Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 06:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 321  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Halløj halløj :D

Mig og nogle kammerater var lige ude på folden og kigge efter lidt SN, og da jeg ikke er så erfaren på området ville jeg lige have lidt ekspertise på området herinde fra :) Er nogle af svampene på billederne SN? Jeg er lidt bange for det desværre er noget andet, da de er lidt mørke i stokken.

[ Billede ]

[ Billede ]

Lige præcis, de er nemlig for mørke i stokken og mangler vidst også en bette' nipple.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
wrmichael: For mørke og lige stokke. For lyse lameller. Generelt forkert formet hat, samt ingen spidser på hattene. Generelt forkert farvet hat. Selvfølgelig er dette ikke ALLE regler som altid gælder (f.eks. spidsen eller hattens form samt farve som varierer alt efter fugt), men jeg foreslår at man som førstegangs plukker sørger for at alle tingene er top notch i orden. Det er ikke Spids Nøgenhat du har fat i der.

Medlem

Hej alle, var lige ude og samle lidt efter det lykkedes mig i igår, så mon ikke i dag :

Billede
Billede
Billede

de ligner på en prik dem jeg fandt igår, bortset fra at de fleste er noget mørkere i dag, det har da næsten også regnet uafbrudt siden jeg fandt dem igår, og jeg synes jeg læste at farven på dem blot har noget med hvor meget vand de har fået, eller noget i den stil.....hvad siger ekspertpanelet?

Junior medlem

Buzzhat, igen er der gevinst. Som du selv siger, så kan farven på hatten blive mørkere og en smule "gennemsigtig" når det har regnet meget, og de bliver våde. Tror du har ret godt styr på det nu :-)

Junior medlem

Hej, jeg var her i dag ude og plukke dejlige SN i dyrehaven, men da det var første gang, ville jeg gerne be om lidt hjælp til bekræftelse omkring disse svampe, som jeg fandt, faktisk er SN. Jeg proppede dem i en pose, og lukkede den (dum idé), så nu har de ændret lidt farve, men prøver at tørre dem... her er nogle billeder, så I lige kan se, om de er rigtige eller ej. Hvis I gider, må I meget gerne skrive om de i så fald er giftige ;), tak tak

http://imgur.com/mXBP3,o6EhU,CiEBZ,cjfJ ... 6H,3Kiow#0

det er dårlig kvalitet, MEN jeg kan bekræfte, at de alle skrifter til en gul farve i toppen, og var hvide/gullige i morges. De fleste har også en "spids". Vokser der egentlig forskellige svampearter, som ligner SN på samme mark?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Buzzhat.
De ser jo fine ud og ingen bøfhat imellem.

Siberianmgmt.

Meget utydeligt billede, det må du tage om. Jeg synes jeg kan se en SN, men ser vist osse en Glanshat.
Nyt foto med markro indstilling...

Junior medlem

Tak for svaret, billeder bliver lagt ud, når jeg kan! Jeg har lidt tekniske problemer...

Buzzhat?

Og hvordan skal jeg tørre dem??? har indtil videre lagt dem på en avis under min seng, men venter på det rigtige alternativ

Medlem

Tak for svaret, billeder bliver lagt ud, når jeg kan! Jeg har lidt tekniske problemer...

Buzzhat?

Og hvordan skal jeg tørre dem??? har indtil videre lagt dem på en avis under min seng, men venter på det rigtige alternativ

Når du er logget ind på imgur, så tryk på images oppe i højre hjørne, så derefter trykker du blot på det billede du ønsker at vise, så kommer der en menu frem hvor der en masse forskellige koder, bl.a. BBCode (message boards & forums) og under der, er et link du blot copy og paster ind i dit indlæg herinde, så kommer det frem

jeg ved ikke om det var det du hentydede til da du skrev buzzhat? men det gik jeg ud fra.

Junior medlem

[quote="Psykofreak » 25 sep 2012 19:28"]Buzzhat.

Det var denne kommentar, men tak for hjælpen! :))

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Siberianmgmt.

Du har ikke oploadet et nyt billede så vi kan se om det er de rigtige du har plukket.

Du spør om der vokser andre svampe der ligner SN på de samme marker.
Grunden til denne tråd er jo at det gør der, og du må skrolle lidt rundt og se på de andre typer.

Du skriver du har været i dyrehaven og plukke SN, men du sku måske have skrevet du havde plukket nogle svampe som du ikke var sikker på var SN. På det billede du har lagt ind kan man ikke se om det er SN. Hvis du ikke ligger et bedre billede ind, så vi kan se dem, synes jeg du skal smide dem ud, da du jo åbentbart ikke ved hvordan de ser ud. Billede på eller ud med lortet...

Den vigtigste regel som svampeplukker, hvis du osse vil være i live til næste sæson er "HVIS DU ER I TVIVL SÅ HOLD SNOTTEN VÆK".............

Junior medlem

Jeg skrev, at jeg ville tilføje et ville, når jeg kunne. Ro på, det skal nok gå alt sammen!

http://imgur.com/a/f986j

er nogle af dem, de har alle været gule i toppen, men ligger og tørrer nu (kan altid smide dem ud bagefter).

Junior medlem

http://imgur.com/80K61,iz5xw,UjCUM

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
@Siberianmgmt: Nej, du har desværre ikke plukket SN.
Men du er på rette vej. De små frække er også dukket op i Nordsjælland.
Så bare klø på. Pludselig finder du SN og vil "næsten" ikke være i tvivl, såfremt du har læst på lektien og kigget på bare nogle få af de rigtig mange billeder af SN som findes herinde ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Siberianmgmt

Det første billede kunne ligne lidt, men på resten kan man se det er en Glanshat type.
Desværre du må på den igen.
Længere oppe på siden kan du se Busshat har plukket de rigtige..

Junior medlem

Tak, jeg prøver igen :)

Medlem

Har også lige været ude og finde yderligere 100 idag, der er i hvert fald gang i SN her på sjælland !

Junior medlem

Aaarh din heldige...

Junior medlem

Hej allesammen:D
Så fik jeg endeligt taget mig sammen til at få oprettet en bruger her inde:D
Jeg har været på marken 3 gange her i løbet af den sidste uge, og jeg har da fundet omkring 150+ SN.

Men kan se på det hele at jeg deler mark med en eller anden:D Det er omkring Kolding
Mit spørgesmål er bare, hvorfor du så smider de store SN væk? Har fundet et par stykker rundt omkring på marken der var plukket og bare bevet smidt/tabt:D
Så er der en derude som ved hvem jeg snakker om, så smid en pm, så kan vi da eventuelt tage ud sammen en dag:D
Det er altid sjovere at være 2:D

Venligst Hamdenskøre:D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Eller også er det ikke SN du finder;)
Upload lige et billede :)

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Har været ude og plukke disse små liderlige svampe, kan nogen bekræfte om det er de korrekte?

http://imageshack.us/photo/my-images/27/img0008zwb.jpg/

(tryk næste billede for at se flere inde i mit album)

Mvh en førstegangsplukker

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]