Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia.

Da det er min første post, vil jeg lige starte med at sige tak for alle de mange timers værdifuld læsning. Det har betydet meget.

Jeg har trippet en del gange før, på flere forskellige psychedelika (Salvia, 2c-c, 4-ho-Mipt/Met, svampe, LSD), men alle gangene har jeg været sammen med andre mennesker, og det synes jeg har været skide skægt. Dog synes jeg de gange jeg har fået lov til at være alene i kort stykke tid, hvor mine tanker virkelig har fået frit spil, at jeg har fået allermest ud af mit trip.

Som sagt har jeg aldrig gjort noget i at trippe alene, men efterhånden som jeg har "vænnet" mig til den psykedeliske virkelighed, så mener jeg at jeg ville få meget gavn af at prøve at trippe alene.

Mit spørgsmål er: Er der nogle af jer der har nogle gode råd til nogle ting man kan gøre når man tripper alene. Skal man ligge stille, have bind for øjnene, høre noget bestemt musik osv.? Hvad fungere bedst for jer, når i tripper alene? Det kunne også være spændende at høre om i har forskellige "ritualer" til forskellige psychedelika.

Mvh Gumma :)

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg undskylder på forhånd, hvis dette er det forkerte forum.

Medlem

Geografisk sted: hasselager
hej gumma.. i dag tripper jeg næsten altid alene.. vis det er godt vejre så kan du jo gå ud i naturen.. eller så gør det hyggeligt med musike og hvad du ellers kan lide.. jeg pejer og forberede alt så jeg ikke skal sidde og tåge med det.. altså nogen pinde og mad og sådan... men ellers bare nyde det og lade trippe tag dig på den opdagelse den syns du skal på :)

og velkommen til..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
det kommer helt an på hvad du har tænkt dig at trippe på.

Medlem

måske generalt eller medaljen bagside... til en ande gang med sådan et spørgsmål..

Junior medlem
Brugeravatar

det kommer helt an på hvad du har tænkt dig at trippe på.

Ja det fik jeg ikke lige nævnt. Svampe er det jeg har tænkt mig at starte ud med.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

oki, jeg er ikke den store fan af at trippe svampe alene.
jeg føler tit at jeg bliver rastløs, og pga svampenes, for mit vedkommende, indvirkning på mig fysisk, kan jeg ikke rigtig lave noget særligt for at få tiden til at gå med.
men jeg tror dog osse, at det er fordi at mine doser ikke har været store nok, jeg tror at jeg skal op i meget høje doser for rent ud sagt at sende mig så langt afsted at jeg ikke føler denne rastløshed.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg har trippet på svampe og andre psykedeliske stoffer alene en hel del gange efterhånden..

Natur er altid godt uanset om man er alene eller sammen med andre. At ligge sig med lukkede øjne og høre musik fungerer fint for mig, selv uden musik er det en oplevelse :) Men musik er som regel godt..

Medlem

måske ikke hr, men jeg har altid en sovepille eller lignen til og ligge vis det skulle blive for meget, men ellers så bare nyde det svampe er en af de psykedeliske jeg syns der er til og holde styr på vis man kan sige sådan ..

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:

Mit spørgsmål er: Er der nogle af jer der har nogle gode råd til nogle ting man kan gøre når man tripper alene. Skal man ligge stille, have bind for øjnene, høre noget bestemt musik osv.? Hvad fungere bedst for jer, når i tripper alene? Det kunne også være spændende at høre om i har forskellige "ritualer" til forskellige psychedelika.

Mvh Gumma :)

Hvis du kan lide kunst, kan jeg anbefale at se på malerier under et svampetrip. Det er måske subjektivt, men jeg tror at man får mest ud af at se på malerier hvor malingen er lagt på som prikker eller forholdsvis veldefinerede strøg, således at man tydeligt oplever farverne smelte sammen som følge af svampene. Van Goghs malerier er ekstremt velegnede i den forbindelse, og bøger med ham kan formentlig opdrives på ethvert bibliotek. Chuck Close kan ligeså anbefales. F.eks: http://giveusart.files.wordpress.com/20 ... -lucas.jpg. Det er utvivlsomt sværere at opdrive bøger med ham - Københavns Hovedbibliotek har dog adskillige.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Og forøvrigt, i min bog er computere under svampetrip en no go, det ødelægger lidt svampenes virkning hvis man bare sidder og stener ved en skærm

