Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
De fleste stoffer virker som beskyttelsesstoffer af den ene eller anden art for planten; nogle beskytter planten mod for stærkt sollys, og de fleste beskytter planten mod at blive god føde for planteædere. Det er ikke hensigtsmæssigt for særligt mange dyrs overlevelsesinstinkt at blive blæst.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg sidder lige og spekulerer på hvad stoffer som fx. THC, DMT, NN-DMT og så videre egentlig har af funktioner (ud over at gøre os lamme [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] )...
Med funktioner mener jeg hvad de har af opgaver i den plante hvor de bliver fremstillet!

VH Jonas!

Medlem

På Cannabis planterne beskytter de THC holdige harpiks imod at blomsterne tørrer ud.....glimerede ide vor herre fik den gang hva!!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af MuscleBundt-:
Jeg sidder lige og spekulerer på hvad stoffer som fx. THC, DMT, NN-DMT...<HR></BLOCKQUOTE>

DMT = n,n-DMT [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Angående DMT-indeholdige planter.
Hvis det er til for at beskytte planten mod at blive spist af dyr, fordi det ikke er særlig godt for et intellektuelt underudviklet væsen at trippe, da det jo så er et let offer for andre dyr, må man så gå ud fra at det kun er mennesket der har MAO til at nedbryde DMT'en? eller er jeg helt galt på den.. Eller har DMT en helt anden funktion, f.eks. at sætte mennesket i kontakt med noget guddommeligt... Eller at hjælpe/beskytte planten på anden facon?

Hmm, håber spørgsmålet giver mening.

-Satori

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Får dør vist, hvis de spiser DMT-indholdige planter.

Jeg er af den opfattelse, at jeg ikke tror det er et tilfælde, at både den menneskelige organisme og så mange forskellige andre naturlige kilder, indeholder DMT og/eller substituerede DMT-subtsanser.

Medlem

Geografisk sted: Utopia
Interessant spørgsmål! Jeg har siddet og spekuleret ovet det rigtig mange gange...

Der må da være en GRUND til at vi humane individer bliver påvirket i sådan en grad at vi føler os "knyttet" til omgivelserne og nærmest kommer i kontakt med gud?

Når man æder hallucinogener føles det som om at alting omkring én lever og har sin egen personlighed [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
*blæste elge lever længere*

FRI NARKO TIL ELGENE!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Hallucinogener = Liv

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
opsigts vækkende tanke at vi er det eneste væsen på jorden som bevidst er gør ting som kan skede os

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af skambidt:
Citat:
Eller har DMT en helt anden funktion, f.eks. at sætte mennesket i kontakt med noget guddommeligt... <HR></BLOCKQUOTE>
Jeg ville nok ikke regne med at formålet med naturens små vidundere, skal ses som noget der skal gavne os. På samme måde, er det at regne for ganske usandsynligt (og rimelig langt ude), at kartoflen er spiselig og nærende fordi vi mennesker kan have gavn af det. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Det andet lyder muligvis rimeligt ud fra et fundamentalistisk religiøst synspunkt, men ifølge min optik, skal der søges svar af mere biologisk art. Jeg tror ikke, at noget er skabt i naturen med et formål og en ånd, men tværtimod at det har udviklet sig efter de omgivende omstændigheders påvirken - og, som en sidegevinst for os, har udviklet særlige egenskaber som fx. en hallucinogen virkning på os mennesker.

Bullshit... Du aner ikke hva du taler om...

Jeg mener:

Pineal kirtelen laver selv DMT synteser og når vi bliver født er hvores hjerne 40% aktiv på grund af meget høj aktivitet af 5-Meo-DMT, når vi dør bliver der udløst (5-)Meo-DMT, Sjælen har sæde I hovedet, dvs. Pineal Kirtelen, DMT er altså en slags transportator for sjælen ind og ud af legemet, dette kendetegner også de oplevelser som faktisk er en slags pseydo-døds-oplevelser, Indianerne var udemærket klar over dette og de kunne derved kommunikere med deres afdøde forfædre på det astrale plan.

Det meners at Egypterne også skulle have benyttet sig af DMT iform af Akacie planten som var højt skattet...

De fleste stoffer fungerer netop ikraft af at de er tilpasset en bestemt tilknyttet receptor og INGEN stof slår DMT!

Det er helt sikkert at det ikke er tilfældigt at tingene er sådan bygget op, Pineal kirtelen er hvores indre ur, det som forbinder os med det tredje øje, det bestemmer hvores sundhedstilstand om dagen danner den Serotonin som er det stof som får os til at føle Kærlighed!
Om natten laver den Melatonin, et af de bedste Antioxidanter og som danner mulighed for neurologiske-DMT synteser!

Hvorfor tror du ellers pyramiderne er opfundet!

Eller katakomberne!

Intet er tilfældigt... Kun tåber tror det

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af doeneg:
opsigts vækkende tanke at vi er det eneste væsen på jorden som bevidst er gør ting som kan skede os<HR></BLOCKQUOTE>

Tror nu faktisk at de fleste hankøns-væsener i pattedyrfamilien har det sådan..

[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 08 September 2003: Besked ændret af: Dica Pirt ]

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Eller har DMT en helt anden funktion, f.eks. at sætte mennesket i kontakt med noget guddommeligt...

Jeg ville nok ikke regne med at formålet med naturens små vidundere, skal ses som noget der skal gavne os. På samme måde, er det at regne for ganske usandsynligt (og rimelig langt ude), at kartoflen er spiselig og nærende fordi vi mennesker kan have gavn af det. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Det andet lyder muligvis rimeligt ud fra et fundamentalistisk religiøst synspunkt, men ifølge min optik, skal der søges svar af mere biologisk art. Jeg tror ikke, at noget er skabt i naturen med et formål og en ånd, men tværtimod at det har udviklet sig efter de omgivende omstændigheders påvirken - og, som en sidegevinst for os, har udviklet særlige egenskaber som fx. en hallucinogen virkning på os mennesker.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]