Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 22:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej psych, jeg er 16 år,

Og jeg røg hash for første gang for præcis et år siden, på en festival. Jeg røg alt alt for meget, grundet alkohol indenbords samtidig, og kan ikke huske noget fra den aften, bortset fra nogle små glimt i mit telt, hvor jeg troede at folk blev ved med at slå på mit telt, fordi det blafrede, pga. vinden.

Jeg blev meget skræmt fordi denne oplevelse var meget voldsom, og jeg troede jeg var blevet sindsyg i de næste par uger, fordi jeg havde det underligt.

Jeg røg hash et par gange efterfølgede, fik nogle badtrips, men overall gode oplevelser.
Så kom jeg på efterskole, og der røg vi i stor stil, tog ritalin, drak, og hvad der ellers hører til.
Men nu har jeg det sådan at jeg er decideret bange for cannabis. Altså jeg får ikke badtrip, men er bare meget nervøs hver gang jeg skal ryge, og det ødelægger lidt oplevelsen. Jeg får det ikke dårligt, men kan ikke koncentrere mig om andet end at jeg er nervøs.

Lige nu får jeg pulsen op, og bliver angst, bare af at tænke på cannabis.
Nogen der ved hvad jeg kan gøre? jeg nyder virkelig rusen, men det kan godt være svært, når man konstant er bange for en psykose, og at miste kontakten med virkeligheden. (Det skal lige siges det ca. er 3 måneder siden jeg sidst røg).

Medlem

du kunne prøve at ``face you fear`` og bare lade bad trippet komme til dig, acc. badtrippet og tænkt at du ikke er bange for det. det virker lidt som om du har angst for at få angst. (gentagelse med andre ord)prøv at lade den der angst komme til dig, istedet for at frygte den. sikkert et åndsvagt råd, ellers bare lad være med at ryge hash. jeg har også fået et par bad trips, men jeg plejer bare at tage en pause på et par måneder eller lignene, også ryge 2-4gange om måneden, derefter går det op for mig at bare fordi jeg har haft et par bad trips, behøver det næste ikke være det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Jeg havde det på præcis samme måde da jeg selv havde oplevet noget tilsvarende din oplevelse. Min løsning var bare at gøre det i små doser et par gange efterfølgende, så man lærte at rusen ikke var ubehagelig så længe man bevarede kontrollen. Jeg har ikke haft en ubehagelig oplevelse med det siden, blandt andet fordi jeg har overvejet min rus, og sørget for ikke at ryge mere end jeg følte jeg kunne tåle på den gældende dag. Ved ikke om det er en løsning der virker for dig men det er i hvert fald mit råd :) Forhåbentlig god ryger fremover!

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Medlem

Jeg har oplevet det samme som dig, blot med noget andet end cannabis. Det er en helt naturlig reaktion i dit sind. Hvis man har haft nogle oplevelser hvor man har røget og samtidig oplevet en meget kraftig angstfølelse, så kan der blive skabt en forbindelse mellem angsten og følelsen af at ryge cannabis.
Et eksempel. Forestil dig et lille barn som lige er kommet til skade med en saks. Barnet har før brugt saksen hver dag uden problemer. Men i denne situation hvor barnet er kommet til skade med en saks, er barnet blevet MEGET angst, og tør efterfølgende ikke komme i kontakt med en saks. Der er nu en forbindelse mellem saksen og følelsen af angst i barnet. Barnet reagerer også med angst nårhan/hun tænker på en saks og når man viser billeder af en saks.

I sådan et tilfælde vil man arbejde med barnet efterfølgende gennem desensibilisering. Det går ud på at man udsætter barnet for det der fremkalder angst følelsen (i dette tilfælde saksen) gradvist i meget små bidder over en længere periode, således at barnet bliver mindre følsomt over for genstanden, og med tiden lærer at det ikke er farligt.

I dit tilfælde vil jeg passe meget på med at ryge, nu du bliver nervøs og angst, da cannabis nemt kan forstærke disse følelser, og give den 'uvirkeligheds' følelse du selv fortæller om, og som bestemt ikke er en behagelig følelse! Jeg ville personligt vente et godt stykke tid med at ryge hvis jeg var dig. Nu kan jeg se du også er ret ung, 16 år.. Du får masser af tid til at ryge cannabis, vel og mærke hvis du passer på din psyke i dine unge år!
Hvis du alligevel beslutter dig for at prøve at ryge lidt cannabis igen, så sørg for en god set&setting (som ved en psykedelisk oplevelse!), sørg for at ryg meget lidt af gangen, og undgå skunk)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
ja som ludvig siger, vent du et par år med at prøve det igen og gør det derefter hvor du er i godt selskab hvor du føler dig tryg og i små doser, jeg har røget i mange år men hvis jeg holder en god pause så min tolerance er på 0 og ryger mig i hegnet kan jeg også få det ganske ubehageligt, det tror jeg alle kan.

