Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 20:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
http://www.180grader.dk/Krimi/medicinal-saelger-vi-hjernevaskede-laegerne-til-at-give-vores-drugs-til-brn

Citat:
Medicinal korruption: - En tidligere sælger hos medicinalgiganten GlaxoSmithKline har i kølvandet på en aktuel amerikansk regeringsundersøgelse afsløret chokerende insider-oplysninger om metoderne og moralen i medicinalbranchen.

Oplysningerne er et wake-up call til hele sundhedssektoren og til alle, der bruger medicin - også i Danmark.

Den 48-årige insider Blair Hamrick fra Florida arbejdede i flere år som sælger i GlaxoSmithKline - et af verdens største medicinalselskaber.

I Glaxo deltog han sammen med sine kolleger i storstilet bestikkelse af læger - svindel med videnskabelige data i den medicinske litteratur - off-label salg af medicin (dvs. salg af medicin til behandling af andre sygdomme end dem medicinen virker imod) - samt ulovligt salg af anti-psykotisk medicin til børn & teenagere.

Disse kriminelle aktiviteter, som har ødelagt mange amerikaneres helbred pga af skadelig medicin, hørte til dagens orden hos GlaxoSmithKline i perioden 1998-2005 i USA. Og der er ifølge Blair Hamrick ingen grunde til at tro, det er anderledes i Europa og Danmark:

”De store medicinalselskaber er globale, og de arbejder sådan overalt. Når man ser de offentliggjorte ulovligheder, der er sket i USA, hvor man overvåger selskaberne nøje for at stoppe deres svindel - så kan man forestille sig, hvordan det foregår i andre lande, hvor selskabernes aktiviteter ikke er så nøje overvågede,” siger han til naturalnews.com

"Vi vidste hvordan vi fik budskabet boret ind i lægens hjerne"

Blair Hamrick er den ene af de to whistleblowere fra GlaxoSmithKline, hvis vidneudsagn det amerikanske justitsministerium benyttede som grundlag for undersøgelsen mod Glaxo. Sagen endte med et forlig, hvor selskabet erklærede sig skyldig i anklagerne og måtte betale 3 mia $ i bøde og erstatning (18 mia kroner) - historiens største bøde til et medicinalselskab:

Medicinalgigant fik bøde på 18 mia for svindel, lægekorruption & ulovligt salg til børn

Andre medicinalgiganter - fx. verdens to største selskaber, Pfizer og Johnson & Johnson - har fået bøder i samme størrelsesorden, men de jurister der er involveret i sagerne siger, at der ikke sker nogen ænding i praksis, før man sender toplederne i fængsel. Blair Hamrick er enig.

I et video-interview med Mike Adams fra naturalnews.com fortæller Hamrick om sit førstehåndskendskab til ulovlighederne fra sit job som sælger for Glaxo. Hans opgave gik ud på at "overtale" lægerne i hans distrikt til at ordinere Glaxo's produkter til deres patienter:

”Vi blev trænede i at give lægerne små catch phrases, som vi vidste borede sig ind i lægens hjerne. Selv om vi kun havde et minut til samtalen med lægen, vidste vi præcis hvad vi skulle sige for at få ham til at bruge vores produkt," siger Hamrick i interviewet.

”Vi elsker de unge læger, for de vil ordinere vores produkt i hele deres karriere”

"Vi lærte at få fat i de unge læger - ofte lige når de kom ud fra lægestudiet. De unge læger er de bedste for en drug-sælger, for de vil ordinere dit produkt i hele deres karriere. De er også lettere at overtale til at bruge drugs end ældre læger, som ofte er kritiske over for industrien."

"Vi blev trænede i at finde årsagen til, at en læge ikke ville ordinere vores produkt. Nogle læger er bekymrede for bivirkninger - fx. angst eller søvnløshed. Når vi havde hørt lægens reservationer, kom vi tilbage og tiltalte ham med bestemte ord - Little catch phrases - for at få ham til at opgive sin modstand og ordinere pillerne. Det er en spin-maskine," siger Hamrick.

