Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: 25i-NBOMe
Junior medlem

Geografisk sted: Usa
Hej Psychedelia

Har en ven som har modtaget 250mg 25i-Nbrome i Hcl form. Han har dog lidt problemer med at finde den bedste måde at indtage det på. Han havde egentligt bare tænkt sig at blande det op i vand, men har læst flere steder at det ikke optages serlig godt i kroppen med mindre det bliver opløst i HPBCD nogen som ved noget om det ?

Titel: Re: 25i-NBOMe
Medlem
Brugeravatar

http://www.erowid.org/chemicals/2ci_nbo ... dose.shtml der står i hvert fald lidt om det =)

Medlem

Hav nu for guds skyld 100% styr på jeres dose!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
^this. Det er noget potent stads og man må på ingen måde begynde at måle pulveret op i enkelte doser med almindelige vægte eller på øjemål for den sags skyld... Hvis det er opløst i vand, bliver det fint optaget gennem slimhinderne i næsen, så kan man evt. putte sin opløsning i en næsespray, sådan har jeg taget på det sidste...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
^this. Det er noget potent stads og man må på ingen måde begynde at måle pulveret op i enkelte doser med almindelige vægte eller på øjemål for den sags skyld... Hvis det er opløst i vand, bliver det fint optaget gennem slimhinderne i næsen, så kan man evt. putte sin opløsning i en næsespray, sådan har jeg taget på det sidste...

Er du sikker på, det ikke har været opløst i en HPBCD opløsning?

Junior medlem

Tak for hjælpen :) Ideen med næsespray lyder som den ideelle løsning. Vi skal nok være forsigtige ;) Nogen der ved noget om holdbarhedstid ? altså når man har blandet det i vandet ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside

Er du sikker på, det ikke har været opløst i en HPBCD opløsning?

Rimelig sikker, for det første fordi det ikke bliver "opløst" i HPBCD men complexet, som tilsyneladende er en process der "pakker" molekylet ind... Nu er jeg ikke den store kemihaj, men jeg er næsten 100 på at man netop complexer det for at det kan optages igennem slimhinderne i munden.

Der står lidt om det i denne her tråd:
http://www.bluelight.ru/vb/threads/585076-The-Big-amp-Dandy-25B-NBOMe-%28NBOMe-2C-B%29-Thread

Godt nok 25B og ikke 25I, men så vidt jeg har forstået er det det samme princip der går igen ved alle NBOMe'erne...

Nogle af de kemikyndige må gerne skyde ind her så det kan blive helt afklaret..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jo, jeg er godt klar over, at man danner et kompleksmolekyle. Men det kan jo så opløses i vand/andet solvent for at få styr på dosis , eller er jeg helt ude at skide?

Admin
Brugeravatar

Man tilsætter hpbcd for at få stoffet i opløsning. 25-NBOMe stofferne er ret ringe opløselige i vand, så det er svært at få dem opløst ordentligt. Derfor tilsætter man et cyclodextrin, der virker som et "host" molekyle for det uopløselige stof der er "guest". Det er lidt det samme princip, når man tilsætter sæbe for at kunne opløse fedt i vand. Men som snoezel siger, optages det også meget lettere gennem slimhinderne i kompleks med host molekylet. Alternativt kunne man prøve at opløse det i propylen glycol. Super opløsningsmiddel til mange forskellige stoffer, der ikke kan opløses i vand. Jeg har ingen praktisk erfaring med at opløse 25NBOMe stoffer i propylen glycol, men det er et forsøg værd, hvis man ikke har hpbcd liggende. Man kan få human grade propylen glycol på apoteket.

-Jimmy Carter

Medlem

Håber virkelig i har styr på dose, det er ikke helt ufarligt ved overdoseringer, og der har været dødsfald på NBOMErne pga. folk der ikke burde have adgang til det, ikke kan finde ud af at dosere ordentligt.

