Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 13:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey psychedelia.
Grundet at jeg ikke gider læse vrede indlæg, advare jeg nu imod en useriøs tråd. Nu er det sagt.

Jeg har lidt et problem. Førhen røg jeg en del hash, flere gange om ugen. Nu ryger jeg ikke så ofte, og skal i morgen ryge den fede, for sidste gang i mange måneder. Jeg vil derfor gerne have et virkelig perfekt trip, men de seneste par gange jeg har været skæv, har jeg bare ikke rigtig kunne være det 100%. Jeg bekymre mig for meget, tænker på at jeg skal på arbejde dagen efter, og at der går lang tid før jeg skal ryge igen osv., og jeg synes det ødelægger mit trip RIGTIG RIGTIG meget.

Jeg skriver nogle gange små beskeder til mig selv, hvori jeg fortæller mig selv at alt nok skal gå, før jeg ryger, og når jeg så får de der irreterende bekymringer, læser jeg beskeden. Men det hjælper ikke ret meget.

I "gamle dage" da jeg røg, var jeg stjernelykkelig, men det er ikke det samme mere, og jeg kommer hurtigt til at kede mig, hvor jeg førhen bare kunne sidde og underholde mig selv, ved at lukke øjnene eller lave mærkelige fakter med hænderne.

Så mit spørgsmål er: hvordan giver jeg helt 100% slip, og bare flyder med trippet? I "gamle dage" tænkte jeg ikke over mine problemer når jeg er skæv, men nu er det det eneste jeg kan tænke på. Især det med mit arbejde (som jeg VIRKELIG VIRKELIG hader), kan ødelægge mit trip NOGET så grusomt.

Hvorfor bliver jeg ikke på samme måde skæv mere? Selv hvis jeg ryger giga-doser og bliver helt vildt skæv, har jeg det altid i baghovedet. Alle problemerne. OG NEJ JEG RYGER IKKE FOR AT GLEMME ALLE MINE PROBLEMER OG FLYGTE FRA VIRKELIGHEDEN. Jeg gør det for at have det sjovt, og slappe af. For at tænke på noget andet, bare i 2 timer. Bagefter skal jeg nok tage stilling til det hele. Jeg må bare have en pause engang imellem.

Håber ikke det lyder helt åndsvagt. Tænkte bare at der måske var nogle metoder, måske noget man bruger på psychedeliske-trips for at undgå badtrips. Altså ligesom at ødelægge det dårlige tankespind. Ved fx. det kan hjælpe at sætte sig i en anden position, eller sætte sig et andet sted, eller gå sig en tur, for ligesom at tænke på noget andet.

-på forhånd tak

"EDIT"

Og hvordan får jeg mest ud af mit trip, hvad er det ultimative trip? Hvis i kun havde 1 hash-rus tilbage, hvad ville i så lave?? :lol:

Senest rettet af Narkotika-manden 01 aug 2012 21:27, rettet i alt 3 gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
lad være med at ryge dagen før du skal på arbejde. Det gør jeg. Og det virker efter hensigten.

Junior medlem
Brugeravatar

Er dit arbejde nyt? Hvis det er tilfældet, kan det være at du på et tidspunkt forliger dig med det og således ikke behøver at skænke det en tanke. Derudover er jeg enig med Hazers råd.

Medlem

Bliver desværre ikke aktuelt da jeg alligevel snart stopper med at arbejde, faktisk bliver i morgen sidste gang jeg ryger før jeg skal på arbejde dagen efter, og det kan jeg ikke lige ændre på nu :/ Ellers en god idé!
Jeg har arbejdet der hele sommeren, det er bare røvsygt, og arbejder 8 timer når jeg er der... :(

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det er generelt en god tommelfingerregel ikke at ryge hvis man er forpligtet dagen efter. Du kommer jo også ud for andre jobs senere i livet hvor du skal arbejde 8 timer om dagen(for det er længden på en normal arbejdsdag) og der er altid dage hvor det hele er noget lort indtil man kommer hjem igen.

Medlem
Brugeravatar

Tror mere at det handler om at give slip på de gamle dage og omfavne de ny :)
Nu ved jeg jo ikke hvor langt du er fra de gamle dage i tid, men du har forhåbentligt udviklet dig gennem tiden og oplevet mange ting der faktisk et eller andet sted har gjort dig "til en anden" person. Forstå mig ret.
Jeg tror du skal sigte efter at du lever i et andet kapitel i dit lic nu, og at du må forvente noget andet når du tager på en tur i hampen.
Og hvis du keder dig så find ud af hvad der skal til før du ikke keder dig.
God ryger du :peace:

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Det lyder lidt som om du i virkeligheden har lidt dårlig samvitighed over at ryge, så det beste råd er nok ryge f.eks en fredag hvis du først skal arbejde om mandagen så er der ingen grund til at bekymre sig om det ! ( lettere sagt end gjort )
Og en 8 timers arbejdsdag kan altså ikke udløse "det er synd for dig" hos mig, nogen håndværkere f.eks arbejder 84 timer på en 7 dages uge :-) men lad os da høre hvad der er for et job ?

