Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 07:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej derude.

Jeg står i den uheldige situation og har fået kyssesyge også kaldt mononukleose, hvilket forhindrer mig i at drikke alkohol i ca. 3 måneders tid.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om i derude ved eller har erfaring med hvilke stoffer, der forholdsvist ansvarligt kan og må indtages i denne periode med sygdommen.
Jeg er særligt interesseret i at vide om jeg kan fortsætte med at ryge weed. Derudover kunne jeg også godt tænke mig at vide hvordan min krop reagerer, hvis jeg tager MDMA, Ketamin, Amfetamin og Coke, mens jeg har kyssesyge?

Hvis i har nogle artikler i kan referere til vil det være helt guld.

På forhånd tak for hjælpen.

Medlem

jeg ved ikke om hash og kokain har nogen speciel dårlig virkning i forbindelse med kyssesyge.. Oversagen til at man ikke må drikke alkohol, er at ens nyre er dårlig i forbindelse med sygdommen, og alkohol skal igennem nyren, og kan skade den. Derfor når nyren ikke fungere optimalt, går alkohollen ind og skader mere end normalt.

Deliriouz

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Stimulerende midler (kokain, amf, MDMA..) er nok ikke en god idé for din hals fordi de har en tendens til at give spændinger, og trang til konstant bevægelse i munden (skære tænder og sådan).

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg røg mens jeg havde kyssesyge, og jeg står da endnu. Andre stoffer ved jeg ikke med.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg ville være lidt påpasselig.
Husk også at tænke på, at du smitter, hvis du skulle gøre det sammen med nogen - både med en seddel fra næsen eller en joint fra munden.

@ Deleriouz, mener du leveren? Ellers bliver du vist nødt til at uddybe og/eller komme med nogle kilder på dine påstande

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Ville nu også at det var leveren der var i fare, og ikke nyrene. Derudover kender jeg flere som har røget mens de har haft kyssesyge uden problemer, men du skal nok være opmærksom på smitte fare, så ikke hele din vennekreds pludselig render rundt med kyssesyge.

Skal dog lige siges at selvom jeg ikke kender til folk der har haft dårlige oplevelser med hash og kyssesyge, er det ikke ens betydning med at det ikke kan være skadeligt.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem

Prøver lige :)
leveren nedbryder alkoholen, men nyrerne udskiller kroppens affaldsstoffer og dermed også rester af alkohol.
Eftersom at kyssesyge også påvirker milten meget, og kokain dit blodtryk, vil det nok ikke være en god idé at lægge dig ud med den slags lige nu.

Deliriouz

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
nyrerne er temmelig ligeglade med om der findes nedbrydningsprodukter fra alkohol i blodet, og er også ret upåvirkede af infektion med EBV. leveren derimod, stresses og forstørres og er øm hos nogle som udvikler manifeste symptomer. alkohol er voldsomt levertakserende så derfor bør det undgås i en periode.

Junior medlem

røg selv meget da jeg havde kyssesyge og det fungerede fint for mig. kunne dog ikke forestille mig at især et stof som amfetamin vil være særlig godt for fin krop, da man så vidt muligt ikke skal overbelaste sin krop under sygdoms forløbet. det er også derfor at man skal holde sig fra eks. styrketræning og kontaktsport, da det kan forsage skader på ens milt og i værste tilfælde sprænge den..

mht. alkohol vil jeg råde dig til at spørge din læge, hvordan dine levertal ser ud. da jeg selv havde kyssesyge havde det overhovedet ikke påvirket mine levertal og der var derfor ikke "forbudt" at drikke alkohol. dette fandt jeg dog først ud af efter et par måneder samt et par virkelig fede feste/koncerter jeg var gået glip af..

Junior medlem

Jeg var hos lægen i dag. Hun fortalte mig at jeg kunne begynde at drikke alkohol igen om 1 måned. Hvilket vel også vil sige at jeg kan tage andre stoffer på samme tidspunkt så? Ret mig gerne hvis jeg er ude i hampen.

Til dem der har haft kyssesyge før - hvor lang tid gik der før i begyndte at tage andre stoffer?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]