25I, 25C og 25B-NBOMe HCL er fuldt opløselige i vand, så det er ikke derfor man complexer dem med HPBCD, men HPBCD hjælper med at transportere molekylet til optagelse sublingual, det øger den sublinguale optagelse til ~95% på 20min, hvilket er betydeligt mere end hvis det ikke er komplexet, og dosen kommer så til at være på det samme som ved nasal indtagelse :) f.eks. svarer ca 1mg ukomplexet 25C sub til omkring ~350 25C sub/nasal.

25B som HCl er det som er lettest at få opløst i vand, derefter kommer 25C, og til sidst 25I som tager lidt længere tid, men det skal bare røres/rystes lang tid nok så skal det nok blive opløst, og man skal passe meget på der ikke ligge små uopløste klumper i blandingen. Dem allesammen bliver opløst meget nemt i 99% ETOH.
Det er freebase af NBOMEerne som er uopløselige i vand, men hvis man komplexer dem med HPBCD, hjælper det på opløseligheden.

Næsesprays er en okay måde at dosere på, men hvis i vælger at lave det, skal i holde doserne pr. pust lave(omkring 200-250ug pr. 0.08ml virker efter min erfaring fint med 25I), da outputtet af disse sprays er upræcist og varierer meget, de fleste billige sprays har et output der kan variere fra 0.05mL til 0.1mL. Dosering med kendt mængde stof i en kendt mængde væske er uden tvivl den mest præcise, men det giver kun mulighed for sub/oral ROA.

Tak for hjælpen :) Ideen med næsespray lyder som den ideelle løsning. Vi skal nok være forsigtige ;) Nogen der ved noget om holdbarhedstid ? altså når man har blandet det i vandet ?

NBOMerne er ret stabile, og kan holde sig lang tid i vand, men jeg ville nok bruge demineraliseret vand, og så tilsætte lidt salt eller alkohol for at undgå bakterier / mug i vandet.

Admin
Brugeravatar

Yes, det er selvfølgelig de frie baser, der er uopløselige i vand. HCl salte af mindre, organiske aminer plejer ofte at være godt opløselige i vand.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Tak for de gode svar jeg tror vi prøver at opløse det i vand. Stoffet bliver vel stadig optaget hvis man bare tager en dråbe oralt ?

Vi har tænkt os at opløse så 1dråbe svare til 0,5mg så vidt jeg kan læse mig frem til kan det ikke gå helt galt så især når det ikke er kompilexeret ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Tak for de gode svar jeg tror vi prøver at opløse det i vand. Stoffet bliver vel stadig optaget hvis man bare tager en dråbe oralt ?

Nope.. NBOMe'rne er inaktive når indtaget oralt, hvis ikke fuldstændigt så meget tæt på.. Derfor plejer man at indtage dem sublingualt eller nasalt.

EDIT; Hvis i skal lave en opløsning som skal stå længere tid er alkohol bedre end vand, da vand hurtigt kan blive dårligt ekller rådne.

Junior medlem

okay han har lavet en blanding med 100mg i 10ml vand det svare til 1mg pr 0,1mill så skal fortyndes ca 4gange for at kunne bruges i næsespray sikkert ? Hvor hurtigt optages stoffes sublingualt ? 1 dråbe svare ca til 0,2mg (50dråber til en ml) så hvorlang tid ville man skulle holde det under tunget/imunden ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nope.. NBOMe'rne er inaktive når indtaget oralt, hvis ikke fuldstændigt så meget tæt på.. Derfor plejer man at indtage dem sublingualt eller nasalt.

EDIT; Hvis i skal lave en opløsning som skal stå længere tid er alkohol bedre end vand, da vand hurtigt kan blive dårligt ekller rådne.

^This. Og som flere har sagt, så pas rigtig godt på. Har haft fornøjelsen af at prøve 25I-NBOMe på mærkeform en 5 gange, og det er virkelig et imponerende, men også uhyggelig potent stof.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]