Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 01:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Et brud med kæresten, et heftig trip på 2c-b, en rotur i en gummibåd på mxe, en genfunden glæde og forståelse for hvor vigtigt det er at udtrykke sig, en vedholden lyst til at dyrke styrketræning og få nok mad i skallen og diverse andre små begivenheder og realiseringer har over de seneste uge fået mig ud af en lang angstpræget depression og fuuuuck det føles befriende. Det er slut med at lyve overfor mig selv, det er slut med at føle mig skyldig og tro at alle mennesker jeg ikke kender er onde. Det er slut med at selvmedicinerer mig med diverse substanser, det er slut med altid at forvente et worst case scenario i alle tænkelige situation. Det er slut med at tro jeg er dum og syg og kedelig. Jeg har haft et kæmpe behov for at udtrykke mig, men gik med forestillingen om at ingen ville høre på hvad jeg havde at sige - så jeg holdt jeg min kæft og lod det hele bygge sig op. Aldrig igen.

Jeg har fået øjnene op for de vigtige ting og er nu klar på at leve livet atter engang.

Nu vil jeg ikke få det til at fremstå at stoffer er løsningen på den slags problemer, tværtimod kan det have den omvendte effekt - its all about the right mindset.

Det var jeg bare lige nødt til at dele med jer psy - jeg håber I også har det godt derude (:

Senest rettet af StåendeBifald 07 jul 2012 14:31, rettet i alt 3 gange.

Medlem
Brugeravatar

Dejligt :)

Medlem
Brugeravatar

det var da dejligt for dig sunshinejunkie :) håber det vil vare ved, alt det positive.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fedt. Ha' et godt liv :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Godt gået sunshine! Hæng i - og nyd livet :-) altid dejligt at læse sådanne historier!

Medlem

Jeg er også glad på dine vegne. Det er flot og modigt at du udtrykker dig så åbent og ærligt. Jeg tror det vil være til inspiration for mange. Vh ludvig

Medlem

god vind sunshine.

http://www.youtube.com/watch?v=yxVvYEsJiGs

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Pøj pøj mæ'd :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Det lyder rigtigt godt for dig. Håber du har fundet noget du kan holde fast i.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Nogle gange er det utroligt hvordan ulykke kan føre til stof(mis)brug, og hvordan stofferne derefter skubber én videre i den rigtige retning igen.
Det er dejligt at høre en historie hvor det ikke er "stoffer=død".

Best of luck!

Medlem

MariJuanita skrev:
Nogle gange er det utroligt hvordan ulykke kan føre til stof(mis)brug, og hvordan stofferne derefter skubber én videre i den rigtige retning igen.

Best of luck!

Hmm.. ja. Jeg ved ikke hvor meget af æren man skal tilskrive stofferne i sådanne sammenhænge ? De fungerer for mig at se ikke som hurtige genveje til mental healing, men har et stort potentiale, idet at de kan være med til at få en til at se på sine problematikker fra en anden vinkel, ofte forstørret op og derudover gøre en mere åben og modtagelig, så der skabes et godt fundament til at få bearbejdet sine problematikker efterfølgende og få udtrykt sig overfor andre andre mennesker. En oplevelse af det guddommelige på et psykedelisk stof kan selvfølgelig også medføre positive forandringer og livsglæde for en (livslang?) periode. Jeg vil vidst bare frem til at jeg tror stofferne oftest er noget der kan benyttes hen ad vejen som redskab, men de efterfølgende processer der sker, og som er kernen i healing, skal stofferne ikke have æren af. Det er en selv der skal have æren af det.
Men ja. Som modreaktion på alt det negative hetz mod visse stofgrupper, så kan vi da godt vedtage at det var dem der "redede" ham ;-) hehe. Forestil dig avisoverskriften. "Stoffer redder ung mand - Har genfundet glæden i livet"

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
MariJuanita skrev:

Best of luck!

Hmm.. ja. Jeg ved ikke hvor meget af æren man skal tilskrive stofferne i sådanne sammenhænge ? [...]

Men ja. Som modreaktion på alt det negative hetz mod visse stofgrupper, så kan vi da godt vedtage at det var dem der "redede" ham ;-) hehe. Forestil dig avisoverskriften. "Stoffer redder ung mand - Har genfundet glæden i livet"

Jeg tager sg' hatten af for samfundets åbenhed hvis den avisoverskrift nogensinde kommer op (i andet end EB og BT :wink: )!
Men jeg giver dig helt ret, jeg tror du udtrykkede det jeg ville frem med - stofferne kan provokere en sådan åbenhed og overblik, som kan medføre til stor personlig udvikling. Det er jeg dybt fascineret af..
Men rigtigt nok, er det VORES fortjeneste, stofferne skubber bare processen lidt i gang i nogle tilfælde! :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Mange tak for de pæne ord I har givet mig med på vejen.

Jeg valgte at inkludere stofferne i min fortælling, fordi jeg mente alle begivenhederne der udspillede sig i sidste uge skulle på bordet. Jeg kan ikke nøje fastslå hvad der gjorde udslaget i mit hoved, blot at jeg midt på ugen stod op og så var al min frygt væk. Jeg vil dog pointere at jeg før har smidt samme stoffer i hovedet uden denne livsændrende effekt.

Jeg tror rettere at forandringe udmundende i at jeg fik jongleret med tanker, som har været meget relevante for mig og mit liv både i og udenfor påvirkning af nævnte substanser. Så jeg vil på ingen måde glorificere stoffer, selvom jeg har en stor respekt for deres potentielle terapeutiske effekt på menneskesindet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Good for you - altid rart med naturlig eufori :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Det lyder godt :-) Af de posts jeg har læst her på boardet af dig kan jeg sgu heller ikke se nogen grund til hvorfor folk ikke skulle kunne lide dig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]