Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Tag jer nu sammen med alt der der fucking madlavningstrip.

Æd nogle svampe og ryg nogle joints. Det er spild af hash at fordøje det, spis det kun hvis du har astma eller andre vejrtrækningsproblemer som udelukker rygning.

hvorfor om jeg må spørge, skal du bestemme hvordan andre indtager noget? nu er der jo altså nogle der faktisk godt kan lide mad med THC i.

synes ikke at du er særligt "open minded" synd og skam at du ligger den kommentar..

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke jeg har grinet så meget af en tråd længe :D

+1 :D

Syntes især det er sjovt, at trådstarter vælger at ryge (og lave pomfritter??) på en kirkegård :lol:

Tag jer nu sammen med alt der der fucking madlavningstrip.

Æd nogle svampe og ryg nogle joints. Det er spild af hash at fordøje det, spis det kun hvis du har astma eller andre vejrtrækningsproblemer som udelukker rygning.

Sjovt at du syntes at det er waste at indtage hashen oralt, men det ikke er at ryge joints :roll: Ikke fordi jeg selv er så meget til at æde det, men at sige at man ikke bliver skæv er det er i hvert fald løgn, så har du ikke prøvet at drikke guldkakao, og desuden kan man få hash småkager og pandekager til at smage ganske udmærket :D

Men hvis der er noget der er spild af tjald, er det da at ryge joints.. Dermed ikke sagt at det er dumt, der er ikke noget som en god joint/blunt der går rundt, men hvis man tænker på hvor skæv man bliver, i forhold til hvor meget tjald der er i jointen, er det mega waste..

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Mig og mine venner var godt igang nede ved kirkegården

Hvad lavede i? :shock:

DaftPede skrev:
Jeg tænker det måske er lettere at lave en mayonnaise? Evt. en god krydret en, så weed smagen bliver maskeret :)

Se, det tror jeg også er den bedste idé. Men når vi taler oral indtagelse af THC, så synes jeg i skal lave det portionsafmålt. Ellers ender der med en af jer sidder og sover op ad en gravsten.

:D sover op ad en gravsten :D Og ja hvad fuck laver i på en kirkegård ??

Junior medlem

Hvordan var effekten af Drumsticks guld kakao? :D

Junior medlem

ok, først og fremmest. Så er edibles fint nok. Hashkage, guldkakao, fint nok. Men seriøst, er kæden ikke for længst når man begynder at snakke om 5. dels menuer med cannabissovs and what not....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Ryg du bare dine joints abadinho og lad andre æde det eller lave julenisser ud af deres hash hvis de vil.

Den eneste måde jeg kan forestille mig du kan lave weed pommes på er selv at lave dine pommes, helt fra bunden. Men det har jeg ingen anelse om hvordan man gør, da hjemmelavede fritter ellers er skåret direkte ud af kartoffler.
Så som andre foreslår: En dip, dressing sovs eller noget i den stil. Får helt lyst til fritter og dressing nu!!!!!!!!! ARH! og weed.

Mvh :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Kunne ikke umiddelbart finde dette nogle steder i kommentarerne:

Lad for guds skyld vær! THC fordamper ved 154 grader og for at du kan få bare nogle nogenlunde cirspy munchifries så skal du op på 180 grader.. Ud over det så er den mængde olie der sætter sig i dine fries meget lille, så du skal lave en ekstremt koncentreret olie.

Løsning: :joint:

Hvis du har en trykkoger så gør følgende, det er ganske positiv effekt, ellers så går det også i en normal gryde.
Hæld 100 milliliter solsikkeolie i gryden og samme mængde vand, grind en god mængde pot eller hvad du har liggende og hæld det i.
Kog det sammen ved en god simren i en time og si dit udkogte plantemateriale fra. Stil blandingen til side til den er stuetemperatur og skild olien fra vanden (olien lægger sig øverst :wink: ).
Hav gerne styr på mængden af pot og mængden af olie, så har du et cirkaprej om hvor meget olie der skal til for at gøre dig skæv - men det variere MEGET pas på.

