Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 06:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej derude,

sidder for tiden og roder lidt med percussion. Jeg forsøger at skabe en varieret "push-pull" effekt.
Om i har stor erfaring inden for emnet, eller ej? Det betyder ikke meget. Al feedback er værdsat (Love/hate.. osv).

Her er et forsøg på at skabe interessant percussion.
http://soundcloud.com/emillohn/percussion-experiments

Medlem

Hej

Det er ok perc. Hvis du måske lagde nogle diskrete effekter på eller varierede lydstyrken i løbet af loopet (diskret, så det ikke bemærkes umiddelbart) så ville det lyde mere "organisk". Jeg blev lidt skuffet over æbleplukkerbassen lige i slutningen, men det er vel en smagssag.

Medlem

Når du siger effekter, hvad mener du så? Der er allerede brugt 2 OHH + 5 CHH samples, 2 snares, 1 rev snare, 2 shakers, 4 rims.
Mht. varieret lydstyrke så har jeg rodet meget med det, åbenbart ikke nok :) Jeg synes selv der mangler noget, kan bare ikke lige komme på, hvad det er.
Percussion har virkelig voldt mig store problemer. Tilfreds bliver jeg nok aldrig...
Haha. Æbleplukkerbas ;P Er bassen decideret dårlig? eller er det bare stilen du ikke bryder dig om?

Medlem

Jeg mener sådan noget som rumklang og filtre. Hvad angår bassen så er det vel sådan det skal lyde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]