Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 12:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... 817538.ece

Citat:
Med tabletterne får vi et værktøj, som ikke rummer de samme risici for forkerte doseringer, skader og forekomst af kræft..

Læs evt. Nationen! 's kommentar og få en griner.

Medlem

Geografisk sted: Min sækkestol
Jeg var inde og læse kommentarer og tak for grineren..

Men et fedt alternativ, med at det nu skal fås i pille form (Hvis det vel og mærke er mere sikkert /Har aldrig begået mig i så stærke ting, så min viden er minimal :))

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var dog det mest tåbelige jeg længe har hørt, der er ingen fordel ved at tage heroin oralt :roll: Jeg tror de er ved at blive lidt desperate fordi deres politiske korrekte heroin forsøg er en dyr fiasko der ikke hjælper den målgruppe de så gerne ville frelse. Den eneste måde jeg kan se det skulle hjælpe er hvis folk så kunne få tabs med hjem og så fixe dem, men så kunne de lige så godt tage konsekvensen og give folk ampuller med hjem. Men det er der ingen der tør fordi de er så f.... bange for at miste deres taburetter.

Medlem
Brugeravatar

Jeg læste nogle kommentarer og fik mig sku ikke en griner. Det er uhyggeligt og trist hvor dumme de fleste folk rent faktisk er. Det er jo idioter som dem på den forbandede side der er selve grunden til at vores samfund, vores verden, er så fucked up som den er :|

Medlem
Brugeravatar

Det var dog det mest tåbelige jeg længe har hørt, der er ingen fordel ved at tage heroin oralt :roll: Jeg tror de er ved at blive lidt desperate fordi deres politiske korrekte heroin forsøg er en dyr fiasko der ikke hjælper den målgruppe de så gerne ville frelse. Den eneste måde jeg kan se det skulle hjælpe er hvis folk så kunne få tabs med hjem og så fixe dem, men så kunne de lige så godt tage konsekvensen og give folk ampuller med hjem. Men det er der ingen der tør fordi de er så f.... bange for at miste deres taburetter.

Jeg læste tilfældigvis en anden artikel omhandlende dette emne i toget i dag. Tabletterne er ikke til oralt brug, men rygning. De er beregnet til narkomaner der har smadret deres vener så meget at de ikke længere kan fixe på forsvarlig vis, og særdeles udsatte narkomaner der ryger deres heroin, således at de ikke bliver tvunget til at skifte til sprøjten hvis de ønsker behandling.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg læste tilfældigvis en anden artikel omhandlende dette emne i toget i dag. Tabletterne er ikke til oralt brug, men rygning. De er beregnet til narkomaner der har smadret deres vener så meget at de ikke længere kan fixe på forsvarlig vis, og særdeles udsatte narkomaner der ryger deres heroin, således at de ikke bliver tvunget til at skifte til sprøjten hvis de ønsker behandling.

Ok, det giver en smule mere mening en at ta' det oralt. De kan ikke få folk til at bilve i deres kiksede projekt, det kan være det her kan trække nogle flere kunder til :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Bindegal: Har projektet med lægeordineret heroin været en total fadæse?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg forstår ikke meningen med at det skulle være en tablet til rygning og samtidig have mindre risiko for cancer?
Overdosering er der naturligvis højere risiko for ved IV administration. Skader går jeg ud fra primært er nålerelateret..

Hvis det er tabletter til oral indtagelse synes jeg det lyder åndsvagt i mine ører i hvert fald.

Hvis en "hardcore" narkoman får lægeordineret heroin og samtidig er på nedtrapning, ville man så ikke kunne forestille sig at rygning i slutningen ville gøre afvænningen mere smooth?
Så vidt jeg har forstået er heroinabstinenser noget af det værste, men jeg har ligeså vel hørt at metadon kan værre endnu værre..

Medlem
Brugeravatar

Jeg forstår ikke meningen med at det skulle være en tablet til rygning og samtidig have mindre risiko for cancer?
Overdosering er der naturligvis højere risiko for ved IV administration. Skader går jeg ud fra primært er nålerelateret..

Hvis det er tabletter til oral indtagelse synes jeg det lyder åndsvagt i mine ører i hvert fald.

Hvis en "hardcore" narkoman får lægeordineret heroin og samtidig er på nedtrapning, ville man så ikke kunne forestille sig at rygning i slutningen ville gøre afvænningen mere smooth?
Så vidt jeg har forstået er heroinabstinenser noget af det værste, men jeg har ligeså vel hørt at metadon kan værre endnu værre..

Jeg ved heller ikke hvor ekstrabladet har det med mindre risiko for kræft fra. I den artikel jeg læste stod der at modstanderne af ideen nævnte kræft osv som argument for ikke at indføre de her tabletter. Metadon er værre at komme af pga dets mega lange halveringstid. Med heroin er abstinenserne forbi omkring 5-7 dage efter at man er stoppet, hvor metadon abstinenser varer i en måned.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bindegal: Har projektet med lægeordineret heroin været en total fadæse?

Det er ikke en succes, de kan ikke få den mænge klinter de troede de ville få og ikke den "svage" gruppe da de ikke har resurser eller overskud til at møde op 3 gange dagligt. Men hvem gider at komme 3 gange om dagen for af få deres medicin og så får man alligevel metadon til om aftnen fordi de ikke vil give en en ampul med hjem. Det betyder at folk får nogle helt vanvittige doser (et 1/2g. heroin per fix!) for at skyde igennem deres metadon. De ansatte er så bange for at mindste deres taburetter at der ikke bliver tænkt uden for rammerne, hvilket er nødvendig hvis det skal gøre en forskel. Som da de startede med metadon udlevering er de bange for at der kommer noget ud på det sorte marked. Nu får folk metadon med hjem og det er nemt og billigt at købe metadon sort. Det har så vist sig at være en fordel for mange, da selv folk der er meget hook kan købe sig rask i 24 timer for 100-200kr, hvilket har gjort et stort indhug i den kriminalitet der kom fra folk der skulle skaffe til junk mindst 3 gange dagligt. Der er selvfølgelig problemer med det, f.eks for de de fleste OD'er forbundet med metadon. Det der gerne sker er at folk der er blevet afgiftet eller kommer ud af spjældet ikke tænker sig om og tager den dosis de fik før deres afgiftning :roll: Der er også fare for at folk der ikke ellers ikke bruger opiater for adgang til det ved at det er muligt at få metadon sort.

Ang. at ryge for at trappe ud så hjælper det ikke, heroin er en hård men kort afgiftning(om man ryger, eller fixer). Metadon er ikke så hård, men en laaang tur. Sidst jeg prøvede at trappe ud fra metadon var jeg stadig skingrende abstinent 14 dage efter sidste dose, føj...
Hvad man gør nu til dags er at man gerne trapper folk ned, får dem over på buprenorphin, trapper ned og ud på det. Den er stadigvæk slem, men en luksus nedtur i forhold til de gamle alternativer.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Tusind tak for indlægget, meget informativt! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]