Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 08:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, jeg skal op til en slags pubertet undersøgelse her på søndag, hvor jeg skal have taget blodprøve og urintest. Det skal lige nævnes jeg er 14 år. Jeg fandt først ud af det her idag efter jeg har røget mig godt skæv på en bong. Jeg vil bare gerne høre om de tester for THC og om det overhovedet stadig er i kroppen.

Mange tak på forhånd.

Medlem

14 år og du ryger bong!?! :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Nej de tester ikke for THC. Det er testosteron og andre endogene hormoner der testes for, kunne jeg forestille mig.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Spørg dem hvad de tester for, hvis du ikke er sikker..
Hvis du ikke har røget regelmæssigt, men det bare var en enkelt gang, er der chance for at det ikke kan ses, hvis der testes for THC. Lyder dog underligt hvis nogen bare ud af den blå luft skulle teste for det, i forbindelse med puberteten

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
14 år og du ryger bong!?! :roll:

Ikke det smarteste træk at ryge bong som 14 årig, men vil nødig være hellig, for var nok ikke meget bedre selv. Anyways tror jeg ikke der er nogen grund til bekymring, grunden til at de tager en blod prøve i forbindelse med en pubertet undersøgelse tror jeg ikke ville være for at "drug-teste" tror nærmere de vil måle nogen forskellige værdier og hormoner i dit blod. Har ikke stor viden på dette punkt så kan ikke specifere hvad det er de kunne finde på at måle i dit blod, men tvivler stærkt på at det er THC. Så bare rolig du :)
MEN! måske du skulle overveje at vente et par år med urten...

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

Hvad kan der da ske ved at ryge bong som 14 årig?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland

viewtopic.php?f=19&p=576561#p576561

Junior medlem

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.p ... 61#p576561

Det er da ikke så slemt. Jeg ryger kun hver 2-3 uge og jeg følger godt med og skriver noter i skolen, så det skal da nok gå :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity

Det kan sandsynligvis hæmme din mentale udvikling og udviklingen af din personlighed. I teenageårene er der usædvanligt mange indtryk at suge til sig og integrere, og det gør man altså bedst når man ikke er skæv. Nyere undersøgelser kommer til konklusionen at det kan sænke intelligensen senere i livet, men metodikken er lidt omdiskuteret. Uanset hvad der er årsag og effekt, virker resultaterne til at være reélle nok:

viewtopic.php?f=19&t=41921
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 19&t=41910

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kan sandsynligvis hæmme din mentale udvikling og udviklingen af din personlighed. I teenageårene er der usædvanligt mange indtryk at suge til sig og integrere, og det gør man altså bedst når man ikke er skæv. Nyere undersøgelser kommer til konklusionen at det kan sænke intelligensen senere i livet, men metodikken er lidt omdiskuteret. Uanset hvad der er årsag og effekt, virker resultaterne til at være reélle nok:

Spørgsmålet er så om den "tabte" intelligens ikke kan indhentes igen senere hen, vha. stimulering (såsom at læse bøger, gå i skole, have intelligente venner).
Ihvertfald hvis vi antager at den tabte intelligens, er tabt i form af manglende stimulering, grundet at man har levet i en osteklokke, hvorimod den medfødte intelligens har været bevaret og ikke spiller ind i emnet her.

Medlem

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=19&t=41921
viewtopic.php?f=19&t=41910

Spørgsmålet er så om den "tabte" intelligens ikke kan indhentes igen senere hen, vha. stimulering (såsom at læse bøger, gå i skole, have intelligente venner).
Ihvertfald hvis vi antager at den tabte intelligens, er tabt i form af manglende stimulering, grundet at man har levet i en osteklokke, hvorimod den medfødte intelligens har været bevaret og ikke spiller ind i emnet her.

Måske, måske ikke.
Kan da godt være man kan læse op på den fortabte del, men det kan tage år. Mange år.

Men stadig, at ryge bong som 14 årige. Om det så kun sker hver 2-3 uge, så synes jeg stadig det er forkert.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men stadig, at ryge bong som 14 årige. Om det så kun sker hver 2-3 uge, så synes jeg stadig det er forkert.

Helt enig. 18-21 er en meget bedre alder, at begynde på sådan noget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Og også det med mentaliteten, måske ville man have mere gåpåmod på livet/uddannelse (eller stimulering af anden grad, no underlying joke intended) hvis man ikke røg fra tidlig alder - og altså også røg ofte, tvivler på det skader hvis man ryger mega sjældent.
Men så kunne jeg forestille mig, at man på en måde ville bibeholde den lidt ladne mentalitet der kan følge af at ryge meget cannabis, for det er jo mega nice at ryge og bare chille, men det er på ingen måde produktivt.
Så spørgsmålet omkring dette må være, om man kan hanke op i sig selv/tage sig sammen senere hen i livet også, til at gennemføre uddannelse og tilegne sig lidt mere viden/udvikle sin personlighed i samme grad som hvis man ikke havde røget..

