Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 00:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 35  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
Det jeg mente var nu om de dør når der kommer nattefrost, eller om de vokser videre på markerne. :)

De kan sagtens tåle let frost så længe det ikke er permanemt frost. Men de begynder stille og rolig at trække sig tilbage. Men har da fundet selv til hen i november, hvor der har være mange frost nætter forinden. :)

Junior medlem

Ok, jeg takker for svaret!:)

Junior medlem

Hej folkens. er der nogle der kan fortællle mig om man kan ryge spids nøgenhat.

Hvis ja. hvordan skal det så gøres?? håber i kan hjælp.e MVH. KATKATK :whogives:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Man kan sagtens ryge SN. Du pulveriser svampen og putter den i dit mix og ruller.
Du får dog ikke noget ud af det

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem

hvad gør i når i er enemand og bliver jagtet af køer, har været på en 2-4 marker og er allerede røget i en sø.. træner ?:)) wiftede med arme uden hjælp

Junior medlem

hvad gør i når i er enemand og bliver jagtet af køer, har været på en 2-4 marker og er allerede røget i en sø.. træner ?:)) wiftede med arme uden hjælp

haha, over stok og sten. been there..!! :rocking:

Det eneste der er at gøre er at prøve at skræmme dem væk, men vigtigst er IKKE at blive bange, og løbe ad h til for så kommer de 100%..! Sortbrogede kør er somregl bare nysgærrige og kommer ik tættere end et par meter, og det er så her du sringer op og brøler ( ta et nytårs horn med, haha ) det farlige ved dem er hvis du falder og de kommer hen og tramper på dig, så derfor ik fald og bræk benet. :wink:

De røde derimod har jeg stor respekt for, især hvis der er en tyr iblandt og de er ikke bare nysgærige..!! De har kostet mig en fisketur og mobil, da jeg nåede over hegnet stod tyren og brølede, stampende i jorden og nikkede hovedet op og ned.. :shock:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Junior medlem

Vi er tre kammerater, der igen skal teste årets høst af SN i morgen. Står desværre i den situation, at jeg ikke har en vægt, der nøjagtigt kan afmåle vægten på svampene og det nytter heller ikke noget bare at tælle dem, da de er meget forskellige i størrelsen. Så: er der nogen her, der kan fortælle mig om mængden på nedenstående billede ser nogenlunde ud (til én person, naturligvis)? Vi har ikke tænkt os at have et voldsomt trip, da ingen af os har vildt meget erfaring med psykedeliske stoffer, men vi vil gerne derud, hvor man bestemt kan mærke noget - tænker i omegnen af 1-1.5 gram.

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Til en person er det et kraftigt trip, vil tro der er 1,5 gram.
Det er altid meget forskelligt hvordan de virker, hvert eneste trip er forskeligt fra det forige.
Husk en god set og setting. Det er altafgørende for et godt trip..

Junior medlem

OK, tak for det, Psykofreak. Det var alt jeg havde brug for at vide :-)

Og det er rart at se en natteravn herinde. Lækkert at kunne få hjælp 24/7!

Junior medlem

Hej shrooms.... Har nu været ude of finde en ordentlig omgang... Og skal være helt væk... Nogen der kan give mig en hurtig guide til at lave te, da jeg tror det ville virke bedre, gerne med noget smag tilsætniing eller noget så det ikke smager af lort... :D tak på forhånd små spidse..

Junior medlem

Geografisk sted: fynbo
hej mennesker...

har købt et starter kit af golden teacher. og de er skam blivet nogen fine nogen ca mellem 3 - 8 cm høje. og i dag kunne jeg så se lamellerne. er det så nu der skal høstes. det er lidt svært a se på billedet men der er ligsom en frakke der er rullet ned over stænglen fra hatten af..

Billede

Junior medlem

Hey Folkens
Så blev jeg sgu nød til at lave en bruger har ellers kun været flittig læser igennem mange år :D
Var ude på mit sædvanlige sted igår, men blev overrasket da vi intet fandt da det normalt givet et godt udbytte, så er lidt i tvivl om sæsonen har snydt mig eller er de spidse lidt senere ude i år?
Tænkte også på at give dyrehaven en change, nogen der ved om den stadigvæk giver et ok udbytte?

Junior medlem

Hej Dyrkere,

Jeg har et glas med noget mycelium som ser ud til at have det godt. Det
er Wild Bird Seed tek jeg ar fulgt og selvom der var enkelte steder med
kontaminering er myceliet vokset over de steder til min store fornøjelse!

Jeg havde planlagt at lade myceliet vokse godt ud og så hælde det sammen
med noget strå i en større beholder, og derefter lade det pinne,... men jeg
har lige opdaget at der er små svampe på vej i glasset allerede! Det er
selvom myceliet endnu ikke har dækket bunden af glasset,.. hmm.

