Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 11:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej igen!

Det ser ud som om bladene bliver lidt "brændt" af den danske sol pt. Kan da også se, at græsset nedenunder er helt knasende og udtørret. Burde jeg flytte min plante et andet sted hen? Fx der hvor der der ikke kommer lige så meget sol og hvor græsset er langt grønnere?

Min plante står i potte :-)

Ekstra spørgsmål. Skal jeg vande den 3 gange om ugen? Og så selvom jorden stadig er våd?

Medlem

Geografisk sted: helt ude i hampen
dyrker ikke udenfor men tror da hovedregelen når man dyrker i potte så skal der først vandes når de øverste 6-10 cm er tørre.. nogle må rette mig hvis det er forkert.

Medlem

nogen idéer omkring min teori?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
Tja. Bare du vander den nok, så tror jeg det går. Ellers hvis du er bange for at den bliver "Brændt", så stil den et sted, hvor den for lidt skygge i løbet af dagen. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cannabis kan ikke få for meget sol under normale omstændigheder.

Der er dog situationer hvor den kan blive forbrændt, og det er hvis den har levet indendørs under kunstigt lys, og derefter bliver flyttet ud i skarp sol. Der er det en god idé at langsomt tilvænne den til sollyset.
Jeg har også en enkelt gang set det ske med en stor tæt udendørs plante som blev klippet ned til mindre størrelse, og der blev nogle af de blade, som tidligere havde siddet forneden og skjult inde midt i planten, forbrændte et par dage senere.

Du skal vande hvis der er behov for det, og ikke et fast antal gange om ugen. Er jorden våd er der ikke behov.

Medlem

Tak for svar mr cookie!

Medlem

Den har dog hele tiden været udendørs. Jeg undrer mig bare overx at jorden ikke er tør endnu. Jeg vandede i lørdags (hvor jorden var våd) og den er stadig meget fugtig (torsdag i dag). Skal jeg bore flere huller i bunden af min potte? Gætter på det er en 15l potte. Den er udstyret med kaktusjord og spagnum:-)

Junior medlem

pas endelig på ikke at overvande dine planter da det kan tage livet af dem,- cannabis er en utrolig hårdfør "ukrudtsplante" der trives udmærket i dele af verden der er noget tørrere end herhjemme. Især op mod høsten er det godt at holde igen med vandet da cannabinolen er et naturligt forsvar mod udtørring, jeg vander kun mine når det strengt nødvendigt og de hænger lidt. dog er mine plantet direkte i jorden men jeg har ikke vandet siden pinse og de stortrives,- de måler lige nu ca 1,75 og er stadig i vækst...

Medlem

det er sjovt så mange forskellige meninger der er ! Der er også mange der skriver, at deres planter snildt kan bruge 1-1,5 liter hver gang de vander

Junior medlem

hey jakse,- pas på med vandet, - vær glad for den sparsomme sol vi har på disse breddegrader!,- og lyt til "mr.Cookie",- jeg har indtryk af at han ved hvad han taler om!... måske du er "for god" ved dine planter...

Medlem

okay jeg er overbevist :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]