Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 20:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hey Psychedelia

Så er jeg enligt kommet igang med mit første 400w grow
Og har fået fat i nogle ting til min udluftning, jeg kan bare ikke helt se hvordan de skal samles

Har en :
http://www.DinMor.dk

Og en : Carbon filter Wilco
http://www.DinMor.dk

Spørgsmålet er så hvordan jeg får det til at virke som udluftning
og hvad jeg evt mangler // flexrør / Spændebånd / ???

Håber på hurtigt hjælp
Shrommyfirst

Dedikeret medlem

Spændebånd og flexrør, som du selv skriver. Måske en flange til at fæstne flexrøret på, der hvor luften skal suges fra.

Jeg kunne dog forestille mig at den lille blæser dér kommer til at larme helt vildt, da den ikke har en fod / noget at være spændt fast på. Den vil derfor kunne ligge og vibrere, hvilket muligvis kommer til at lave en del lavfrekvent støj. Naturligvis afhængigt af dit design, hvilket jeg jo af gode grunde ikke kender noget til. :)

edit: den problematik jeg nævner kunne også løses på lidt rockwool og husholdningsfilm..

Medlem
Brugeravatar

Jo, men der er jo ingen ledninger på blæsern?? Og hvor slutter jeg kulfiltret til?? Kulfiltret skal sidde oppe i hjørnet, fra det skal der gå en flexslange, skal bare gå ud af teltet eller??

Dedikeret medlem

Jeg vil tro der går to ledninger ud et sted, altså en L og en N, som du så skal splejse sammen med en ledning og sætte et han-stik på den. (altså mere eller mindre som at samle en forlængerledning selv)

Du har ret i at kulfiltret skal være i rummet. Derfra en flexslange til blæseren. Husk at luften du suger ud er ret fugtig og specielt hvis du har det hele i et køligt rum vil der være risiko for kondens og uønsket svampe vækst hvis du ventilerer ud i rummet, fremfor at få det helt ud af huset / lejligheden / loftet / whatever.

Jo flere knæk / krumninger (andet end lige slange du har) jo mindre luft vil der blive suget igennem, da meget af blæserens kraft går tabt i turbulens. Det bedste ville være alu-rør fremfor flexslange, men det kræver selvfølgelig lidt mere arbejde og mulighed for at skære med vinkelsliber. :)

Medlem
Brugeravatar

Yes! Skillede den der axail fan ad, og til sluttede en normal ledning,/.
Det vil så sige at min kulfilter hænger oppe i hjørnet// derfra går der flexrør ca 1.5 m ned til axail fanen/- Skal axail fan så gå ud igennem teltet? Eller blive inden i? Og hva så med luft "til" teltet hvor komm er det fra

Dedikeret medlem

Du vil få mest kraft ud af din blæser ved at have den så tæt på enden af din flexslange som muligt, da en blæser (på trods af navnet) er bedre til at suge end skubbe luft. Jeg ved ikke helt hvad du mener med om din blæser skal gå ud gennem teltet?

Jeg tænker at dem der har designet dit telt har lavet nogle ventilations huller / riller omkring bunden af teltet så ny luft kan komme ind som følge af det undertryk din blæser generer gennem kulfiltret. Du vil formodentligt få den mest jævne luftgennemstrømning ved at blokerer hvad-end passiv ventilation der er i bunden i det hjørne dit kulfilter hænger i, så luft ikke bare suges direkte op langs siden af teltet.

Medlem
Brugeravatar

Min axail fan passer ind i kulfiltret, er det så ikk tættest på?? Også bare et flex rør på den anden ende af blæsern og ud af teltet med flexrøret ?? Og skal jeg bare åbne en af hullerne i bunden til at få luft ind?

Dedikeret medlem

Ja, jeg vil tro du bare skal åbne hvad-end ventilations åbninger der er i bunden. Du kan altid finjusterer hen ad vejen, der skulle gerne være et svagt undertryk i dit telt, for at holde lugten inde.

Hvis kulfilter og blæser passer sammen, må det jo være sådan det skal være. Du får dog mere luft igennem ved at have det sat op som: (hvor === er flexslange)

[Kulfilter]==========[Blæser]

fremfor:

[Kulfilter][Blæser]=========

Men i det store hele betyder det måske ikke alverden, du kan jo altid prøve dig frem - det er trods alt ikke meget arbejde at løsne et par spændbånd. ;)

Medlem
Brugeravatar

Ser dette rigtigt ud ?? >> http://s1072.photobucket.com/albums/w37 ... 7df248.png

<< Blæsern er der ved den røde cirkel hvis nogle skulle være i tvivl

Medlem
Brugeravatar

Anyone<<<<???

Dedikeret medlem

Altså jeg havde placeret kulfiltret så tæt på udgangen af teltet som muligt, for at få så kort flexslange som muligt. Derudover havde jeg placeret blæseren i enden af slangen og ikke inde i rummet - men som du har lavet det dér på billedet skal det også nok virke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]