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
Tror ikke du har nogen opbakning til at fortsætte med at suge bong :). Jeg håber personligt at du tager folks råd!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Og også det med mentaliteten, måske ville man have mere gåpåmod på livet/uddannelse (eller stimulering af anden grad, no underlying joke intended) hvis man ikke røg fra tidlig alder - og altså også røg ofte, tvivler på det skader hvis man ryger mega sjældent.
Men så kunne jeg forestille mig, at man på en måde ville bibeholde den lidt ladne mentalitet der kan følge af at ryge meget cannabis, for det er jo mega nice at ryge og bare chille, men det er på ingen måde produktivt.
Så spørgsmålet omkring dette må være, om man kan hanke op i sig selv/tage sig sammen senere hen i livet også, til at gennemføre uddannelse og tilegne sig lidt mere viden/udvikle sin personlighed i samme grad som hvis man ikke havde røget..

Rigtig god pointe, for som du selv nævner, så tilegner man sig lidt nogen dovne personlighedstræk af cannabisrygning (eller er ihvertfald langt mere tilbøjelig til at tilegne sig dem, i en ung alder), som så også kan medføre at man slacker i skolen og ikke får den intellektuelle stimulering som man burde gøre.

Men spørgsmålet er om det er sådan nogen faktorer der medfører den "reducerede IQ", eller om cannabisen går ind og har DIREKTE skadelige egenskaber, hvis røget alt for tidligt...

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
viewtopic.php?f=19&p=576561#p576561[/quote]

Det er da ikke så slemt. Jeg ryger kun hver 2-3 uge og jeg følger godt med og skriver noter i skolen, så det skal da nok gå :)[/quote]

Ja det gør du nu men det kan tage overhånd og tal viser at jo tidligere du begynder på alkohol og hash jo større er sandsynligheden for at du prøver andre stoffer... Og ( gud forbyde det ! ) måske bliver hooked på benzoer, Kokain eller opiater

Håber ikke jeg lød for sur :-) det ville bare være super ærgeligt især hvis det kunne undgåes !

Men hvis det SKAL være så drik da et par øl :cheers:

Medlem

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=19&p=576561#p576561

Det er da ikke så slemt. Jeg ryger kun hver 2-3 uge og jeg følger godt med og skriver noter i skolen, så det skal da nok gå :)[/quote]

Ja det gør du nu men det kan tage overhånd og tal viser at jo tidligere du begynder på alkohol og hash jo større er sandsynligheden for at du prøver andre stoffer... Og ( gud forbyde det ! ) måske bliver hooked på benzoer, Kokain eller opiater

Håber ikke jeg lød for sur :-) det ville bare være super ærgeligt især hvis det kunne undgåes !

Men hvis det SKAL være så drik da et par øl :cheers:[/quote]

Har aldrig nogensinde haft lyst til tage stoffer efter jeg har indtaget cannabis.

Junior medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Towlie skrev:

og tal viser at jo tidligere du begynder på alkohol og hash jo større er sandsynligheden for at du prøver andre stoffer... Og ( gud forbyde det ! ) måske bliver hooked på benzoer, Kokain eller opiater

:offtopic:
Det med at hash skulle få dig til at gå til vidre til andre stoffer. Svare lidt til at sige at cyklen får de fleste til at gå vidre til motor cykel eller at de fleste går over til øl efter at have prøvet sodavand...
Men nu bliver alle jo ikke ejer af en motor cykel eller drikker øl.
Men mon ikke alle med en motor cykel, kunne cykel først og dem der har fået en øl før, har sku nok fået en sodavand først i deres liv.

Og hvis det virkelig er et "springbræt" mon så ikke tobak er springet til hashen? :o

Anyway tror også jeg begyndte i den alder, og sjovt nok også med bong. Mest fordi vi ingen penge havde og kunne splejse til en billig fed for 50kr vil jeg tro... Nu sidder jeg her 28 år gammel (ryger kun pinde nu godt nok) og føler mig altså hverken dum eller bagud.
Og tro det eller ej. Men jeg har aldrig rørt andet end hash, selvom der har været utrolig mange muligheder gennem tiderne.
:offtopic:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]