Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 16:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 346 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Må man skrive to gange i tråden?

Jeg fortryder også hash, eller, jo det gør jeg. Det sku lidt mærkeligt med det hash. Kunne blive noget så euforisk, af at tænke på der lagde joints klar, når jeg kom hjem fra arbejde af. Ryger dog ikke på daglig basis mere. Prøver så vidt og hold det til en gang i mellem til weekenderne. Men for satan hvor kan det drive gæk med en. Jeg mistede total min selvtillid da jeg røg. Det er først efter måneders pause man opdager, man slet ikke var sig selv. Det ligesom som speed maijn..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Motherfucking enig, Incase. Det kan virkelig også smadre min selvtillid, hvis jeg ryger meget. Alt med måde og intet på dagligbasis.
Så, fortryder også perioder med absurde mængder hash.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Må man skrive to gange i tråden?

Jeg fortryder også hash, eller, jo det gør jeg. Det sku lidt mærkeligt med det hash. Kunne blive noget så euforisk, af at tænke på der lagde joints klar, når jeg kom hjem fra arbejde af. Ryger dog ikke på daglig basis mere. Prøver så vidt og hold det til en gang i mellem til weekenderne. Men for satan hvor kan det drive gæk med en. Jeg mistede total min selvtillid da jeg røg. Det er først efter måneders pause man opdager, man slet ikke var sig selv. Det ligesom som speed maijn..

Touche. Hash er min achilleshæl. Når jeg først begynder at ryge, har jeg ufatteligt svært ved at stoppe igen. D.v.s at jeg ofte ryger flere måneder eller år i træk, hvorefter det går op for mig, hvor meget det smadrer mig. Mit mål er at kunne få et weekend forbrug eller ferieforbrug, men måske er det udelukket for mig. Det er netop fordi at jeg er istand til at passe arbejde/uddannelse helt fint selvom jeg ryger heftige mængder, at jeg åbenbart har så svært ved at fatte, at cannabis bestemt har dårlig indflydelse på mig. F.eks. lige nu er jeg i en røgfri periode, og fack man, det føles fantastisk ikke at være skæv hele tiden :) Havde helt glemt hvor meget man kan nå på en dag, og hvordan det er at drømme. Yeah!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det ikke udelukket for dig, bra. You can do it 4 real! Min ven røg nonstop i 3 år og stoppede fra den ene dag til den anden, og har nu ikke røget i 6 måneder. For real, du kan klare det.

Og ja, haha, glæder mig også til at drømme igen. Er lige stoppet idag faktisk.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Nu vi taler om hash. Er der andre end jer der har lagt maerke til en fest doer helt ud efter et par joints?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg er blevet langt mere kreativ og laver bedre karakterer siden jeg begyndte at ryge hash for 3 års tid siden. (det skal lige siges at jeg har ADD og det hjælper også på min depression og søvnproblemer.) Jeg har også lagt mærke til at de folk jeg har mødt der har taget stoffer har været meget kreative og også mere intellegente end nogle af de folk jeg kender der aldrig har rørt en Joint. Tilgengæld har de haft store hukommelses problemer og nogle af dem også psykiske problemer.

Lige meget hvor hårdnakket du vil påstå det modsatte, hjælper cannabis dig ikke med din depression. Punktum. Det hjælper heller ikke på søvnproblemer, måske i starten eller de første år, men i længden tror jeg ikke på, at cannabis hjælper på søvnproblemer. I hvert fald ikke hvis man ryger hverdag. At du drager en parallel til intelligens, kreativitet og cannabis, er noget du vælger at tolke på ud fra dine personlige følelser, men det fungerer bare ikke på den måde. Indtil vi ser en ordenlig videnskabelig undersøgelse af dine påstande, er det bare et subjektivt og ubrugeligt postulat, som skader mere end det gør gavn.

Har postet i tråden, men opdaterer: Fortryder mit forbrug af mdma. I flere år var jeg god til at holde mit forbrug på et minimum, ca. 3-5 gange årligt for at "bevare magien", men må erkende at jeg er blevet lidt for glad for mdma, og jeg tænker lidt for ofte på at tage det. Fortryder det ofte dagen efter, fordi jeg kan blive ramt af en yderst ubehagelig nedtur.

Han skrev om sin personlige erfaring, ikke om videnskabelige undersøgelser. Stik nu det der behov for videnskabelige redegørelser, for folks egne oplevelser, op i røven. Det er trættende. Og så fat, at fordi en videnskabelig undersøgelse viser dit eller dat, så er det ikke ensbetydende med en evigt gyldig sandhed.

Det var aldrig meningen, at videnskaben skulle have status som en fundamentalistisk religion.

Og paradoksalt nok, så kommer du selv med det ene postulat efter det andet, baseret på dine egne fornemmelser, hvor du kategorisk afviser andres oplevelser, med henvisning til dine egne.

Most of the physical world is unseen.

Medlem
Brugeravatar

Undskyld. Det er flere måneder siden jeg skrev det, i en totalt hashtåge. Hvorfor er det relevant nu? Håber at jeg får udtrykt, at de oplevelser jeg beskriver baseret på mine egne erfaringer, har virket for mig. Mener heller ikke at det skal kunne bevises, og skal ikke kunne sige hvad det er fra mine oplevelser, der gjort at jeg har følt det var værd at tilbuddet som evt. hjælp til nogle. Mener ikke det skal kunne bevises videnskabeligt, før det kan være brugbart for nogle, mener også at jeg husker at skrive "for mig har det hjulpet...", hvilket vel betyder, at det ikke kan bevises videnskabeligt. M.h.t til cannabis og kreativitet, var det nu mere fordi, at jeg synes det er en gammel smøre, at folk mener de bliver kreative, eller at det hjælper på deres depression at ryge. Men var der ikke mere mælk til kaffen i morges? Smil det er weekend og solskin :life:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg smiler. Faldt lige over det. Også en god dag til dig! Indrømmet - jeg er lidt rådden.