Mit spørgsmå er: Hvordan undgår jeg at der bliver lavet svampe før tid?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Når du selv nævner det med kontaminationen, så mindes jeg at have læst at in vitro pinning kan være forårsaget af en bakteriel kontamination. At det er en måde hvorpå svampene forsøger at pinne og smide sporer inden kontaminationen får det fulde overtag.
Kan du se en skillelinje eller en barriere af en art mellem myceliet og det som ikke er koloniseret?

Et billede siger mere end tusind ord. ;)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

Hej svampedyrkere! Jeg vil gerne dyrke nogle østershatte, og har tænkt mig at starte med kultivering på agar, dernæst udvidelse af mycelium i rug korn (spawn) og til sidst podning af noget hårdttræ med henblik på udvikling af nogle dejlige frugtlegemer. Jeg har læst en del af Paul Stamets' "The Mushroom Cultivator" og "Growing Gourmet and Medicinal Mushrooms" (tak for tip, Kaktus Klausen), hvor vigtigheden af sterilitet bliver beskrevet grundigt. Nå, sagen er den at jeg ingen trykkoger besidder, ej heller et sterilt laboratorie. Er dette strengt nødvendigt? Kan man arbejde med agar under normale omstændigheder? Er der andre måder at sterilisere sit "spawn" og sit træsubstrat på? Og er hele denne fremgangsmåde outdated og for besværlig?
Jeg takker på forhånd.
Med Venlig Hilsen

og de svære slipper fri.

Junior medlem

Hej venner! jeg har tænkt mig at gro en skunk plante i mit skab. Det bliver bare en, da det er mit første indøres projekt :) Planten bliver en Nirvana - Jock Horror AUTO. Mit spørgsmål til jer er hvor mange watt min lampe skal være?(<-Husk det kun til EN plante) hvor meget plads den skal have og så hvor meget lys den skal have. ved godt alt der der med blæser og udluftning osv. men vil bare vide medhensyn til plads og watt osv. Tusinde tak på forhånd! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
^Læs
http://dcfonline.dk/cf/

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem
Brugeravatar

^ Snarest mulige svar søges.
Edit: Desuden er jeg villig til at investere i en trykkoger om nødvendigt, men har ikke i sinde at lave noget som helst om til et sterilt laboratorie.

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Hej svampedyrkere! Jeg vil gerne dyrke nogle østershatte, og har tænkt mig at starte med kultivering på agar, dernæst udvidelse af mycelium i rug korn (spawn) og til sidst podning af noget hårdttræ med henblik på udvikling af nogle dejlige frugtlegemer. Jeg har læst en del af Paul Stamets' "The Mushroom Cultivator" og "Growing Gourmet and Medicinal Mushrooms" (tak for tip, Kaktus Klausen), hvor vigtigheden af sterilitet bliver beskrevet grundigt. Nå, sagen er den at jeg ingen trykkoger besidder, ej heller et sterilt laboratorie. Er dette strengt nødvendigt? Kan man arbejde med agar under normale omstændigheder? Er der andre måder at sterilisere sit "spawn" og sit træsubstrat på? Og er hele denne fremgangsmåde outdated og for besværlig?
Jeg takker på forhånd.
Med Venlig Hilsen

Du kan sagtens dyrke uden en trykkoger, jeg har gjort det i årevis, men en trykkoger gør det helt sikkert lettere. Tror ikke der er ret mange herinde som har adgang til et sterilt laboratorium, selvom vi alle nok drømmer om det.
Jeg har selv et stinkskab/glovebox lavet af et træskelet med plastfolie trukket over og en plexiglasplade til at kigge igennem, før jeg sætter mine ting derned i sprøjter jeg det godt til med 70% alkohol (bare fortyndet husholdningssprit) og så igen når jeg har sat mine ting i. Jeg bruger lange gummihandsker eller gummihandsker og et par skåneærmer lavet af voksdug, desinfiseret godt med sprit.
Er lige på ferie, men kan sende et billede senere.
Et simpelt, og dog mindre effektivt, stinkskab kan laves ud af en papkasse og et stykke glas. Jeg brugte et fra en ramme jeg samlede op fra en container.

Prøv at se Roger Rabbits Lets Grow Mushrooms http://www.youtube.com/watch?v=ZHJQrsZFQdE, eller gennemlæse Stamets bøger igen, der beskriver han det ganske godt. Kan ikke huske hvilken en af dem det er, men i en af dem er der billeder af en stor damp-sterilisator.

Omkring østershatte har jeg selv haft god succes med at dyrke dem på halm, der er et fint afsnit om det i Lets Grow Mushrooms. Jeg konverterede et par gamle ødelagte brygspande (32L) og borede store huller i med en hulsav, mit største problem var bare hvad jeg skulle gøre alle de svampe når de store flush kom og østershatte holder ikke særligt længe.

Held og lykke med dyrkningen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]