Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 17:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: mdma nedtur?
Junior medlem

nu har jeg efter hånden taget en del mdma, og også meget på en gang, men jeg har aldrig oplevet den såkaldte nedtur eller noget, jeg er som regel lidt træt dagen efter?
der er flere jeg kender der slet ikke virker i ugen efter de har fyret den af, men jeg har det slet ikk sådan, overhovedet, jeg får lidt nemmere shock i et par dage efter trippet men eller er der virkelig ingen ting?

er det bare mig der er heldig eller er der noget forklaring? :)

mvh M

Medlem
Brugeravatar

jeg har det også som dig :) vil faktisk sige jeg går med en lille "optur" på ugen efter =)

Medlem
Brugeravatar

Hvis du bliver ved skal det nok komme, tro mig. Så hold igen, og pas på dig selv ! Ingen grund til at udfordre skæbnen mere end højst nødvendigt ;)

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Oplever generelt også løftet humør og optimisme i en periode efter en MDMA-oplevelse.
Men har også fra starten frygtet den berygtede nedtur så meget, at jeg konsekvent propper mig med citrusfrugter, fede fisk og nødder i dagene op til og efter. Husk også at overholde pauserne og indtage max 250 mg (ikke på en gang).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du er vel heldig på den facon, at du ikke har oplevet nedturen endnu. Jeg kunne også tage MDMA ret ofte i en periode, hvor det var nice (også dagene efter), men så kom nedturen og den ramte hårdt.
Du VIL blive ramt af nedtur, hvis du har et hovedløst forbrug af MDMA, hvorfor det kun kan anbefales at holde pausen på 1 måned eller skifte til mildere empatogen (methylone fx).

Og at du får shock dagene efter er formentlig et tegn på, at du kører MDMA meget/og eller ofte.
Hvis du er typen der tager MDMA weekend, og bare skal være blæst og ser op til dem der kommer kørende i Golf GTI (fed bil) og lignende, så red dig selv hurtigst muligt.
Når jeg ser de der 'ja-tak dakkedak' typer er der ofte også nogle af dem, som tydeligt er ret unge, og jeg kunne snildt forestille mig, at de ser op til de lidt ældre af dem.. Jeg håber for alt i verden du ikke er en af dem her, for der er mere i livet end den næste weekend/blæsertur, hurtige penge osv.

Husk pause på 1-2 måneder mellem hver tur, det er virkelig kun for dit bedste.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Og at du får shock dagene efter er formentlig et tegn på, at du kører MDMA meget/og eller ofte.
Hvis du er typen der tager MDMA weekend, og bare skal være blæst og ser op til dem der kommer kørende i Golf GTI (fed bil) og lignende, så red dig selv hurtigst muligt.
Når jeg ser de der 'ja-tak dakkedak' typer er der ofte også nogle af dem, som tydeligt er ret unge, og jeg kunne snildt forestille mig, at de ser op til de lidt ældre af dem.. Jeg håber for alt i verden du ikke er en af dem her, for der er mere i livet end den næste weekend/blæsertur, hurtige penge osv.

så sandt, så sandt, og er du gal der er ved at være mange 'ja-tak dakkedak' typer over det hele :(

Medlem

Du er bare heldig... Men som de andre siger; hvis du kører for hårdt på, så skal den nok komme. Jeg er selv en af dem der bliver HÅRDT ramt af MDMA i dagene efter, og det er IKKE særlig sjovt. Det er faktisk noget nær det mest ubehagelige jeg nogensinde har oplevet. Det kan vare op til 3 uger før jeg er helt klar igen... Og så er det altså bare ikke det værd. Pas på dig selv, og lad være med at køre for hårdt på!

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har også taget MDMA et par gange efterhånden.
Den eneste gang jeg oplevede en "nedtur" var efter Roskilde, men det tror jeg ikke var MDMA'ens skyld.
Det var nok nærmere manglen på the Roskilde Feeling.
De andre gange har jeg kun oplevet en smule udmattelse den efterfølgende dag, og en øm kæbe.

Get my dick sucked in the conference room."

-Dirt Nasty

Junior medlem
Brugeravatar

Du er vel heldig på den facon, at du ikke har oplevet nedturen endnu. Jeg kunne også tage MDMA ret ofte i en periode, hvor det var nice (også dagene efter), men så kom nedturen og den ramte hårdt.
Du VIL blive ramt af nedtur, hvis du har et hovedløst forbrug af MDMA, hvorfor det kun kan anbefales at holde pausen på 1 måned eller skifte til mildere empatogen (methylone fx).

Jeg syntes det er sjovt den måde du karakterisere de såkaldte 'ja-tak dakkedak' typer.
For de første af mine venner der prøvede MDMA var netop de der, 'ja-tak dakkedak' typer!
Men de folk som jeg har taget MDMA med er langt fra den type unge mennesker, vi bruger tiden på at være kreative, chille og være på evetyr!

Get my dick sucked in the conference room."

-Dirt Nasty

Medlem

låner lige tråden: oplever I egentlig en nedtur dagen efter hvis I kun tager det en enkelt aften og holder jer til en fornuftig dose såsom 100 mg?

