Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 01:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey allesammen ^^

Jeg har lige lært om Vaporizer, og vil helt klart skifte over til den.

Jeg er nu mest til de "Manuelle", hvor man bruger en lighter :)

Nu synes jeg bare Eagle Bill's Shake & Vap pipe var lidt for kedeligt og skøbelig til min Europa tour.

Og siden jeg er en Jack-of-all-trades har jeg tænkt mig at bygge en Vaporizer Pipe i SteamPunk Stil.

Her er et 3 min Sketch så Man har en lille ide om hvad jeg vil lave:
Billede

Hvad jeg ville spørger er om det ville være farligt at lade Kobber komme i Kontakt med Flammen OG/ELLER dampen.

Goderne ligger ikke på glas, men I den nederste del af Pipen, som endten blir lavet af Jern eller Kobber.

Selve Piperøret vil jeg putte en Plasticslange i.

Ved ikke om det ville være meget skadeligt hvis de indre dele består af Glas og Kobber, eller om jeg burde lave dem i Jern eller stål og kun bruge kobber til design.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kobber kan holde til ret mange grader, så det skulle der vidst ikke være så meget i.

Dedikeret medlem

Jeg ville holde mig fra kobber/jern og satse på stål i stedet.
Kobber-ioner frigives relativt let, hvilket er årsagen til at fx. vand fra en affugter ikke kan bruges til at vande planter med, da der (99%) sidder en kobber-spole som kondensator.

Mht. plastic røret ville jeg også være opmærksom på at finde en slage/et rør af en ordentlig type plastic så ikke det lugter/smager dårligt i måneder pga. afdampende tilsætningsstoffer. :)

Din vaporizer idé ser rigtig spændende ud, jeg håber vi får billeder når den bliver færdig. Nu du gerne vil have en vaporizer den benytter en flamme, kunne du også se på en VaporStar - selvom den efter min mening (og erfaring) er bedre i teorien end i praksis - hvilket måske er min egen fejl..

Junior medlem

Tak for kommentarende :)

Jeg har været lidt omkring for at finde lidt information og hjælp.

Fundet en Smed hvor jeg laver jern delende. Fundet en gammel skibsbygger hvor jeg laver nogle træ dele :)

Jeg har bestemt mig for Jern eller Stål. Må bare håbe på at slibet jern ikke afgiver for "smag", ELLER se om han har stål.

Jeg vil nu også lave den helt fancy med en indbygged form af "Fordamper". Så det skal jeg lige lede efter :)
Hvis man Googler Fordamper kommer der en del E-Cigarret produkter frem.. Men jeg ved ikke hvor effectivt gøjlet er...

Nogen der har et forslag til hvilken slags fordamper der skal bruges? 10.sekunder til at lave damp ville være ret nice :)

Junior medlem

Jeg tar nok også til en glasblæser og får lavet det rør og glasskroppen der :)

Dedikeret medlem

Jeg tænker bare at jern begynder at ruste, en hvis % af dampene er jo vand.

Mht fordampnings anordningen er en elektrisk strøm der varmer en kobber plade/skål/spole nok vejen frem - dette kan så varme noget glas/keramik som skunken er placeret i.

Jeg ved der findes et produkt der hedder noget á la "magic box", men jeg kan på ingen måde finde det da google drunker mig i trylle-relateret gøgl. Men den vaporizer (magic box) benytter så vidt jeg husker et 9V batteri og en lille kobber plade som fordamper. Måske deres design kunne være en inspiration?

Det virker som et ret omfattende projekt, jeg er spændt på at se resultatet :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved der findes et produkt der hedder noget á la "magic box", men jeg kan på ingen måde finde det da google drunker mig i trylle-relateret gøgl. Men den vaporizer (magic box) benytter så vidt jeg husker et 9V batteri og en lille kobber plade som fordamper. Måske deres design kunne være en inspiration?)

Jeg tror det er en Magic Flight Launch Box du tænker på :)
Billede

her kan du få lidt ideer til hvordan du kan lave din egen vaporizer i stil med Magic Flight Launch Box: http://www.instructables.com/answers/How-does-the-Magic-Flight-Launch-Box-vaporizer-wor/

Junior medlem

Jeg tror du tænker på en der hedder magic flight? :)

Junior medlem

Fuck rust btw. Jeg bygger det jo sådan at man kan tage det fra hinanden for rensning.

Hvis jeg kan finde det bruger jeg stål som sagt.

