halvt gram rent på bong, og se hvad du får mest ud af.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2012 16:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006 18:25
Indlæg: 727
Geografisk sted: den sorte muld
ja, dealerne har styr på at lave penge :D

jeg får mere ud af at lave kakao end at ryge joint.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2012 08:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2010 13:44
Indlæg: 848
Geografisk sted: The White House
har aldrig lavet kage med skunk, har kun brugt hash, jeg bliver mere basked af kagen! har lavet "grøn drage/green dragon" tinktur, det blev jeg sku også mere basked af end joints, ingen tvivl. spilden af thc når du ryger er jo tårnhøj, alt det røg du exhalerer og de aktive stoffer du brænder af før de når dine lunger, samt den smule thc der bliver opløst i vandet, og alt muligt andet, hvis du suger bong. hvis du opløser hash i fedt får du alle de lækre stoffer ned i mavsen.

_________________
Weed doesn't make you lazy, it just makes you realize things aren't worth doing.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2012 19:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 okt 2012 15:30
Indlæg: 10
fino fino men fik aldrig rigtig svar, på hvor meget der skal i. Altså hvor meget i vil forslå at vi indtog pr. mand


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2012 21:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2011 18:06
Indlæg: 185
Geografisk sted: In a curious mind
0,5 til 1,3 gram pr mand.

_________________
I tried sniffing Coke once, but the ice cubes got stuck in my nose.  ~Author Unknown


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2012 17:11 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2011 16:50
Indlæg: 48
Geografisk sted: Syd for København
det er ca. 3 gange så stærkt når man spiser det, og det er tilberedt rigtigt, men der kan gå en del ting galt.


Det i er i hvert fald løgn, der er jo ingen tvivl om at hvis du ryger 0,5 g rent skunk på foreksempel bong, bliver du langt mere skæv end hvis du spiser 0,5g i kage.

Laver du sjov? :hm:

Det manden mener er at du får cirka 3 gange virkningen fra et stykke kage med 1g hash i, sammenlignet med at ryge en pind med 1g hash i - og den er også god nok. Udover virkningen er kraftigere varer den også længere og er uden tvivl sværere at styre, da der kan gå over en time før kagen virkelig sparker ind.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2012 20:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 aug 2012 03:38
Indlæg: 509
Ja man skal sku være lidt forsigtig alligevel har jeg selv ladet mig erfare hehe jeg åd "et par" små kager der var købt inde på staden som min ven havde fået i fødselsdag gave til en fest hvor jeg allerede var pænt stiv i forvejen. Jeg endte åbenbart med at provokere den største psykopat der var på det værtshus mig og en ven var taget hen på. Hvilket så resulterede i at vi begge blev knocked ud med et enkelt slag hver på under 2 sekunder(LOL).

Skal lige sige at dette var ca. 3 efter jeg havde spist kagerne og kan absolut intet huske fra den aften dette er kun hvad jeg har fået fortalt... dumt og blande med alkohol :D

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team