Mike Adams: Kan du give et eksempel? Hvad hvis lægen fx. sagde, at han ikke ville ordinere jeres produkt, fordi han ville undgå, at hans patienter fik søvnløshed?

”Så ville vi sige: Men doktor, det er jo kun de første par dage. Så snart kroppen har vænnet sig til produktet, forsvinder søvnløsheden.”

”Et andet eksempel: Astma-medicinen Advair viste sig at øge dødsfaldene blandt sorte amerikanere. Så sagde vi: Well, doktor. Vi ved jo, at folk i de lavere socio-økonomiske klasser ikke tager deres medicin regelmæssigt. Det er et almindeligt argument, industrien benytter, hvis der er uventede bivirkninger ved et drug.”

Wellbutrin: The happy-horny-skinny drug

"Vi blev også trænede i at sælge medicin off-label - (dvs. til et andet formål end det er lavet til). Wellbutrin-pillen var tilladt til behandling af depression, men Glaxo var ikke tilfredse med salget, så vi blev bedt om også at pushe det som et middel mod fedme og sexuel dysfunktion.”

”Dette er ulovligt. Der findes ingen studier eller data, der viser noget om virkningerne af Wellbutrin til de lidelser. Men vi lærte at udnytte det til vores fordel, at pillen kunne bruges til flere formål. Så kunne vi sige: "Hey, husk lige, doktor: Wellbutrin er the happy-horny-skinny pill. Vi vidste, at når vi brugte den lillle catch phrase, så ville lægen huske det."

"Jeg begyndte at forstå, at der var noget galt, da Glaxo's ledelse bad os om at sælge anti-psykotiske drugs til børn ned til 12 år, selv om der stod i indlægssedlen, at pillerne ikke måtte indtages af nogen under 18. Det var sådan en situation, der førte til den første klage mod Glaxo fra min kollega og mig," fortæller Hamrick.

Korruptionen: Læger på foredrags-turnéer

Blair Hamrick blev på et tidspunkt forfremmet og var ansvarlig for at sende læger på de populære "foredragsprogrammer", hvor læger holder foredrag og anbefaler brugen af et drug til andre læger. Sådan et foredrag giver lægen mellem 1000 og 2500 dollars for en halv time.

"Så snart nogle af lægerne fandt ud af, at jeg kunne arrangere disse foredrag, blev de meget ivrige og spurgte: ”Hey, kan du ikke få mig med på et foredragsprogram?" siger Hamrick, ”Det er jo gode ekstra penge.”

Det har været fremme, at Glaxo har betalt 49.000 læger for at deltage i den slags foredragsprogrammer i USA.

"Mange læger har tjent godt på foredrags-turnéerne for Glaxo. De tjener så meget, at de har hyret sygeplejersker og andre læger til at passe deres praksis i månedsvis, mens de er ude på foredragsturné. Nogen læger har tjent 6000 dollars om dagen på det.”

”Disse foredrag fungerer jo som reklame for produkterne: Lægerne står og fortæller om "deres gode personlige erfaringer" med produktet, men de bruger Glaxo's slide shows og data fra vores marketingafdeling," siger Hamrick.

The Write-Right Program: ”Skriv ikke, at du har inviteret lægen til Super Bowl ... ”

Da US-regeringen begyndte at undersøge Glaxo for ulovlige salgsmetoder, iværksatte Glaxo’s ledelse The Write-Right program internt i virksomheden, som blev ledet af Glaxo's advokater.

”Programmet handlede ikke om at ændre strategi. Vi skulle fortsætte som hidtil - men fremover måtte vi ikke længere skrive om de kritisable ting, vi foretog os. De sagde fx: ”Skriv aldrig i dine noter, at du inviterede lægen med til Super Bowl - den slags ting skal ikke fremgå skriftligt.”

"Dette cover-up var ledelsens reaktion på anklagerne. De gjorde intet for at ændre praksis,” fortæller Hamrick. ”Jeg arbejdede i Denver, som er en stor sportsby - her havde vi sæson billetter til alle de store sportskampe. Når du arbejder med lægerne er det guld værd at kunne sige: Hey doktor, vil du ikke med til finalekampen på søndag? Jeg har billetter.”

