Pisse fedt!
Jeg kan vel ikke lokke dig til at lave en lille film, hvor man kan se hvordan det præcis virker? eller bare lidt billeder.. Har nemlig set nogle der ser noget dyrere ud! Og hvis det ikke koster det hvide ud af øjnene, kunne det da være sjovt selv at prøve

Tænkte faktisk præcis det samme...
Altså jeg har brugt ca. 100 kr ind til videre, til rundstokke og hængsler. Men har eller kun brugt en masse genbrugs materialer. Bl.a. har jeg haft stor glæde af trækonstruktionen fra en stor café parasol, til arme og pendulerne. Men I skal bruge en masse skruer, en skruemaskine og en stiksav plus div. så kan I hurtigt banke sådan en sammen

Og vægte af en eller anden art. Jeg har brugt nogen gamle fra en stor kornvægt. Men det nemmeste vil nok være hvis man kan skaffe nogen træningsvægte
Edit: PS denne er tæt på den originale harmonograf fra midten af 1800-tallet. Men der findes et utal af andre typer og modeller, der giver andre resultater. Spirograf og primograf for at nævne et par stykker. Man kan i princippet også selv finde på en, hvis man har tid og lyst. Det er kun fantasien der sætter grænser.
Her er lidt flere billeder af maskinen: