Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey everybody, jeg har 5 planter som jeg er lidt bekymret for, og så tænkte jeg lige at jeg ville høre om der er nogen grund til bekymringen, ved at spørge jer herinde :)

Jeg satte mine frø i jorden D.1, startede gødningen D.14. kom desværre til at gøde lidt for meget så nu er der nogen af bladene der er gule :(... anyways. nu har jeg været igang i 23 dage, og mine planter er kun følgende højder: 12cm, 12cm, 6cm,10cm og 6cm.... er det normalt at de ikke er højere på det stadie, eller har jeg grund til bekymring?... Bruger en 400 watts hps lampe der ca hænger 60 cm over planterne, frøene er skunk#1.

Det er bare fordi at jeg har hørt noget om at efter man sætter planterne i blomst, så vokser de ret hurtigt Ca 50% + i forhold til hvad de var inden, og så stopper de praktisk talt med at vokse op af. Hvis det er rigtigt så er de højder jeg har på mine planter da ikke særlig godt da der kun er 3 dage tilbage inden de bliver sat i blomst.... plz help me!

Thx

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hvorfor vegger du dem kun i ~20 dage?
Vil nu sige at det er helt helt normalt! Jo større de bliver, jo hurtigere vokser de, men når de er små går det lidt langsomt.

Medlem

havde tænkt mig at vegge dem i 2 uger... er det for lidt??... på skemaet står der kun 1 uge.. hva anbefaler du?...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

havde tænkt mig at vegge dem i 2 uger... er det for lidt??... på skemaet står der kun 1 uge.. hva anbefaler du?...

Det er jo hvad man er til, man kan sagtens nøjes med en uge, men hvis du synes de skal være højere så giver du dem bare en eller 2 mere, det betyder ikke så meget. det er mere vigtigt at de får de antal uger i blomst som de skal have.

Medlem

ja okay helt sikkert... hva nu hvis der er nogle gule blade på nogen af planterne?... kom til at give for meget gødning til at starte med... gør det noget for bloomingen at der er gule blade?

og så skal jeg også lige høre om det er rigtigt at planterne stort set ikke vokser i bloomings perioden?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ja okay helt sikkert... hva nu hvis der er nogle gule blade på nogen af planterne?... kom til at give for meget gødning til at starte med... gør det noget for bloomingen at der er gule blade?

og så skal jeg også lige høre om det er rigtigt at planterne stort set ikke vokser i bloomings perioden?

Gule blade lyder som mangel på næring, med mindre det er blade der ser afbrændte ud, og bliver til fnulder når du rør ved dem.
Nej det vil jeg ikke sige det gør, men det skal ikke blive alt for slemt med gule blade, så får de forkert gødning.
Jo, de vokser, skudene vokser en god sjat, og der kommer også sideskud osv, men det er ikke nær så meget som hvis du holder dem i vegge. 18 times lys 6timers mørke er vegge.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
det lyde da som nogle små planter. Hemmeligheden er at man skal bruge store potter så planterne har plads og jord til at udfolde sig ordentligt. Mit råd er at du skal putte planterne over i nogle større potter.
Venlig hilsen
Martin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]