”Jeg har hørt læger der siger, at de er upåvirkede af drug-sælgere og marketing tricks. Jeg siger: No way … ! Selskaberne har undersøgt dette nøje. Det virker. De ved, hvordan de skal gøre. They are going to get you. Det er et ulige magtforhold.”

”Korrupte læger burde have medicinal-logoer på kitlerne, ligesom racerkørere”

Mike Adams: Var der ingen hæderlige læger, der nægtede at spille med på sælgernes spil?

”Jo. Ca. 20% af lægerne vil ikke have med drug-sælgere at gøre. De nægter simpelthen at tale med os eller se os på deres kontor. Dem respekterer jeg."

"Da jeg var sælger elskede jeg de læger, der tog imod alt fra os. Men da jeg så, hvor frygteligt systemet er, forstod jeg at de eneste læger man kan stole på er dem, der ikke ville have besøg af os. Resten af lægerne … de 80% - de er købt for penge og forskellige tjenester af medicinalindustrien.”

”Og problemet er jo, at det er skjult. Patienterne ser det ikke. De korrupte læger burde have Glaxo's og Pfizers logoer siddende på kitlerne ligesom racerkørere. Så ville folk måske vågne op,” siger Hamrick.

”Det er blevet en forfærdelig industri, som ødelægger folks liv. Når et barn begår selvmord eller besvimer efter at have taget anti-depressive off-label drugs, så er det på tide at stoppe. Det er frygteligt. Jeg håber snart det går op for befolkningen, hvort sygt dette system er.”

”De har ødelagt den videnskabelige litteratur”

”Sagen viser også, at man ikke kan stole på researchen mere, for selskaberne har svindlet med data og har ødelagt den videnskabelige litteratur. Selv et tidsskrift som New England Journal of Medicine kan man ikke stole på mere. Ingen kan vide om artiklerne er sande. Og det gælder alle selskaberne - de beskytter hinanden. Det er en mafia,” siger Hamrick.

"Og så fremstiller de sig som ”gode” selskaber. Men en virksomhed som Glaxo - med sloganet "Gør mere - lev længere" - som samtidig pusher off-label drug salg til børn … man må spørge: Hvor ondt kan det egentlig blive?"

GlaxoSmithKline's ledelse har i forbindelse med retssagen sagt, at man ikke længere foretager disse kriminelle aktiviteter. ”Det er fortid og vi fortryder det, vi har gjort,” siger Glaxo’s CEO, Andrew Witty ifølge New York Times.

Der kommer virkelig et par skræmmende sandheder om medicinalindustrien frem her.... :shock:

Dedikeret medlem

Fuck hvor sygt ;(

De skulle da bures inde !!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Det kommer på ingen måde bag på mig.

Fuck the people, it's about me and my money.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvor er indihampen, når man har brug for en god kommentar?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Hvor er indihampen, når man har brug for en god kommentar?

Han starter hans EGNE tråde.. - kommenterer sgu ikke på andres!

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
I fucking told you people!

Medicinalindustrien er udsprunget af kapitalismen og ikke sundhedsvidenskaben. Pusher 2, om man vil.

Streng kontrol med medicinalfirmaere og medicinstuderende (og deres karriere, hvis de har med patienter at gøre) er min løsning. Hvis man ikke gider dét, eller er ude på at tjene penge, så må man finde en anden profession. Fx som en spillemaskine.

Man kunne også standardisere effektiv medicin og fjerne absurde patenter på molekyler og gener. Man kunne også stoppe den syntetiske medicinalblokade mod naturen, og begynde at benytte sig af lægeplanter. Igen.

Men det er symptombehandling. Alternativt kunne vi også bare fjerne penge (eller profit), hvis vi vil kurere problemet ved roden. Men som om det kommer til at ske i jordens levetid.

Tak for artiklen. Jeg får lyst til at kaste op.