Medlem

Det lyder ikke som om at du er særlig gammel.
Måske skal du vente et par år endnu, for at få lidt mere ud af det.

Junior medlem

Hvis det er fordi du gerne vil prøve at finde et psykisk redskab, til at kunne glemme alt det som du ikke gider at tænke på når du er skæv ( som dit arbejde ), så vil jeg foreslå meditation. Ganske stille og roligt, sid i en behagelig stilling, luk øjnene ( eller nyd et godt natursyn ), og så bare ude luk alle tanker, du skal slet ikke tænke på noget overhovedet. Det kan virkelig være rart slet ikke at tænke på noget overhovedet. Det er dog heller ikke altid nemt, men når man mestre det fuldkommen, er det virkelig noget som man kan bruge i mange situationer ( bla til at glemme de kedelige hverdags bekymringer der er, når man er skæv )

Medlem
Brugeravatar

Hvis jeg havde én weed rus tilbage ville jeg ryge mig godt skæv, indtil jeg ikke kunne fatte hvor syge munchies jeg har, og imens ville jeg forberede et lækkert måltid som jeg ved vil falde i min smag når munchiesne rammer. Et nice fad nachos for eksempel :) Og en times tid efter måltidet ville jeg lægge mig og have nogle gode weed drømme.

Du kan jo prøve at stimulere et andet train of thought ved at give dig til at tænke over minder eller prøve at leve dig ind i noget musik eller et eller andet. Jeg kan godt forstå hvordan du kan have problemer med at nyde det, når der nærmest er pres på for at du skal nyde det. Ligesom når man virkelig skal skynde sig at falde i søvn, så kan man heller ikke. Du må jo sætte dig nogle klare rammer for at i dag er udelukkende til afslappelse. Så kan du gå tidligt i seng og være udhvilet.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

I mine øjne lyder det som om, at du gør dig for mange tanker om hvordan det skal være. Hvis du gentagende gange oplever, at blive bekymret og miste evnen til at bruge din rus rekreativt og/eller afslappende, er det jo fordi du har noget inden i, du bliver nødt til at arbejde med og løse, før du kan give slip.

Arbejdet lyder som et godt sted at starte, men ellers vil jeg ligesom Peggles foreslå, meditation som en måde at arbejde med sindet på. Der findes tonsvis af bøger, men det letteste er at finde nogen, der udbyder et begynderkursus eller lignende. Hvis man først finder frem til en metode, der duer for én, er det en fantastisk gave at give sig selv.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
THC er et semipsykedelisk stof. Mange mennesker har rigtige gode førstegangsoplevelser på psykedelika, men jo mere de prøver dem, jo dybere bliver oplevelserne. Man når et punkt i sine eksperimenter, hvor det essentielt set kun er selvanalyse og ikke synsforstyrrelser, sjov eller ballade længere.

Det samme med THC. THC er et undervurderet og kraftigt semipsykedelikum, og i høje doser bliver man ofte udsat for ret negativt-prægede tanker og oplevelser. Små ting bliver som regel blæst op på fuld skærm. Og det er rigtig svært at styre.

Du kan skrue ned for dosen, eller acceptere, at du har "opbrugt din kvote", dvs du er begyndt at fokusere på det essentielle som hashrusen tilbyder fremfor at rende rundt og pjatte. Det er blevet et seriøst værktøj, som kun kan reguleres med dosering. Du er ikke en amatør/nybegynder længere. Dine oplevelser er nu tunge.

THC's natur kan godt være melankolsk, psykotisk og deprimerende. Det er en konsekvens af den biologiske effekt. Det er vigtigt at fortså, at ens liv ikke er så deprimerende som hashrusen fremstiller det, men det er også vigtigt at forstå, at hashrusen i de fleste tilfælde tager udgangspunkt i reelle små og store problemer i dit liv, og overdimensionerer dem i en grad, at sjælen bliver træt eller bange. Indse at de er overdimensionerede, og forsøg at forstå hvad rusen prøvede at fortælle dig i en pessimistisk situation. Både under og efter rusen.

Måske den semipsykedeliske og halvdeprimerede THC-ånd prøver at sige: "Hey. Dit liv er kort på en universel tidsskala, og du spilder tid på et uinspirerende lortearbejde. Tag dig sammen. Jeg ved godt jeg er hård i tonen, men det er dig der har valgt et lortearbejde. Jeg håber du tænder på smerte, for det kommer der en del af de næste to timer."

Vær glad for at dette ikke er sket på psilocybinsvampe.

Junior medlem

Jeg ved GODT dette indlæg har overskredet sidste salgsdato. Men jeg føler jeg har noget på hjerte overfor andre der føler som trådstarter, så derfor...

Overvejende enig i det andre her skriver. Som ofte inspirerende perspektiver fra intelligente mennesker med ånd men savner dog dette perspektiv; Hvis dine problemer er noget du kan løse konstruktivt er det først og fremmest det du skal tage ansvar for. Læg en plan og følg den i et tempo du er ok med. Grundfølelsen af at gøre "det rigtige" for dig selv gør fundamentalt en kæmpe forskel for dit selvværd. Alle små skridt er bedre end stilstand. Personligt elsker jeg min canna, men jeg værdsætter ditto at være i kontakt med mig selv frem for at være påvirket konstant. Jeg ved som andre her skriver at der også skal være andre værdier... og så bliver det pludseligt ikke så altafgørende om det er sidste nadver eller ej ift. det episke og sagnomspundne 'sidste' trip de fleste af os lidt febrilsk higer/har higet efter i ny og næ...