Pisk en ønsket mængde af olien med mayonaise og bland lidt blandet krydderier i. Chili, paprika eller lav en karry-mayo hvad du nu ønsker. Eller bland olien med salatmayonaise i stedet.

Fråd :peace:

- Selv har jeg ikke prøvet at blande det med mayonaise, men har brugt olien til helt normal "space-cooking". Fungerer fint! Så kan kun forestille mig at det vil fungere fint i mayo også.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Det er godt du nævner trykkoger, da blandingen af olie og vand i en almindelig friture kan blive ret farlig. Kan dog ikke se effektiviteten i denne fremgangsmetode, da det ville være ligeså nemt at smelte fedtstof i en alm gryde, ved lav temperatur, tilsæt weed og lad det trække, for derefter at lave dressing.

Siger ikke det er en dum idé du kommer med, for det lyder til du har erfaring med det, og props for det. Syntes bare metoden virker... overdrevet? med en trykkoger, når man ligeså nemt kunne gøre det samme i en alm. gryde med fedtstof.

Edit til mit tidligere indlæg: Hvis du laver pommes fra bunden, så blend nye danske kartoffler sammen med lidt mælk og salt (følg en generel opskrift på hjemmelavede pommes ved at blende kartofler), bland hash/grønt med fedtstof som til kakao/kager og bland det med kartoffel blandingen og ellers smide dem i ovnen ved 75 grader. De må gerne indeholde ekstra væske end normalt, så de kan klare den længere bagetid, sammenlignet med hvis du havde lavet dem ved 200 grader.

Snakkede med min lokale pusher forleden og nævnte emnet og han havde før lavet weed pommes, nudler og andet lækkert med hash. Ovennævnt metode var den han før havde brugt med pommes, uden at thc'en skulle være i en dressing, som han ellers lavede hvis der skulle indtages thc oralt.

Siger ikke mine foreslag er den allerbedste løsning, men det er hvad jeg har kunnet bidrage med og syntes emnet omkring oral indtagelse af cannabis er spændene.
Mvh

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Nu var trykkogeren kun til brugs for at lave "THC-olien" og ikke til kogning af pommes frites.
Grunden til trykkogeren er blot at du får en langt mindre fordampning af vandet så du ikke pludselig står tilbage med ren olie i gryden og overstiger kogepunktet for THC. Jeg har nu aldrig oplevet at koge alt vandet væk da jeg aldrig har haft tålmodighed til at lade det koge i mere end en time.

Efter hvad jeg har læst og set mig til i endeløse YouTube videoer og forumindlæg så skal olie såvel som smør gerne sammenkoges i så lang tid som muligt. Har dog ikke lavet et forsøg endnu selv, men kunne være jeg skulle efterprøve dette i et lille forsøg. Man er vel lidt af en nørd :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
THC forbrænder ved 80 grader celcius. Ikke kogepunktet.
2. hvis du opløser hash i fedtstof, er der risiko for at fedtstoffet bliver langt varmere end kogepunktet hurtigt, således at du brænder thc'en af.

Selv i guldkakao er der mange som kommer til at løfte temperaturen for højt. Den når aldrig at komme i kog, men thc'en er længst væk.

Hvad mener du egentlig med at THC forbrænder ved 80grader celcius?

I øvrigt er jeg enig i at mad meget sjældent smager godt med tjald i - det skal camoufleres på en sofistikeret måde for blot at smage ok.

Jeg vil nu hellere lade hashen småsimre i lidt madolie i 1-2 minutter, for derefter at indtage det uden at prøve på at smage på det - lidt a´la som at indtage levertran :)
Vent til virkningen indtræder, og spis nu noget godt veltilberedt mad uden hash i. Bon(g) appetite!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]