Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 02:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia.dk.
Jeg har bestemt mig for at plante et par planter men ved ikke hvilke jeg skal vælge? :hm:
De skal plantes indenfor i et lille skab som er 50cm højt og 70cm bredt.
Da skabet er så lille har jeg kigge på planter som Joint Doctor's Betty Boo, Lowryder osv. Da de kun er 20-40cm høje.
Jeg vil også helst undgå at planterne stinker for meget, det kan selvfølgelig ikke undgås helt :)
Kom meget gerne med ideer til planter!!
God ryger allesammen! :peace:

ps. jeg er ny, så det ville være dejligt hvis det var auto. femi. planter :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Amager
I teorien kan du selv bestemme højden for dine planter nogenlunde, ved at sætte dem i blomsterstadiet forholdsvis tidligt (altså skifte til 12/12 lys i stedet for 18/6 efter et par uger). Ellers kan du selv lave lidt research på autoflower, eller indica planter, da de generelt er de laveste :)

Du skal også huske at tage forhold til højden på den potte, som planten skal stå i, og din lyskilde, som også skal være hævet nogle centimeter over planten. Så hvis jeg var dig, ville jeg bruge et højere skab.

-Maketho

Junior medlem

I teorien kan du selv bestemme højden for dine planter nogenlunde, ved at sætte dem i blomsterstadiet forholdsvis tidligt (altså skifte til 12/12 lys i stedet for 18/6 efter et par uger). Ellers kan du selv lave lidt research på autoflower, eller indica planter, da de generelt er de laveste :)

Du skal også huske at tage forhold til højden på den potte, som planten skal stå i, og din lyskilde, som også skal være hævet nogle centimeter over planten. Så hvis jeg var dig, ville jeg bruge et højere skab.

-Maketho

Tak for hjælpen :)
Er der et størrelsesforhold mellem potte og plante? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
En tommelfinger regel er, for hver 10cm plante = 1L jord.

Vil hurtigt sige at dit skab er meget lille. Du skal regne med at potten er omkring 20-30cm høj, for derefter at planten ikke må røre ved pæren, så du kan nok får en 15cm høj plante. Med mindre du bruger teknikken, hvor du holder planten langs jorden. En mere erfaren "Grower", må lige træde til med den teknik.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan ikke rigtig dyrke noget i et 50cm skab. Så skulle det lige være hvis du kan holde stænglen vandret med snor og vægt eller hønsetråd. Jeg har bare svært ved at se hvordan du vil få stænglen lang nok i veg. Du kan klippe spidsen af planten efter 3. sæt blade og brede ud med hønsetråd, men det vil blive noget rod. Det bedste ville vare et andet skab!

Medlem
Brugeravatar

Nyt skab ven - det holder simpelthen ikke.
Jo, hvis du var øvet i at dyrke og træne cannabis, ville du kunne få et (måske) acceptabelt resultat. Men for en førstegangs grower ville jeg klart anbefale dig noget mere albuerum! :)

Just my 2 cents..

- Jay

Moderator
Brugeravatar

Hvor dybt er skabet? Du kan evt. placere din belysning vertikalt, med planterne rundt om, så lampen belyser planterne fra siden i højere grad. 12/12 fra frø, i små potter med mere indica dominerede hybrider, og små auto's kan det godt lade sig gøre. Kan du evt. vende skabet om så du har 70 cm til højden?

Junior medlem

Jeg kigger efter et højere skab :)
Ellers venter jeg til forår ;D

ps. nogen der ved om man kan købe sådan et klassisk USA High-School skab her i Danmark?
Har længe tænkt på at det vil egne sig godt som grow-skab :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ved ikke lige med High-School skabe, men jeg har haft mine øjene på nogle af de "små" grow telte man kan få for omkring 1000,- Jeg har set brugt i små fornuftige grow. Og jeg vil tro de kan sættes op semi stealth i forbindelse med et godt bord eller lig. Bare en tanke..

Medlem
Brugeravatar

Hvis jeg må komme med endnu en indskudt bemærkning, så kan det altså også bygges selv. Det er ret så fucking nemt, og det kan gøres billigere end telte o.l. Men den allerstørste fordel jeg kan se, må da klart være at det er et custom-rum. Du kan tage højde for alt, sørge for at der lige er plads til at sætte den forlænger op på væggen der, at det lige er den rigtige højde, ændre ting igen hvis du får nye idéer.

Lægter kan købes helt ned til omkring 5-6 kr./mtr og jeg vil ikke tro du skal bruge meget mere end omkring 20 m., alt i alt. Beklædt med mylar/sort&hvid plast/parketgulvisolering/you-name-it, nogle potter, frø, jord og lampe. Så er du kørende :)
Tjek Jorge Cervantes på youtube "Jorge Cervantes: Grow Film" (~1t.40m), det er 1'eren i serien "Ultimate Grow". I film nr. 1 viser han ALT du har brug for at vide omkring opbygning af growroom bygget med lægter, som jeg beskrev foroven (det kommer omkring 20 minutter inde) ;)

- Jay

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]