Flak var så venlig at linke til denne i en en anden tråd:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=142729Kan nogen med kemisk/juridisk viden fortælle om min antagelse er korrekt, eller eventuelt komme med tilføjelser?
Blot for at prøve at afklare hvad det endnu er "lovligt" og hvad der bestemt ikke er - for at gøre det en smule mere overskueligt

236. Benzoylindol-gruppen
237. Cathinon-gruppen
238. Cyclohexylphenol-gruppen
239. Naphthoylindol-gruppen
240. Naphthoylpyrrol-gruppen
241. Naphthylmethylinden-gruppen
242. Naphthylmethylindol-gruppen
243. Phenethylamin-gruppen
244. Phenylacetylindol-gruppen
245. Tryptamin-gruppen
Er det korrekt forstået at 238. Cyclohexylphenol-gruppen er arylcyclohexylaminer som f.eks 3-MeO-2-Oxo-PCE(methoxetamine)? Jeg er ret sikker, men vil gerne lige have en kyndig persons mening.
237. Cathinon, 243. Phenethylamin og 245. Tryptamin - Disse 3 er der vidst ikke den store tvivl om. Cathinoner, phenethylaminer og tryptaminer, som ikke tidligere var på listen - er nu ulovlige.
Alle de resterende(236, 239, 240, 241, 242 & 244) er hvor jeg bliver lidt i tvivl, men jeg tror de alle kan klassificeres som cannabinoider(måske ikke rent kemisk, men virkningsmæssigt) - korrekt?
Så vidt jeg kan regne ud er følgende derfor ikke direkte påvirket af analog-lovgivningen; Ethylphenidat, 2-DPMP, a-PVP, Methipropamin, MDAI, 5-IAI, Phenazepam & Etizolam. Er også det korrekt?
//blazR