Medlem

hehe har sidde og set 3d film her hjemme på tv, det sgu fed så det en helt ande film jeg kom meget langt ind i den og det var kun den film der var der...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan helt sikkert også anbefale at kigge på kunst. Jeg sad og stirrede på et Picasso billede omkring en time på et syre trip. Rent fornøjelse!
Synes også det er fedt at tegne, hvis du normalt bare er en smule til det. :-)

Junior medlem
Brugeravatar

Det med kunsten har jeg også tænkt på før. Men hvad med musik? Ikke Psy/Goa trance/shpongle osv. Noget atypisk musik at trippe til.

Jeg prøvede en ordentlig dose syre den ene dag (ikke alene) og vi satte Shlohmo på. Det var sgu en kanon oplevelse. Offtopic: Til dem der ikke kender Shohmo, så tjek hans Camping ep ud.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

når jeg hører musik mens jeg tripper, med venner dog, er det oftest syre rock, gammelt hawkwind, pandemonica osv. men eller kan jeg osse varmt anbefale Foetus (specielt fra Love og frem), Der Blutharsch, brighter death now osv, altså , den lidt mere ekstreme musik, og ikke det sædvanlige 4/4 musik, musik med varierende tempo/takt skift er rigtig fedt på svampe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Musik, prøv noget nyt. Jeg prøvede 4-HO-MiPT og hørte drill n bass til eller hvad den genre hedder, aner det ikke. Noget ala det her:
http://www.youtube.com/watch?v=6iiK4MgIPtI og http://www.youtube.com/watch?v=aDH_mPL9 ... ure=relmfu

Det nok ikke drill n bass, men det var helt vildt fedt at høre. Plejer også at høre trance/chillout/psydub etc., men det her var godt nok anderledes. Ellers prøv med klassisk eller krautrock måske (Can!).
Eller noget orientalsk musik. Kunst er stensikker. Evt. hav et lop med.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Ravi Shankar og anden indisk folkemusik er godt til trips.. Hvis du mere til den vestlige/klassiske tradition vil jeg foreslå dette nummer evt. som starten på dit trip - hypnotisk og smukt:

Alt klassisk musik er generelt ret godt til solotrips, der er ikke nogle "fremmede lyde" i det, men alligevel tager det én på en rejse...
Husk i øvrigt at have en ven du kan ringe til, skulle du ske at komme HELT ud og skide...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Enig med de ovenstående at naturen er fedt når man tripper alene (faktisk i alle tilfælde).

Personligt skal jeg have mere underholdning når jeg tripper alene. Flere farver og underlige ting at lege med, en ballon med sand var en favorit i lang tid, lige som min samling af lamper gør underværker. Uden dem kommer jeg hele tiden faretruende nær ved badtripsniveau.

Jeg sørger altid for at have en benzo liggende parat i tilfælde af at jeg er for udkørt sidst på trippet. Har sjældent brug for den, bare det at vidde at den ligger der, hvis nu...

Og som en sidste ting, sørger jeg for at have et rum at sove rusen ud i hvor jeg kan gøre det helt mørkt. Er slemt ramt af udvidede pupiller.

Medlem

Hvis du vil have noget ud af en hashrus kan du jo ryge dig en del skæv og ligge med lukkede øjne også kan dine tanker få frit spind.
Bare ikke fald i søvn! :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Jeg er også på det sidste begyndt at dyrke det med at trippe alene, da jeg som du også er inde på føler det er her jeg virkelig kan få noget ud af det. En ting jeg har fundet ud af er meget vigtig er dosis: For lav kommer jeg ikke langt nok væk til at kunne betragte mig selv "ud af boksen", og ved for stor dosis bliver jeg slet og ret for dum! Jeg er blevet stor fan af 4-HO-MiPT til dette formål, fordi det får min hjerne i den rigtige retning (i modsætning til f.eks. 4-HO-DMT/MET, som gør mig mere social, og derfor mangler nogle når jeg tripper alene herpå), og i en dosis på 2*15mg med 1-2 timer mellem doseringerne. Herfra smider jeg noget høj musik på og slukker lyset og lukker øjnene eller tager bind for øjnene, på den måde bliver mine CEVs meget mere tydeligere, og det er somehow lettere at lade tankerne flyde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]