Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 22:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey guys,

kan huske at jeg på et tidspunkt har læst om en entheogen, som skulle kunne bruges i alkoholafvænning. Mener det var en bark, som måske startede på "b", men kan simpelthen ikke huske navnet? Har prøvet at søge herinde samt google, men er lidt svært, når jeg nu ikke kan huske navnet, og der er 10.000 poster om alkohol.... :cheers:

Jeg er ikke decideret alkoholiker i den forstand, at jeg drikker tit, men når jeg er til fest og drikker kan jeg ikke styre mig/rusen - når jeg først har fået et par genstande kan jeg ikke stoppe igen, drikker alt for meget, bliver alt for fuld og alt for "pinlig" (og får alt for kedelige tømmermænd :cry: ). Jeg tænkte at ovenstående måske var noget, der kunne hjælpe på det...

Takker :-) :mrgreen:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg ved desværre ikke hvad det skulle være for et entheogen der skulle kunne bruges til alkoholdafvænning. Men jeg forstår ikke helt din problemstilling.

Så vidt jeg kan forstå(mellem linierne), er dit problem at du har svært ved at sige nej til den første og fortsætter uhæmmet derfra til du bliver pinlig, er det korrekt?

Hvordan har du så tænkt dig dette entheogen skal hjælpe mod det? :)

Medlem

Hey blazR,

Nej, problemet er ikke at jeg har svært ved at sige nej til den første.
Problemet er, at jeg gerne ville kunne tage en hyggebajer, og kan også godt lide rusen, men formår ikke at stoppe mens legen er god, d.v.s kommer til at drikke alt for meget - som du siger det, fortsætter uhæmmet til jeg bliver pinlig...

Dette entheogen, som jeg har hørt om, er ikke en substitut for alkohol, som man bruger i festsammenhæng, det er noget man tager under andre omstændigheder, som skulle give én et "terapeutisk" trip, som skulle være specielt godt i forhold til stofafhængighed. I nogle lande, hvor det ikke er forbudt, skulle der være behandlingssteder, hvor man kan komme og få en "kur" bestående af flere "trips"... Argh, irriterer mig at jeg ikke kan huske navet, og undrer mig, at jeg ikke har gemt det i mine bogmærker :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er vel ikke ibogain?

At du ikke kan stoppe mens legen er go' er jo bare noget du skal lære :) Du ved jo at du med stor sikkerhed bliver pinlig når du drikker for meget - så sæt en grænse inden du går til fest f.eks. Eller drik et glas vand i ny og næ.. Vær proaktiv.

Medlem

Jo sgu da!
Det er lige præcis Ibogain jeg tænkte på...
Fedt, tusind tak, skal jeg lige læse op på :mrgreen:

Har forsøgt at vær proaktiv med både at sætte grænser, drikke vand, osv., men når musikken først spiller, så.... :cheers: :roll:

Medlem

Hmmm...
Fandt denne her gamle tråd:
viewtopic.php?f=1&t=11497&hilit=iboga#p138305

Kan se, at det er rimelig hardcore, og vist ikke bare lige er noget man gør... må vist finde på noget andet....

men tak for hjælpen ;-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kan se, at det er rimelig hardcore, og vist ikke bare lige er noget man gør... må vist finde på noget andet...

Det er jeg da i hvert fald glad for :) Jeg tvivler nu også på det ville hjælpe på dit problem, ibogain er vidst velegnet til især heroin(eller andre opiater) afvænning.

Men hvad er det du søger Gryphon?
Jeg kan næsten regne ud af du ikke ønsker antabus(hvilket jeg sagtens kan forstå).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
blazR, jeg mener faktisk, at ibogain også har været brugt med god succes til netop alkoholafvænning. Dog af deciderede alkoholikere. Jeg ville personligt ikke kaste mig ud i sådan en omgang for et problem som dit, trådstarter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

blazR, jeg mener faktisk, at ibogain også har været brugt med god succes til netop alkoholafvænning. Dog af deciderede alkoholikere. Jeg ville personligt ikke kaste mig ud i sådan en omgang for et problem som dit, trådstarter.

Du har garanteret ret Fry..
Det jeg hørte/læste om for nogle år siden var at ibogain så at sige 'resetter' receptorerne - jeg gik ud fra det primært var opioid-receptorer, men hvis det gælder alkohol; gælder det sikkert også benzodiazepiner og GHB.

Jeg overvejede på et tidspunkt at begive mig ud i ibogain for "sjov", men efter en god del læsning blev jeg ret overbevist om at det ikke er noget jeg skal indtage for sjov og spas(eller for at komme af med dårlige vaner).

Medlem

Jep, det lyder rimelig heftigt! Har en smule erfaring med svampe og kaktus, og har planer om at prøve Ayahuasca til næste sommer, hvor jeg skal en tur til Sydamerika. Tror jeg holder mig til det indtil videre, og så må jeg se, om jeg kan finde på noget andet til det med alkohollen...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Kom tilbage efter du har prøvet Ayahuasca. Så skal du nok have fået et nyt syn på tingene, hvis du har haft den rette shaman :)

Medlem

Tak Philip Fry, krydser fingre for, at jeg finder en, der er god ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Tror Iboga ville være overkill, og ville bestemt ikke hjælpe på din evne til at styre dig i din Alko-koger.

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]