Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Ja, der bliver skudt mere med spredhagl spektrumvise med de fleste CMH-pærer, men de fåes ligesom HPS også med lidt forskellige spektra, hvor nogle er mere velegnede end andre. Jeg er rimeligt overbevist om at man gå glip af en del potentiale i ens planter, hvis man udelukkende fokusere sit lys omkring de rød og blå områder (som man har en tendens til ved dioder), så selvom en del af spektraet ligger udenfor det fotosyntetisk aktive område, tror jeg der er en del at vinde ved en mere bredsprektret belysning, som CMH eller ved kombination af forskelligt spektrerede CFL'er. Blomstring under CFL'er i forholdet 2:1, 2700K:6400K, giver umiddelbart meget samme virkning som blomstring under CMH. Jeg har dog ikke videnskabelig basis for overstående, men mere ud fra de mange growrapports jeg efterhånden har stenet igennem.

Ja det er også hvad jeg har læst, vedrørende UV-B og UV-A, blandt andet THCV, som er en mere psykoaktivt virkende cannabinoider end THC, og som skulle forlænge rusen, og fjerne 'loftet' for hvor skæv man kan blive. THCV indholdet er højt i især langtidblomstrene sativaer, og markant højere hvis de er dyrket udendørs (hvor der er høj UV belysning), så det giver god mening. Men jeg tror nu ikke kun den øgede trikom mængde udelukkende kan tilskrives UV-B og UV-A, da de grows jeg har set med tilsat UV-B lysstofrør til HPS, ikke har været markant anderledes end tilsvarende med udelukkende HPS. Men det kan selvfølgelig have ændret cannabinoid-sammensætningen, eller forskellen kan være udvisket af andre dyrkningsvariabler. Jeg ville nok alligevel investere i et par UV-B dioder, hvis jeg skulle sammensætte et diodesetup - hvis det skal være lidt ontopic.

Junior medlem

Thanks to all. I besidder virkelig KnowHow etc. og jeg takker for den store vidensdeling. Superb!!
Mit eventuelle setup skal være i besiddelse af lav økonomi, samt meget begrænset plads (40*80*120cm). Forhåbentlig en Org. Lowryder ruderail etc. kan klare sig under ovenstående forhold??
Alle indkomne overvejeler osv. vil blive nøje gransket og jeg hælder lidt til LED grundet strømforbrug, men lad se ....
Thanks everybody !!!!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]