Medlem

Nu har jeg ikke lige præcis prøvet kun 100mg, men hvis jeg kun tager en dose på 150mg og ikke redosere, så mærker jeg ikke rigtig nogen nedtur. Der er selvfølgelig flere ting der spiller ind, jo længere pause du har haft jo mindre chance for nedtur. Men det er også meget individuelt hvor stor en nedtur folk får, det er ihvertfald min erfaring.!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Lidt bonus info om mdma nedturen:

bluelight skrev:
After MDMA administration, serotonin levels return to normal after 24 hours, naturally and without any 5-HTP.
But there is also another effect of MDMA, an activity reduction of the enzyme responsible for the synthesis of serotonin, tryptophan hydroxylase. This effect is more prolonged than that on serotonin because it lasts more than two weeks after MDMA, so this could be also involved in comedown.
Many current studies demonstrate that 5-HTP is more and more used as an antidepressant as Fluoxetine, because it will increase serotonin levels.

Thus, serotonin returns to the normal quickly and naturally after MDMA, if not the body couldn't work normally, serotonin is found in CNS, gastrointestinal tracts and in platelets. In conclusion the MDMA comedown is not just related to the loss of serotonin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Spændende, ståendebifald.. Har du mere info omkring det?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Min erfaring siger mig at hvis jeg popper B6 & B12 vitaminer sammen med min MDMA, så reducerer det nedturen drastisk dagen derpå. Jeg fandt vitaminerne i mine trænings supplementer og jeg kan klart anbefale at indtage det sammen med din MDMA. Nedturen vil nemlig komme.. også i takt med man bliver mindre care-free generelt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
mine oplevelser med det er, og det er også hvad de kloge siger: lad vær at redosere, og hvis du gør så højst 1 gang.
for om du tripper ballz på 350 mg i 4 timer eller om du tager 150 og så 200 efter 3-4 timer, har du jo brugt meget, meget mere af din hjernes serotin når du blæser i 8 timer, end hvis du blæser hårdt i 4. man bliver ikke dobbelt så glad af den dobbelte dosis, det er begrænset hvor meget serotin du kan optage, men du kan optage opimod dobbelt på dobbelt tid.
desuden, selvom jeg har taget store doser, så synes jeg små doser er næsten lige så sjove, knap så dyre og med meget mindre bieffekter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
har aldrig haft nedtur dagene efter grundet mdma, tværtimod har man et dejligt afterglow. og det har været doser fra 200 mg til 750+

jeg har dog på fornemmelsen at det har hjulpet mig på vej til den depression jeg render rundt med for tiden

selvom bivirkningerne ik er der dagen efter kan de godt komme på længere sigt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
750+ mg mdma o.O? whats that like?? jeg blæser heeeelt ud på 350/400 mg. kan slet ikke forestille at det kan være rart at tage mere end det..
der må være sindsyge kæbespændingerne, kiksefjæs, hallucinationer og sådan noget? :p

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
750+ mg mdma o.O? whats that like?? jeg blæser heeeelt ud på 350/400 mg. kan slet ikke forestille at det kan være rart at tage mere end det..
der må være sindsyge kæbespændingerne, kiksefjæs, hallucinationer og sådan noget? :p

well, tolerance / kvalitet / hvilken rus man går efter / setup er altafgørende

enten har jeg smadret min tolerance og magi ved at æde alt alt for mange kiks i mine unge dage, eller osse er den bare høj fra naturens side, måske får du noget super emma, tror dog ikke den kvali jeg får er dårlig da den virker fint på alle andre og har prøvet en del forskellige og det alt sammen det samme

kiksefjæs tror jeg ik jeg kan løbe fra ^^.. men har faktisk aldrig haft hallucinationer på andet end kiks og det mistænker jeg for at være noget andet end emma, kæben plejer osse at have det fint det er osse kun på kiks den kokser rundt

det vildeste jeg har prøvet med mdma har nok været til tam tam for 2 års tid siden, hvor jeg fik taget 0.5 krystal delt i streger / oralt og så en kiks inden for 30 min.. (dont try.. ved ik lige hva jeg havde gang i) da jeg peakede har jeg taget min tlf og ringet op til random numre og snakket sort i 5-10 mins tid, derefter har jeg kigget helt overrasket på min ven som jeg kom til festen med og som var sammen med mig hele tiden og sagt "nøøj er du her osse ? hvornår er du kommet?" og så har jeg ellers bare danset og kokset rundt og hygget mig resten af aften, med en redosering på 250 mg mere nogle timer senere, det er ifølge mine venner jeg var derinde med, kan selv intet huske

den kiks jeg fik var en blå dame som skulle bestå af 100 % mdma, man kan dog aldrig være sikker og det kunne måske være den der er skyld i at det gik som det gjorde.. selvom jeg tager 500-750 mg plejer jeg at kunne huske stort set det hele og have fuld kontrol hele tiden, og har aldrig prøvet lign på ren mdma, kan dog godt lide at ligge på kanten til nedsmeltning, det så fedt når men står mellem 2-3k mennesker og lukker øjnene og så forsvinder alt omkring en og man flyver ind i sit eget universe indtil man åbner dem igen, og så ellers bare lader kroppen udtrykke de dejlige toner som strømmer igennem en som bølger af eufori

var til psy olympics her i fredags, der fik jeg nok taget omkring 600-700 mg krystal og 100-150 mg hest og var ik specielt blæst, kunne sagtens have taget mere

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvordan kan du få tolerans når du selvfølgelig overholder dine 1 måneds pause?

Du ved godt 700mg er retarderet ikke?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Min erfaring siger mig at hvis man ikke redosere, får sin søvn og spiser sundt dagen efter så får man ikke tømmermænd. Det afhænger som de andre sige dog også om frekvensen af MDMA trip - husk at holde dine pauser.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]