Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle, ny bruger her, glad for at være her!

Jeg har gået og pønset på, at lave et DMT udtræk i nærmeste og havde selvfølgelig Mimosa Hostilis som hovedkandidat, men Phalaris Arundinacea er jo noget nær overalt og gratis og Mimosa Hostilis kan være noget svær at få fingre i.

Jeg har meget lidt forstand på kemi, så jeg er ikke specielt oppe og køre over den sædvanlige udskilningsprocess man skal igennem, men så faldt jeg over den her:

http://www.ayahuasca-info.com/chemistry/

Se allernederst nede; under den processbeskrivelse der omhandler Phalaris Arundinacea, der står:

In a later publication, "The Entheogen Review", DeKorne has more information on Phalaris extraction:
"The latest scoop is that you don't even have to use chemical extractions anymore - run several handfuls of grass through a wheatgrass juicer (sold in most health food stores) and you'll wind up with a glass or so of incredibly potent liquid. One teaspoon (with MAO inhibition, of course), is a standard dose with strong grass. Only two teaspoons proved very challenging to one of my correspondents - an OD! The juice can be dried and smoked in a bong - two tokes will usually do it."

Jaså! Er der nogen der har prøvet ovenstående på Phalaris Arundinacea? Hvis ja, hvorledes gik det? Hvilken "juicer" afbenyttedes og hvordan tørres saften på den rigtige måde? Og "MAO inhibition" i ovenstående sammenhæng: Er det noget man indtager for at kunne indtage det oralt uden at DMT'en brydes ned? Hvis ja, hvad er anbefalelsesværdigt?

Mange tak!

Medlem

Citat:
Og "MAO inhibition" i ovenstående sammenhæng: Er det noget man indtager for at kunne indtage det oralt uden at DMT'en brydes ned?

Lige præcis, MAO står for "MonoAminOxidase" og er et af de enzymer som inaktiverer bl.a. tryptaminer (som DMT) og phenethylaminer (som meskalin). Når DMT indtages oralt går størstedelen af det igennem en stor åre (portåren) som er en direkte forbindelse mellem mave-tarm systemet og leveren hvor en stor del af nedbrydningen sker. Når DMT ryges omgås meget af denne nedbrydning og DMT'en kan opnå en tilstrækkelig stor koncentration i blodet til at give en effekt. MAO-hæmmere blev i et stykke tid benyttet som antidepressiver, men bliver ikke anbefalet mere pga. mange bivirkninger. En rimelig ufarlig variant af hæmmerne er stoffet/-erne harmalin og harmin som bl.a. kan findes i planterne Banisteriopsis caapi og Peganum harmala. De er, correct me if I'm wrong, reversible MAO-A hæmmere. Du skal dog være MEGET, MEGET, MEGET påpasselig med at eksperimentere med MAO-hæmmere, da det enzymsystem er rimelig essentielt for ikke at ophobe for mange neurotransmittorer. I værste fald kan du udvikle serotoninsyndrom (google det, that shit's nasty). Det er derfor vigtigt at du læser grundigt op på emnet før du kaster dig ud i det, du skal være ret påpasselig med hvad du spiser før, under og efter indtagelse af MAO-hæmmerne. Som eksempel indeholder det meste ost tyramin, som normalt nedbrydes af MAO-systemet. Hvis dette er hæmmet kan stoffet ikke nedbrydes, og det kan give en voldsom blodtryksstigning.

Medlem

Geografisk sted: Der hvor du ikke kan nå mig
For at være helt ærlig, så hold dig fra de der phalaris. De indeholder Gramine- The LD50 of gramine is 44.6 mg/ kg iv in mice and 62.9 mg/ kg iv in rats.[5] Numerous studies have been done on the toxicity in insects harmful to crops for use as a possible insecticide.[6]
Gramine is a norepinephrine reuptake inhibitor in synaptic vesicles.[citation needed] Resulting effects of extra norepinephrine raises blood pressure and heart rate.
Husk at du intager MAOI, og når det er bevist at gramine kan medfører hjernedød, lammelse lever skader mm. på får. Så det noget jax, hold dig fra det :D

Junior medlem

Takker for svar. Forsoeger mig med MHRB istedet - hvis jeg ellers kan uden at 'systemet' opsnapper min forsendelse og forsoeger at kriminalisere mig bagefter.

Admin
Brugeravatar

MHRB er lovligt

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Du kan prøve at bygge en selv

http://ia600505.us.archive.org/7/items/ ... mistry.pdf

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]