Medlem

Okay mange tak for svar.

Har desværre prøvet det med at ryge en lille smule, men det er som om at hver gang jeg ved der er en lille smule hash i en joint, er jeg pisse bange for at blive sindsyg/ få psykose, og tør ikke tage et sug af jointen.

Medlem

Måske er det røgen du er bange for?
Prøv at indtage det oralt i nogle brownies eller lignende, ellers så stop med at tage cannabis.

Medlem

Måske er det røgen du er bange for?
Prøv at indtage det oralt i nogle brownies eller lignende, ellers så stop med at tage cannabis.

Nej det er ikke røgen... dengang jeg røg smøger, var jeg bange for at folk havde puttet en lille smule hash i min cigaret, og jeg troede jeg var skæv. Altså jeg er bange for at blive skæv..

Selvom jeg havde en lækker og afslappende rus for ikke så forfærdelig lang tid siden, og det var sidste gang jeg røg.

Medlem

Ja, tankens kraft er enorm. Som du lige skriver, bare tanken om at der er hash i en joint kan få ens blodtryk til at stige i løbet af 1 sekund :-) Det kan være ret irriterende, især hvis man er glad for cannabis-rusen. Hvis du holder en længere pause, så tror jeg der er større sandsynlighed for at den nervøsitet/angst, som du oplever når du ryger, vil blive formindsket og måske forsvinde helt.
God aften

Medlem

du kunne prøve at ``face you fear`` og bare lade bad trippet komme til dig, acc. badtrippet og tænkt at du ikke er bange for det. det virker lidt som om du har angst for at få angst. (gentagelse med andre ord)prøv at lade den der angst komme til dig, istedet for at frygte den. sikkert et åndsvagt råd, ellers bare lad være med at ryge hash. jeg har også fået et par bad trips, men jeg plejer bare at tage en pause på et par måneder eller lignene, også ryge 2-4gange om måneden, derefter går det op for mig at bare fordi jeg har haft et par bad trips, behøver det næste ikke være det.

Kan kun sige: :gud:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Billede
live in fear, The dangerous Cannabis is going to smoke YOU!!

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem

Geografisk sted: Vatikanstaten
Kender godt det med at blive bange når man skal ryge. Da jeg startede med at ryge cannabis, var jeg også konstant bange. Det resulterede også i en del bad trips, men jeg lærte langsomt at slappe mere af og efter det, har jeg ikke fået nær så mange bad trips. Tror du skal, som 'johs skakspil' også nævner, prøve at gå din frygt i møde, da det højst sandsynligvis vil resultere i at du ikke er bange i længden. Sådan var det hvertfald for mig.

Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Medlem
Brugeravatar

Evt. Deltag i en rumkoger hvis det kan hjælpe at du ikke *selv* ryger :) bare sæt dig i et lille værelse eller et telt sammen med nogle kammerater, og lad dem fyre op for nogle pinde mens du ryger en smøg eller spiser en gulerod.. Egentlig ligemeget hvad du laver, så længe du er der og samtalen er god og sund skal du nok blive godt passivt skæv hvis du ikke ryger ofte nok til at skulle have mere end det :) held og lykke! Men, hvis du ligefrem er bange for følelsen af at blive skæv, men nyder rusen når den kommer kræver det måske nok mere noget overtalelse af digselv end noget andet. Og så til sidst, du behøver jo egentlig ikke at ryge hvis du ikke har lyst. Ingen tvinger dig jo ;)

Medlem

jeg ville stoppe helt i en længere periode. når du ligesom går og bliver paranoid, syntes jeg ikke det er snart udvalgte ved. din hjerne har brug for noget andet at tænke på.

Medlem

den post gav ikke mening, bliver aldrig venner med auto correct på min tlf. i stedet for snart udvalgte, skulle der stå smart at blive ved;-)
håber du en dag kan ryge med ro i sindet;-)

Medlem

Det er lige præcis derfor man venter med at ryge tjald til man er lidt ældre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]