Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 00:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Dav drenge, jeg startede i januar med at ryge hash og har sku egenligt været rigtig glad for det siden. Jeg ved ikke noget bedre end at sidde med mine venner ryge en masse pinde og snakke osv.

jeg er dog gået fra til kun at ryge hash til kun at ryge skunk / pot. og brydes mig ikk så meget om klumperne mere.

Jeg har så siden røget stortset hver dag nu, dog en gang imellem haft en uges pause, jeg har aldrig rigtig røget meget bong, det sker dog af og til, men igen kun med skunk.

Mit spørgesmål er hvad er de længere effekter med et hverdags forbrug af weed, det med hukkommelsen og det man bedøver hjernen, hvis jeg ryger hverdag og 1 år frem fra nu, vil min normale hukkommelse komme tilbage eller hvordan er det? altså mit spørgesmål er om alle site effectsne bliver reversed når jeg engang vil stoppe.

Jeg kan godt mærke at nu hvor jeg ryger meget er min kocentration nede, og jeg har en tildens til at være depri, men det er tildels mange ting, som skadet så jeg ikke kan arbejde osv. Jeg har intet problem med at komme igennem en dag uden at ryge, jeg laver altid mine "must do ting" før jeg ryger.

hvad er jeres efaringer? og ved i noget om nogle studies.

P.S jeg føler mig personligt ikke dummere, bare langsomere opfattene og dårlig kortids hukkommelse, og fordi jeg ryger hver dag ryger dagene sådan lidt over hinanden.

Medlem

Geografisk sted: København
Kommer jo an på hvor gammel du er. Er du ung vil hash påvirke din udvikling, men ellers kan kun tale af min egen erfaring.
Når jeg har perioder hvor jeg ryger lidt for meget og begynder på det hver dag, så har min motivation med at forsvinde altså så længe jeg har mit røg så har jeg det godt og jeg har ikke noget behov for at stræbe efter mere. Ja og så er der også lige det med at jeg har lidt problemer med at styre temperamentet når jeg lige går et par dage uden røg....

Så derfor er jeg gået væk fra det der med at ryge hver dag, for det kommer der ikke noget godt ud af, hvert fald ikke for mit vedkommen.

Og så er det jo også en dyr hobby at have hvis man ikke dyrker selv :)

Junior medlem

jeg var 19 da jeg startede meget, og er 20 nu

Medlem

Geografisk sted: København
Ja de kloge ville nok sige din hjerne ikke er helt færdig udviklet endnu.

... men alt med måde ikke, problemet er at det kan være svært når man er så glad for hash :)

Medlem

Det er meget usundt for sindet at ryge hash hver dag. Synes du skal holde det til en enkelt pind fredag aften f.eks.
Husk på en ting: Jo længere du befinder dig i dit misbrug, desto svære bliver det at komme ud af, og desto større er chancen for at du falder tilbage i det.

Junior medlem
Brugeravatar

Det er i dag videnskabeligt bevist at weed skader hjernen. Specielt i alderen før 20.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]