Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Vaporizer
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Den arktiske ødemark
Halløjsa

Jeg sidder i en situration hvor jeg har været røg fri i snart 7 måneder, af mere eller mindre frivillig årsager..
Men når jeg nu vender tilbage til mere hjemlige himmelstrøg på den jyske vestkyst.
Derfor har jeg overvejet om jeg skulle invister i noget så ny moderne som en vaporizer.
Men har ingen erfaring med sådan en tingest, derfor ville jeg gerne høre alle jer fornuftige mennesker, om i har nogle erfaringer i vil dele med mig og derudover hvordan skidtet virker, hvordan man bruger det m.m.

På forhånd tak, siger en efterhånden meget rygelysten ung mand :)
Hey

Titel: Re: Vaporizer
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Det er nok et af de bedste rygeinstrumenter du kan finde. Je kan lige smide nogle Pros & cons op
Pros:
* Man kan sidde indendørs og efter 2 timer kan man intet lugte (Fordel i mange ikke-ryger hjem)
* Man får meget ud af sin urt, i forhold til joints (i forhold til bong er jeg lidt i tvivl)
* Ekstremt behagelig at ryge på og meget skånsom røg/damp
Cons:
* Dyr ved indkøb
* Ikke voldsomt transportabel og skal have stikkontakt i nærheden (små, håndholdte på batteri fås dog)
* Det skulle eftersigende være noget bøvl at ryge hash på en, så derfor vil det kræve at man har adgang til skunk.

Junior medlem
Brugeravatar

Jamen Brød det er jo lige præcis derfor jeg har overvejet det. Efter jeg har droppet pibe tobakken og de døde cecil, ville det jo være ganske smart måde at ryge det på... Og skunk kan man "næsten" altid få fat på. Ellers må jeg jo bare snart komme igang med den hjemme dyrket, som jeg har tænkt på i så mange år..

Så det bare spørgsmålet hvad man skal invester i??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der findes mange elendige, og kun få rigtig gennemtænkte og gode på markedet, så sørg for at gøre din research grundigt inden du smider penge efter en.
Jeg er selv kæmpefan af silver surfer vaporizer for dens holdbarhed, simpelt effektivt design, lave strømforbrug, og en hel række andre grunde. Du kan læse hvorfor jeg mener den er god, i denne tråd : viewtopic.php?f=3&t=37460&p=506655&hilit=+silver#p506655 og her: viewtopic.php?f=3&t=36405&p=488421&hilit=+silver+surfer#p488421

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Jamen Brød det er jo lige præcis derfor jeg har overvejet det. Efter jeg har droppet pibe tobakken og de døde cecil, ville det jo være ganske smart måde at ryge det på... Og skunk kan man "næsten" altid få fat på. Ellers må jeg jo bare snart komme igang med den hjemme dyrket, som jeg har tænkt på i så mange år..

Så det bare spørgsmålet hvad man skal invester i??

Den jeg selv har prøvet er den der hedder Extreme Q 4. Med den har man mulighed for at fylde poser, istedet for at suge af en slange. Jeg ved ikke om mange andre vaporizers kan det.
Hvis den skal være transportabel skal du nok vælge Magic-Flight Launch Box. Bismann herinde har vist en, hvis du har spørgsmål omkring den.
Ellers brug youtube til at se produkterne før du bestiller.

Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
super lækkert og ryge vaporiser, smager simpelthen bar fantastisk...

men ville klart anbefale og købe en med pose da det imo er meget mere lækkert og ryge på ..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Hvad mener folk om de "manuelle", der skal varmes med flamme? Tænker f.eks på Eagle Bill shake`n`vape eller hvad den nu hedder og VaporGenie.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad mener folk om de "manuelle", der skal varmes med flamme? Tænker f.eks på Eagle Bill shake`n`vape eller hvad den nu hedder og VaporGenie.

Ja, jeg vil aldrig bruge penge på den slags. Temperatur kontrol er altafgørende for en god vaporizer oplevelse. Det kan smages med det samme når man kommer til at brænde urten bare den mindste smule. Det kan man også komme til at gøre med en dyr/god vaporizer, hvis man ikke lige tænker over hvad man laver, eller ikke har erfaring med at vape, men med de der billige,manuelle 'vapes', er det nærmest umuligt at undgå.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Jeg har selv en iolite. Det ligner en lighter til at tænde fyrfadslys med og ganske enkel. Den kører på butan og du skal virkelig dum for at fugle det op.
Personligt synes at virkningen af cannabis er bedre ved jointrygning, men klarer formålet: ingen lugt og ingen røg, jeg kunne dog godt mig at virkningen var lidt mere øjeblikkelig

Junior medlem
Brugeravatar

Der findes mange elendige, og kun få rigtig gennemtænkte og gode på markedet, så sørg for at gøre din research grundigt inden du smider penge efter en.
Jeg er selv kæmpefan af silver surfer vaporizer for dens holdbarhed, simpelt effektivt design, lave strømforbrug, og en hel række andre grunde. Du kan læse hvorfor jeg mener den er god, i denne tråd : viewtopic.php?f=3&t=37460&p=506655&hilit=+silver#p506655 og her: viewtopic.php?f=3&t=36405&p=488421&hilit=+silver+surfer#p488421