Most of the physical world is unseen.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: chokoladeland i øst arabien nær syltetøjs-søen.
Jeg er blevet langt mere kreativ og laver bedre karakterer siden jeg begyndte at ryge hash for 3 års tid siden. (det skal lige siges at jeg har ADD og det hjælper også på min depression og søvnproblemer.) Jeg har også lagt mærke til at de folk jeg har mødt der har taget stoffer har været meget kreative og også mere intellegente end nogle af de folk jeg kender der aldrig har rørt en Joint. Tilgengæld har de haft store hukommelses problemer og nogle af dem også psykiske problemer.

Lige meget hvor hårdnakket du vil påstå det modsatte, hjælper cannabis dig ikke med din depression. Punktum. Det hjælper heller ikke på søvnproblemer, måske i starten eller de første år, men i længden tror jeg ikke på, at cannabis hjælper på søvnproblemer. I hvert fald ikke hvis man ryger hverdag. At du drager en parallel til intelligens, kreativitet og cannabis, er noget du vælger at tolke på ud fra dine personlige følelser, men det fungerer bare ikke på den måde. Indtil vi ser en ordenlig videnskabelig undersøgelse af dine påstande, er det bare et subjektivt og ubrugeligt postulat, som skader mere end det gør gavn.

Har postet i tråden, men opdaterer: Fortryder mit forbrug af mdma. I flere år var jeg god til at holde mit forbrug på et minimum, ca. 3-5 gange årligt for at "bevare magien", men må erkende at jeg er blevet lidt for glad for mdma, og jeg tænker lidt for ofte på at tage det. Fortryder det ofte dagen efter, fordi jeg kan blive ramt af en yderst ubehagelig nedtur.

det er sjovt som folk rager hver gang man siger noget...psychedelia har ændret sig i retning af et forum for skænderier og nedtaling frem for et forum med folk der rent faktisk siger noget man kan lære noget af og som man har lyst til at lære noget af. tænk over det næste gang du taler ned til nogen eller rager uden grund tak :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: chokoladeland i øst arabien nær syltetøjs-søen.

ud over det var det ikke en påstand men en personlig observation. hvilket vil sige at folk selv bestemmer hvad de vil tro og ikke tro på. og nej dette er ikke begyndelsen til endnu et meningsløst skænderi :peace:

Medlem
Brugeravatar

Jeg fortryder lidt mit langvarige indtag af hash kombineret med min sertralin medicin.

Det har været ret sjovt og lærerigt, men også skubbet mine grænser og gjort mig temmelig fanden i voldsk. Mest af alt fortryder jeg dog at jeg ikke har været mere kræsen omkring hash-kvalitet før nu ;) eller holdt mig til god skunk i ny og næ.

Efter jeg er stoppet med at tage Sertralin har jeg til gengæld ikke behov for at ryge særlig meget mere.

Senest rettet af plasticity 10 okt 2012 22:06, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

fortryder et hæftigt 2c-E trip mig og en ven tog, i øjemål. "ved godt det dumt", og det langt tid siden nu. Vi delte 3 kapsler på 30mg. Jeg fik trykken for brystet og prustede de sidste 3-4 timer af mit ca 12 timer lange trip. Sagde underlige knurrende lyde og tænkte kun "nu stopper det her"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Delte i 3 kapsler af 30mg, så i tog 45mg hver? Det er også en pæn heftig dose 2c-e.

Medlem

Hash får dig ikke til at stoppe med at drømme, hjernen skaber mere DMT dvs du drømmer mere.. Jo mindre dmt hjernen producerer, jo nemmere og mindre vilde er drømmene at huske..

- Troede i havde mere styr på facts herinde og ikke bare smed rundt omkr beskyldninger til højre og venstre

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Hash får dig ikke til at stoppe med at drømme, hjernen skaber mere DMT dvs du drømmer mere.. Jo mindre dmt hjernen producerer, jo nemmere og mindre vilde er drømmene at huske..

- Troede i havde mere styr på facts herinde og ikke bare smed rundt omkr beskyldninger til højre og venstre

Stop lige en halv... Det der pseudovidenskabelige Joe Rogan-fis med DMT og drømme er på ingen måde bevist endnu. Jeg vil meget gerne have en kilde på det, hvis du vil være så venlig.

Medlem

Siger du DMT ikke er bevist at de er det samme stof som når du drømmer, eller at du drømmer mere når du producerer DMT..

Det er videnskab g
Dem de gav mere dmt, kunne ikke huske hvad der skete.. DVS jo mere dmt hjernen producerer jo mindre nemt har du ved at huske det..

Kilder.. hmm bare find dem hvis du ikke tror på mine ord, i dont care

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lol... Du er jo langt ude. Vild nok argumentation. "Du kan selv finde kilder, jeg gider ikke forsvare min påstand."

PS: Det er ikke videnskab med mindre du kan bevise det.

Medlem

Intet er videnskab alligevel.. Tror jeg læste det i bogen DMT: The spirit monocul og nej jeg tager fandme ikke en bog frem for at finde kilder.. som jeg sagde bare søg på rick strassman, tror det var ham der lavede de studies..

og nu hvor du alligevel ikke gjorde det..
:whogives:

Medlem

Men vil gerne se dine studies på man stopper med at producerer DMT ved at ryge hash

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Han sagde, så vidt jeg lige husker, at det kun var spekulationer. Det er ikke bevist.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 346 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]