Billede

Admin
Brugeravatar

Jeg tror, det er endnu et af symptomerne på alle de store fusioner, der har været i medicinalbranchen de sidste 10-15 år. Medicinalbranchen bløder, især de store firmaer. Så det kan til dels forklare deres forretningsmetoder. Man kan håbe på, at det ender med at blive de store firmaers endeligt, at branchen går som den gør. De sidste mange år har været en sygelig jagt på gigantiske markedsandele for de store firmaer, så det undrer mig ikke, at de også har forretningsmetoder som dem beskrevet i artiklen. Jeg tror og håber, at vi kommer til at se de små firmaer blomstre i fremtiden.

Citat:
Man kunne også standardisere effektiv medicin og fjerne absurde patenter på molekyler ... Alternativt kunne vi også bare fjerne penge (eller profit), hvis vi vil kurere problemet ved roden

Så kan vi vist godt vinke farvel til ny medicin. Nye opfindelser som medicin er i bund og grund baseret på et marked. Hvis der ikke er nogen profit i sigte, er der ingen der gider udvikle ny medicin. Det kan vi vist ikke komme udenom.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Man kunne også standardisere effektiv medicin og fjerne absurde patenter på molekyler ... Alternativt kunne vi også bare fjerne penge (eller profit), hvis vi vil kurere problemet ved roden

Så kan vi vist godt vinke farvel til ny medicin. Nye opfindelser som medicin er i bund og grund baseret på et marked. Hvis der ikke er nogen profit i sigte, er der ingen der gider udvikle ny medicin. Det kan vi vist ikke komme udenom.

Det er altsaa en stor loegn at ingen gider goere noget hvis ikke de faar en stor sum penge ud af det. Masser af mennesker arbejder gratis eller meget billigt for ting de tror paa. Men kapitalismen har aabenbart gjort et saa godt job med at promovere sig selv at mange ikke tror paa at den kan undvaeres.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Rart at læse nogle argumenter mod den trivielle gentagelse af, at det er markedet, som driver vores samfund.

Det er mennesker, som driver vores samfund fremad og menneskers motiv er ikke altid penge, hvor uforståeligt det end må lyde i manges ører i DK 2012.

Most of the physical world is unseen.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Det er mennesker, som driver vores samfund fremad og menneskers motiv er ikke altid penge, hvor uforståeligt det end må lyde i manges ører i DK 2012.

This.

Det er altsaa en stor loegn at ingen gider goere noget hvis ikke de faar en stor sum penge ud af det. Masser af mennesker arbejder gratis eller meget billigt for ting de tror paa. Men kapitalismen har aabenbart gjort et saa godt job med at promovere sig selv at mange ikke tror paa at den kan undvaeres.

And this. Særligt sidste sætning.

Einstein var først og fremmest hobby-fysiker. Han udviklede sin relativitetsteori i sin fritid og under et urelateret arbejde (patentkontor). Han brugte sine kaffepauser på fysik.

Hvis jeg ku få dækket behov som mad på bordet, tøj på kroppen og tag over hovedet, så vil jeg med glæde arbejde gratis. Om det så skal betyde, at jeg skal ha et avisjob ved siden af.

Penge og sundhedsvidenskab er bare ikke den skarpeste kombination. Måske i starten, men det er dømt til selvmord med diagnosen griskhed. Penge er en fin idé, men vi har virkelig baseret alt for mange ting (alt) på penge og profit. Alt gøres op med metal og papir.

Det har aldrig været meningen. Meningen var, at overflødiggøre "jeg giver dig en fed ko, så får jeg 10 sunde kyllinger og en sæk mel."

Penge er også ved at ødelægge miljøet. Men det er en hel anden diskussion... Eller er det?

Moderator
Brugeravatar

Hehe, det er en del af den samme diskussion, siden mennesker vel også er en del af miljøet og vi da så afgjort bliver ødelagt af det monetære system - stress, depressioner, psykiske sygdom og senest også fedme: www.information.dk/306728 Det er blot et spørgsmål om tid før balancen tipper og nok mennesker finder ud af, at vores system er grundlæggende forkert opbygget efter en eller andet darwinistisk økonomisk tanke om, at den bedst tilpassede også er den der klarer sig bedst - hvad det i øvrigt for en middelalderlig og uciviliseret tankegang, at man skal "klare sig" i samfundet, "yde for at nyde" - de sætninger klinger så hult i et teknologisk avanceret samfund... Og jeg kunne blive ved... Dejlige indlæg :)

Admin
Brugeravatar

Hvordan vil I så foreslå, at forskning i ny medicin finansieres? Det er selvf vigtigt, at man er drevet af, hvad man laver. Hell, hvis jeg bare ville ha et job for at tjene penge, var jeg nok blevet uddannet indenfor finanssektoren i stedet. Men jeg synes, det er en anden diskussion. Jeg synes, I driver debatten ud på et sidespor.