Jeg sidder og kigger på en silver surfer, men kunne sådan rent praktisk godt tænke mig at vide hvordan tingende hænger sammen :) Helt uerfaren når det kommer til vapor.
Men vis vi nu lige tager den her maskine, hvad kan man og hvad kan man ikke ryge på den. og er der andet man skal være opmærksom på??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan ryge skunk og hash på den. F.eks. har jeg købt 2 gram kashmir hash, i en ret god kvalitet, og det holdt i 7½ dag selv om jeg vapede hver aften, og det var en smags og virknings fornøjelse. Det er stor forskel på hvordan du skal vape mht. temperatur, og suge teknik alt efter hvad det er der skal vapes. Hash kræver typisk lidt højere temperatur, og flere sug. Det eneste du nok ikke kan vape er en hash der er så olieret at den bliver flydende når den bliver varm, da den vil flyde gennem risten.

Andet du skal være opmærsom på er at man ikke suger som var det en bong eller en joint. Når man vaper starter man med lungerne helt flade og så suger man jævnt og lææææænge, så lang tid man kan, som regel. Hvor kraftigt man suger afhænger af urten, men også af hvordan temperatur vælgeren står. For du kan selv lave finjustering af temperaturen ved at variere dit airflow, jo langsommere jo varmere luft, og hurtigere flow gir lidt mindre varm luft. Når jeg vaper skunk suger jeg 1-2 gange, mest typisk kun 1, og gøres det rigtigt kan man få det meste virkning ud med et laaaangt hiv. Det der er til overs kan man så lave kage af. Når det er hash er det typisk 2-5 sug.
Du skal bruge mindre urt end du tror. Jeg har set et par videoer på utube hvor der sidder en og vaper på en ssv og han har fyldt vildt meget i, og mellem hvert sug sidder han og roder rundt i det med en pind, og han suger vist over 20 gange på det. Det er imo. ikke meningen og smager helt sikkert afskyeligt efter sug nr. 5. Det kan være en god ide at rode i det hvis der skal mere end et hiv til ,og der følger også en smart pind med til netop det. Da jeg vapede det hash for nyligt regnede jeg ud at jeg brugte 0,07 gram hver gang jeg vapede, og det gav altså 3-4 fyldige lunger.

Junior medlem
Brugeravatar

Great Mr.Cookie..
Det har været en stor hjælp, jeg takker mange gange.
Tror jeg er overbevist, bliver jeg vist nød til at lege med.

Læs reglerne, lad være med at spørge efter forhandlere -rbp

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Where there ain't no need to escape from what is!
Håber ikke det gør noget jeg anbefaler et mærke? Volcano Vaporizer er min bedste ven! Udover allerede nævnte fordele så får man ikke udvundet CBN når man damper cannabis - CBN er skyld i svimmelhed og paranoia og det er to ting man aldrig står og mangler :-) Se link:

http://www.alamedamedicalmarijuana.com/ ... d-and-cbn/

Tjek nævnte mærke ud og du er overbevist - prisen er høj som en gymnasieelev på skunk, men diverse aktion-sites har tit brugte til salg!

Pot/skunk smager meget bedre i damp end røg-form og jeg er overbevist over at det er en sund måde at blive skæv på. Har astma og når jeg får et anfald kan jeg dampe det væk - I rest my case :-)

Junior medlem
Brugeravatar

Thanks...

Så skal der lige overvejes hvad der skal købes, inden den bliver november og jeg skal tilbage til den herlige urt jeg sådan savner ;)

Jeg er ikke kriminel, jeg elsker bare cannabis! <--- Må man stjæle den. kan ikke siges meget bedre :)

Junior medlem
Brugeravatar

Stjæl du bare - vi er mange der ikke er kriminelle men som bare elsker urten!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Stjæl du bare - vi er mange der ikke er kriminelle men som bare elsker urten!!!

Billede

Junior medlem
Brugeravatar

Sarcastic then - jeg tjener ikke penge på illegale aktiviteter og jeg skader ingen med mine gøremål; altså kan jeg ikke se hvordan jeg kan betragtes som kriminel. Lovovertræder måske - men kriminel føler jeg mig altså ikke... Og jeg tror ikke jeg er den eneste der har det sådan!

Medlem

Sarcastic then - jeg tjener ikke penge på illegale aktiviteter og jeg skader ingen med mine gøremål; altså kan jeg ikke se hvordan jeg kan betragtes som kriminel. Lovovertræder måske - men kriminel føler jeg mig altså ikke... Og jeg tror ikke jeg er den eneste der har det sådan!

Tro mig, du er ikke alene.
Big up

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission

Det var nu mere opfordringen til at stjæle, jeg tænkte på.

Junior medlem
Brugeravatar

Bevidst ordspil - du er vel med på at det er min signatur han vil stjæle eller stener du max? :-) Dit Nietzsche citat er iøvrigt super fedt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]