Nogle tanker på "smag" når det er poleret jern? Jern har jo lidt smag... bare spørg folk der spiste dåsemad før plastic laminering var opfundet :p

Jeg overvejer at købe en E-Ciggaret varme kilde.. men ikke sikkert. De fleste varmeelementer jeg kan finde skal købes i 1000 stks

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ang. Magic Flight Launch Box . Det koncept vil jeg godt advare i mod. Sådan et net som bliver varmet op til det er glødende, og hvor urten er placeret oven på, har ikke ret meget med en vaporizer at gøre. Den vil helt sikkert brænde urten der hvor den har kontakt til det glødende net, og det urt som ikke rører nettet bliver ikke vapet. Bad Bad ''vaporizer''..
Nu ved jeg godt at når det kommer til vaporizers er jeg noget af en snob, men der findes helt extremt mange dårlige/ubrugelige vaporizers på markedet, og det gælder 95 % af dem når vi taler om de transportable. Det er ærgeligt imo. at markedet er fyldt med lorte vapes, da de fleste der overvejer at vape køber en af dem først, og derfor får en dårlig oplevelse, og inden længe er de tilbage til at ryge bong, og joints, evt. med tobak..
Hvorfor ikke bare købe en silver surfer, den kommer med en rejsetaske, og den kan ihvertfald bruges med en adapter til et bil batteri/cigaret tænder, men ellers har man da ofte adgang til 220 v. Det project du har gang i lyder på mig som noget der ender med de forkerte/usunde materialer, og at blive dyrt, og eller besværligt. En ordentlig vaporizer oplevelse er tyk ren damp, som smager fantastisk.

Junior medlem

Det er nok meget realistisk hvad du siger Mr.Cookie.

Men jeg må tage nogle risikoer ^^ Jeg vil blive ved med at finde information. Dether er ligesåmeget (Måske mere) et kunstproject som det er en vaporizer.

Det godt med noget realistisk indput, ellers blir det jo alt for naivt her! :)

Dedikeret medlem

Det er da ligepræcis en Magic Flight Launch Box, jeg tænkte på. :)

Konceptet i en vaporizer som både Vaporstar, Magic Flight Launch Box og schoenings idé er alle præcis samme koncept som en Volcano, blot på forskellige low-tech metoder. De kan alle, med øvelse, være ligeså gode at "vape" på, om end lidt mere anstrengende.

Det værende sagt er de selvfølgeligt alt andet end optimale ifht de dyrere vaporizere der er afhængige af en stikkontakt.

Jeg ved ikke helt med jern-smagen, jeg tror kun den ville træde frem ved væsker eller andet med en tættere kontakt til metallet. Svjv har konserves iøvrigt aldrig været fremstillet af jern, men derimod stål/zink og senere aluminium.

Junior medlem

Citat:
Jeg ved ikke helt med jern-smagen, jeg tror kun den ville træde frem ved væsker eller andet med en tættere kontakt til metallet. Svjv har konserves iøvrigt aldrig været fremstillet af jern, men derimod stål/zink og senere aluminium.

Ahh Tak for at rette det for mig :p

Ligenu leder jeg stadig efter et godt keramik element :)

Men jeg er enig med Mr.Cookie at det ikke gløde og dermed brænde det... Så hellere tage en der bruger lidt tid på at fordampe :)

Dedikeret medlem

Ja den skal naturligvis ikke blive varmere end antændings punktet for cannabisen (ca. 235C). Men hvis du vælger et keramisk element at varme på, kan du jo finde ud af ret præcist hvor længe du skal holde strømmen tændt for at få den ønskede temperatur, jeg ligger på 185 C på min volcano. :)

Jeg ved dog heller ikke lige hvad man skulle kunne bruge som keramik-element. Måske man kunne lave noget ud af en morder, men jeg er ikke klar over med hvad - eller hvordan - man skære/bearbejder i keramik.

Junior medlem

Har fundet en del på en side der hedder alibaba.. men det ikke godt.. fordi der skal man købe mindst 1000 haha

Dedikeret medlem
Brugeravatar

[quote="]Randomname Jeg ved dog heller ikke lige hvad man skulle kunne bruge som keramik-element. Måske man kunne lave noget ud af en morder, men jeg er ikke klar over med hvad - eller hvordan - man skære/bearbejder i keramik.[/quote]

Det er selve varme elementet der er keramik, eller nok nærmere karamik belagt. Så det skal der ikke skæres i. Det uden om elementet bør imo. optimalt være glas.

Du kan se det på det her billede. Det er den 'pind' for enden af tunnelen. Den er hvid keramik, og jeg har læst, som tidligere nævnt, at de vist bruges som varme elementer til nogle kvalitets loddekolber. http://www.google.dk/imgres?start=117&h ... x=98&ty=28

Junior medlem

Ok, Altså jeg har fundet denher:

http://www.instructables.com/id/Make-a- ... ring-iron/
Hva synes i?

Dedikeret medlem

Mht keramikken tænkte jeg mere hvis man skulle lave noget fra bunden selv, og ikke som et færdig køb :)

Jeg synes ikke loddekolben ser så praktisk ud mht at det er en spids der varmes, men udover det er den da ret smart.

Junior medlem

Jeg har sendt gutten der har lavet dender "bærbar loddekolbe" en mail, vedr. om jeg kan ændre spidsen til at den er flad istedet for :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]