Udvikling af medicin er en meget dyr affære, der ofte koster flere milliarder. I øvrigt bliver det ofte ikke godkendt, selvom firmaet allerede har postet rigtigt mange penge i udviklingen. Hvem skal betale regningen? Jeg har svært ved at se, det er andet end forbrugerne. Mener I, at udvikling af medicin skal betales over skatten i stedet?

Jeg ved ikke, om det skyldes en skævridning af systemet efter jeres mening. Men man kan sagtens se på markedet idag, at det er drevet af profit. Hvorfor kommer der stort set aldrig nyt antibiotika? Fordi de store firmaer ikke tjener nok på det, til at de gider forske i det. Det er da et kæmpe problem. Men jeg tror mere, det handler om at små firmaer skal ha fremgang, end at der skal ske en egentlig ændring af, hvordan medicinalindustrien fungerer.

-Jimmy Carter

Moderator
Brugeravatar

Du har ret... Men spørgsmålet synes jeg måske også mere burde være, har vi resourcerne og viljen til at udvikle ny og helbredende medicin, hvis ikke vi har er det jo ligemeget hvor pengene kommer fra i sidste ende, hvis vi bliver ved med reproducere det samme lort. Problemet er mine øjne, at vi er i en overgangsperiode, ikke mindst på grund af den finansielle krise men også på grund af den voksende modstand mod politikere og ledere her i landet (og alle mulige andre steder). Jeg ved ikke hvad vi kommer til at overgå til, men indtil vi er dér, vil jeg holde på at skatten ville være en god måde at finansiere det på. But still, så længe vi har et system der favoriserer de mest griske og grådige, bliver det aldrig rigtig godt.... :/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Men kapitalismen har aabenbart gjort et saa godt job med at promovere sig selv at mange ikke tror paa at den kan undvaeres

Helt sikkert. Mange tror f.eks. at private virkomhedet er langt mere effektive end offentlige, hvilket der intet belæg er for. At alle mennesker grundlæggende er grådige (sådan er mennesket jo, lyder det ofte) osv. osv. Det er ikke andet end fortællinger som ikke har nogen egetnlig basis i virkeligheden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det kan virkelig få mit pis i kog at folk bare æder denne slags historier råt. Prøv at tjekke kilden til det interview - "Natural News", et site fuld af konspirationsteorier om fluor i vandet, Bill Gates' plan om at affolke jorden, autisme fra vaccinationer og den seneste massakre i USA der er arrangeret af staten.

I laver jokes om indiehampen og godtager derefter en historie fra et site med præcis ligeså lidt troværdighed som hans teorier. Ja, medicinalindustrien er ond - ligesom alle andre industrier, men nej de hypnotiserer ikke læger til at udskrive deres medicin bare fordi en eller anden tilfældig fyr i et interview siger det. Når BBC kan blive snøret af en troll (google Goldman-Sachs rules the world) så skal der lidt mere end et konspirationssite med et webcam interview til at få mig overbevist.

Som Imp påpeger, så er der absolut ingen chance for at staten kan finansiere udviklingen af medicin som tingene ser ud nu - det er simpelthen for dyrt. Indtil Zeitgeist folkene får afskaffet det monetære system er den bedste mulighed for at udvikle medicin stadig de private firmaer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dejligt at se hvilken ændring der er sket herinde og i resten af samfundet mht. det monetære system.
Jeg husker tydeligt hvordan folk blev haglet ned fra alle sider, hvis de forslog et pengeløst samfund i en debat.

