Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 11:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Stodder
Brugeravatar

Citat:
Forskere: Fjern hash fra dopinglisten
17. sep. 2012 15.08 Doping

Hash har ikke nogen præstationsfremmende virkning og bør slettes fra dopinglisten.

Sådan lyder opfordringen fra 19 internationale forskere, der har sendt en officiel henvendelse til det internationale antidopingagentur (WADA). Blandt forskerne er Verner Møller og Ask Vest Christiansen fra Aarhus Universitet.

Målet er blandt andet at få fjernet rekreative stoffer som for eksempel marihuana og cannabis fra WADA's liste over forbudte stoffer.

- Det er netop et stofs præstationsfremmende egenskaber, der er det centrale kendetegn ved doping, skriver forskerne til WADA.

Verner Møller, Ask Vest Christiansen og de øvrige forskere mener, at hash-forbuddet er en indgriben i atleternes privatliv.

De betegner forbuddet som et forsøg på at kontrollere personlige livsstilsvalg og sociale aktiviteter, der ikke har noget med sport at gøre.

http://www.dr.dk/Sporten/Oevrig_sport/2 ... 150838.htm

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg vil nu mene at hash godt kan være præstationsfremmende på nogle punkter. Måske ikke i forbindelse med især sportsgrene hvor det er udholdenhed der spiller den væsenligste rolle.

Det handler mere om dosen og eventuelt tilvænning - hash kan i hvert fald for mig sagtens gøre mig mere aktiv og fokuseret.
Styrketræning får skam også helt udemærket hvis jeg har røget forinden, men jeg vil ikke påstå at træningen er bedre med hash end uden :P

Jeg har en længere periode røget hver dag inden jeg tog på arbejde i et callcenter hvor jeg havde en del ansvar for daglig drift - det har på intet tidspunkt hæmmet mig i mit job, men faktisk virket modsat.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg kan i hvert fald bekræfte at cannabis hjalp med at give mig fokus i et spil bordfodbold. Jeg har aldrig spillet bedre, og kommer nok heller ikke til det!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det eneste cannabis kan hjælpe imod er øget appetit set i sportssammenhængen.

Jeg tror kun på cannabis kan have præstationsfremmende virkning hos folk der har et dagligt (mis)brug af cannabis.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan i hvert fald bekræfte at cannabis hjalp med at give mig fokus i et spil bordfodbold. Jeg har aldrig spillet bedre, og kommer nok heller ikke til det!

Hahaha, har det på præcis samme måde! :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Loool også mig (MHT. bordtennis) Uden pis! :D

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Kom til at tænke på det her klip, hvor Simon Jul vil undersøge hvor vidt hash kan bruges, som doping eller ej :D Før klippet har han spillet uden at have røget..

Medlem

Ca 5 minutter efter jeg har røget tænker jeg over tingene fra et andet perspektiv, min logik bliver nærmest forstærket?
Har skrevet nogle ideer ned og det lyder slet ikke tosset, kan lige lede efter papiret hvis nogen skulle have lyst til en god stener læsning?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Det har jo absolut ingen relevans iforhold til emnet...

Cannabis kan efter min mening godt forøge ens indsats i visse sportsgrene, specielt dem der omhandler taktisk spil, og præcisions arbejde, men det er vidst også det. Sports grene der indebær ekstreme fysiske aktiviteter, såsom cykling, løb, styrkeløftning/bodybuilding osv. har det absolut ikke nogen positiv indflydelse på - det at sportsgrenen måske bliver mere underholdende at udføre er noget andet :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]