Du ved inderst inde godt hvilke 'omstændigheder' du selv kan ændre på. Snak om muligt med solide, openmindede venner/familie som du føler tillid til om dit dilemma... Det giver perspektiver man ikke kan se mens man føler man står i l... til halsen. Lidt ligesom at fortabe Sig i en opgave der er blevet uoverskuelig - så zoomer du ud for at se tingene fra oven. Giv det en pause over nogen dage - vend perspektiverne. Lad være med at agere forhastet. tag dig tid til at reflektere upåvirket under rolige forhold. Lad være med at bedømme dig selv negativt!

Fundamentalt er det en god pointe at være til stede i forhold til de ting der sker i dit liv. Med tilstede mener jeg bevidst om hvad der sker. Med de heartbreaks det giver. Man bliver et rigere og mere helt menneske af at turde mærke verden omkring en. Spirituelt føles alene erkendelsen som vejen frem. Ærlighed sætter dig i stand til at tage vare på dig selv uden at lade frygten styre dig.

Fornøjelsen bliver større af at der er balance i det og at du er bevidst om hvordan du bruger din whatever...

Det er et menneskeligt grundvilkår at tvivle og bekymre sig i livet af og til. Livet er sort og hvidt og alt derimellem. Der er kun 3 ting du ved med sikkerhed om dit liv; du fødes, lever og dør. Omstændigheder for sorg og bekymring vil altid byde sig til gennem ens frygtsomme ego.

Buddha sagde "Enlightenment is the end of suffering". Han sagde også at al lidelse er et produkt af begær. Ikke bare begær som rendyrket sexuelt og fysisk begær - men begær som i generelt at stræbe bevidstløst efter alt muligt man ikke har fordi man lever i en illusion om at når man får det vil det omsider give en FRIHED for den ubehag de fleste mennesker føler sig underlagt i livet. Begær kan enten gøre dig ubevist - og det er det der klassisk sker - eller du kan bruge det som en trigger til at blive bevist. Dette kan bringe dig dybere i forholdet til dig selv spirituelt set.

Så jeg vil råde mig selv, dig og alle andre til at se evt. 'negative' tanker og følelser som potentielle triggere til en meditativ praksis. Dine tanker og følelser er ikke dig. De er produkter - ligesom stolen ved bordet, bilen og postkassen. Du kan efterlade dem eller stirre dig bind på dem.

Op til dig.

I sidste ende kan du spørge dig selv: Hvad kan den frygt du fortæller dig selv du føler / bør føle reelt ændre? Hvorfor føle vrede eller frustration.

Hvis jeg havde én hashrus tilbage...? Hmm - jeg ville gemme den! I Fort Knox... i en montre! For evigt!!! :?

Er kunsten ikke at gøre hvad man kan for at skabe god atmosfære - og være bevidst om at man selv hele vejen igennem slår sin egen stemning an. Andre negative vibes kan vandre frit igennem en fordi man vibererer på en helt anden frekvens.

Dette kan du skabe med eller eller uden jointen i hånden. That's the beauty of it! :-)

P.s. Nej, jeg er ikke religiøs - og ja - jeg er skæv. Det er jo første dag i Påskeferien! :whogives:

Medlem

Interessant indlæg Silent M, tak for at du delte :-)

Medlem
Brugeravatar

Det kan være det er en god idé for dig at spise det istedet? Så tænker man netop ikke så meget over det siden det ikke rammer med det samme, og rusen kommer bare lige pludselig krybende :) Jeg synes hurtigt man kan blive for optaget af at 'opnå' en rus ved at ryge, istedet for bare at nyde rusen når den indtræffer. Det er en god måde at komme til at flyde med det hele, som du jo ønsker.

Medlem

Når du ryger med dine venner så tag skoene af, løs dit bælte op tage overtøjet af (Altså hvis du ryger indenfor) Det er blevet en del af rygerkulturen i min omgangskreds, og det er faktisk ret dejligt. Men hvis du skulle ryge weed for sidste gang i lang tid så lav en spandfed eller en gravity bong.

Medlem
Brugeravatar

Hej jeg tror godt lidt jeg kan følge dine tanker ,
hvis jeg er skæv og som du selv siger tænker på en masse
som dit arbejde du ikke kan lig osv , men her er min ide
til din sidste ryger i et stykke tid

samle nogen venner og spil pc eller playstation
eller gøre det alene det kan også hjælpe på at slippe på tankerne
fx spille FIFA eller andre spil og hør måske også høre lidt musik
eller måske du skulle prøve at tegne eller få dig en hobby du kan bruge
imens du skæv, fx så synes jeg det er spænd ende at rode med lidt elektronik Self hvor strøm en er slået fra ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]