Men on-topic. Om ham Blair Hamrick er the real deal, eller blot en troll er for tidligt at sige - jeg har hverken kunne finde noget bevis for eller i mod.
Men jeg er overbevist om at hvad han beskriver, forgår inden for branchen. Det er i mine øjne meget logisk, når der er så mange penge i spil, og derved også så store ekstra fortjenester at hive ind ved at fuske lidt.
Desuden koster kriminalitet på den måde stjældent fængselsdomme, kun bøder eller erstatningskrav til virksomheden, hvilket enkeltperson(erne) der scorer kassen jo ligeglade med.

Det der skal til, er Snoezel så smukt skiver
Citat:
Det er blot et spørgsmål om tid før balancen tipper og nok mennesker finder ud af, at vores system er grundlæggende forkert opbygget efter en eller andet darwinistisk økonomisk tanke om, at den bedst tilpassede også er den der klarer sig bedst - hvad det i øvrigt for en middelalderlig og uciviliseret tankegang, at man skal "klare sig" i samfundet, "yde for at nyde" - de sætninger klinger så hult i et teknologisk avanceret samfund

Darwins "Survival of the strongest" er simpelthen forkert, og at vi stadig lever efter det afspejler sig tydeligt i hele samfundet, og det er ikke positivt.

Samarbejde er løsningen.

EDIT: Klaus K. på 180grader skriver følgende
Citat:
Blair Hamrick's informationer om korruption & svindel udgør en del af de ialt fire whistleblower-erklæringer imod Glaxo, som ligger til grund for Glaxo's bøde på $ 3 mia. Anklagerne er erkendt af Glaxo. Sagen er on the public record og dermed ikke nogen konspirationsteori.

Det samme gælder de andre store sager, som har involveret stort set resten af giganterne i medicinalbranchen: Tag et kig på Top 11 over US-justitsministeriets bøder / settlements til medicinalselskaberne her:

Jeg har ikke tid til at kigge nærmere på det, for at finde ud af om det er rigtigt lige nu.

Moderator
Brugeravatar

@jimfear: æder det råt, det ved jeg nu ikke... Hvis de har indført whistleblower ordninger, er der så ikke også god grund til at tro at de benytter sig af dem? Det lyder lidt som om, at du mener, at så snart det er en konspirationsteori, så er det usandt. Vi kan godt blive enige om, at mange konspirationsteorier er langt ude, men som du selv siger, så er industrien historisk set kendt for at udnytte folk - ergo har vi fagforeninger osv. Men altså - er den her bedre som kilde? http://www10.nytimes.com/2012/07/03/bus ... gewanted=1

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var nu ironisk ment med at udskifte det monetære system, det er ærlig talt ikke noget jeg regner med kommer til at ske.

Snoezel > Jeg siger ikke at der ikke eksisterer nogen sag - det gør der åbenlyst, jf. den artikel du linker til, som også er nævnt i den danske artikel. Konspirationsteorier er vel altid baseret på en vis mængde sandhed, som så overdramatiseres og fortolkes ud af proportioner. Ja der eksisterer en sag om bestikkelse og svindel med et studie - nej, alle læger er ikke blevet hypnotiseret af medicinalindustrien og den videnskabelige litteratur er ikke totalt undergravet. InfoWars og lignende konspirationssites linker tit til offentlige medier efter at de har givet deres egen gak fortolkning, så man kan gå ind og blive overbevist om at der nok er noget om snakken når NY Times skriver det.

Moderator
Brugeravatar

hvorfor bliver du ved med at snakke om hypnose, det bliver der da ikke nævnt noget om? Selvfølgelig er hans vurderinger af firmaet overdrevne, sådan bliver det jo ofte når man gerne vil igennem med en pointe, politkernes snak om krigen mod narko er jo også fyldt med fordrejede facts og pathos en masse, men det er godt at du nævner det, så artiklen bliver set mere objektivt...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fordi artiklens titel er "hjernevaskede læger" og beskriver lægerne som hjernedøde robotter der modtagelige over for små catch phrases fra de snedige marketingsfolk. Det er ikke bare hans vurderinger af firmaet, det er beskrivelsen af hele situationen der er blæst ud af proportioner - han siger direkte at hele den videnskabelige litteratur på en eller anden måde kontrolleres af medicinalindustrien og at 80% af alle læger er købt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]