Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hej folkens

Jeg står i den situation at jeg til at begynde med styrketræning på regulær basis fra næste måned. Så mit spørgsmål går ud på hvordan cannabis vil påvirke det?

Sådan som jeg forstår det, så får cannabis jo musklerne til at være mere afslappede og lidt løse i det, og det vil da modvirke effekten af styrketræning?

Jeg skal ikke være Arnold-stor, men vil gerne have byttet mine fedt-former ud med muskel-former hvis i forstår :)

Skal man holde de to ting adskilt? som regel ryger jeg kun i weekenderne, og det vil være i hverdagene jeg vil tage i træningscenter. Er der noget teori kan henvise mig til, eller nogle erfaringer som i kan dele?

mvh Hazer

Medlem

en af mine venner ryger dagligt og træner også i hverdage, og det går stadig frem for ham, så jeg tror, du må ikke hænge mig op på det, at det ikke skader :)

Medlem

for det første, røg har en indvirkning på hvor meget ilt, der er i blodet, og kan sørge for at dine muskler ikke får ligeså meget ilt, og det bliver sværere at løfte vægte. Desuden bliver man træt i hovedet og umotiveret af daglig cannabis-forbrug. Så vil ikke mene at cannabis hører sammen med styrketræning overhovedet. (Det er der ingen stoffer der gør, bortset fra nogle få milde stimulanser).

Men eftersom du kun ryger i weekenderne, tror jeg ikke der vil være det store problem :)

Og HUSK nu at læse godt med materiale, og sætte dig ind i tingene inden du begynder. Ellers kan man hurtigt spilde alt sin tid i centeret. Kan anbefale dig at læse under "Artikler" på bodybuilding.dk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Jeg skal ikke være Arnold-stor, men vil gerne have byttet mine fedt-former ud med muskel-former hvis i forstår

Du vågner jo ikke op pludselig en dag og tænker holy fuck jeg ligner jo Arnold. Den måde cannabis kan påvirke din træning er du bliver umotiveret og kan gå hen og vælge de forkerte madvarer. Udover det, oplever jeg tit stive led efter jeg har røget cannabis.

Men du kan da sagtenes vokse samtidig med du ryger cannabis.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stive led efter at have røget cannabis, yes.

Tror ikke du skal være bekymret for om cannabis påvirker din træning eller ej.
Træn seriøst i et par år og så kan det være det vil påvirke dig, men indtil da så bare klø på.
Der er btw allerede en tråd med træning.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Jeg vil ikke mene du har grund til bekymring eller ændring mht. dit forbrug.
Vil dog lige tilføje at nogle kommer til at svede og lugte utroligt meget, selv med et mildt cannabis forbrug. I mine øjne, så er det værste ved at kombinere træning og rygning, simpelthen motivationen. Men du siger du kun ryger i weekenden, så vil jeg anbefale at vente til tirsdag med at træne, så din krop er kommet lidt i gang igen og kroppen er begyndt ordentligt at udskille affaldsstoffer.

Hvis du træner 3-4 dage i ugen, så burde det værste være ovre i løbet af nogle uger, da kroppen lige skal i gang og "sætte" sig, hvis det giver mening. Er sikker på du også vil kunne holde energi længere tid og ikke blive så hurtigt forpustet.

Hvilke slags øvelser vil du fokuserer på? kommer du også til at lave kardio træning, altså cykel, løbebånd eller lignende?

Mvh.

Medlem

Lige en reminder.
Alkohol sætter din trænning pænt meget tilbage.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg træner 5 gange ugentligt pt, og ryger kun i weekenderne (ikke alle weekends), men tidligere røg jeg hver dag og trænede lige så ofte som nu. Det hjalp mig rigtig meget med mit kalorieindtag, havde svært ved at presse mig til at indtage 4000+ kalorier om dagen, og efter aftenjointen kunne jeg spise hvad 2-3 mennesker normalt ville have spist til aftensmad. Det er jo ingen hemmelighed at cannabis øger appetitten, og hvis man ønsker at tage på i muskelmasse, skal der mange kalorier til. Særligt i min situation, da jeg har et højt stofskifte. - Ikke dermed sagt at det var årsagen til jeg røg.

Mht. træningen kan det virke umotiverende, men det kommer an på hvor meget du brænder for det. Du ryger jo ikke inden du tager op og træner. Synes dog godt man kan føle sig lidt sløv i centeret dagen efter en joint, men det er mest i hoved. Der kan godt gå lidt længere tid mellem sættene. Men der hvor du er nu, har det sgu nok ikke den store betydning.

Noget der tilgengæld er dårligt for træning er stimulanser, dem skal man helst begrænse sit forbrug af hvis man vil fremad

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg styrketræner ikke lige PT, men har gjort samtiddigt med at være daglig hashryger.
For mig fungerer det fint. Det er langt mere motiverende for mig at træne i skæv tilstand, end i ædru :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
cannabis tager min motivation fra mig, også når det gælder træningen ingen tvivl om det.
jeg træner meget bedre og mere hårdt igennem når jeg ikke ryger cannabis, og føler også at jeg har mere at give (flere kræfter)

Og at træne imens jeg er bankelam, finder jeg ikke særligt rart.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Helt enig med "Den Rolige"

Hvis du har røget lørdag, så vent til tirsdag, så er du lidt mere frisk idét:P

Jeg røg en fredag aften og dagen efter havde jeg besluttet mig at der skulle skrues en masse i scooter. Det var en dejlig varm dag med masser af sol, og jeg svedte som et svin bare af at gå ude i solen, underligt nok kun i ansigtet.

Hvis man tog mine øjenbryn af kunne man vride dem, så meget sved løb ned af min pande:D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]