Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 17:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Undskyld den lidt mærkelige overskrift...

Jeg bruger af og til methylphenidat i form af Motiron når jeg er i byen osv. Det skyldes at alkohol, på trods af dets dejlige virkning, samtidig har en meget døsende effekt på mig, og jeg derfor som regel ikke har lyst til andet end at sove ved 2-3 tiden.

Motiron fjerner naturligvis trætheden, men til gengæld bryder jeg mig egentlig ikke rigtig om stoffet. Bevares, virkningen, altså det 'rush' det giver, er da lækker nok de første 40 minutter til halvanden time, hvorefter jeg bare føler mig overstimuleret - redosering forlænger blot denne overstimulering og forværrer crash, som i forvejen er en luder

Min eneste rigtige grund til at tage Motironen er altså den øgede energi - det er (for mig) billigere og mere tilgængeligt end diverse andre stimulanser, renere og derfor sikkert også sundere

Nu har I altså fået lidt info om mig og omkring hvad jeg prøver at opnå ved at bruge methylphenidat. Kan nogen med kendskab til stoffet udfra alt dette, komme med nogle gode råd til hvordan jeg kan indtage det og formindske diverse kedelige effekter? Jeg mener, der er jo utroligt mange faktorer der spiller ind. Det har tilsyneladende meget at sige for virkningen, hvilken dose man lægger ud med (surprise), hvornår og hvor meget man redoserer med, om man spiser før, samtidig eller bagefter, hvorvidt man har drukket før man indtager dem, elle om man vælger at indtage dem før man går i gang med det

Jeg plejer at indtage minimale doser og så redoserer når jeg føler for det, som regel begynder jeg efter et par genstande... denne strategi er bare ikke optimal synes jeg

Har I nogle bud? Håber nogen har lidt erfaring de vil dele ud af! På forhånd tak

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Insuflerer du det? har du overvejet at tage det oralt/bombe det?

Medlem

Jeg indtager altid tabletterne oralt

Senest rettet af BryGs 27 jun 2012 11:41, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hmm, går ikke udfra Motiron er depot så, har du overvejet methyl i Depot piller??

Medlem

Nej, det skulle jeg nok have skrevet i starten, de er ikke depot. Har overvejet lidt om et depot præparat måske ville være en løsning, men jeg har ikke prøvet det. Hvad tror I?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Du kunne prøve Medikenet. Det er 30mg depot og de virker alligevel ret hurtigt i forhold til fx. concerta som jeg ingenting mærker af.

Medlem

,

Senest rettet af BryGs 21 jul 2012 13:49, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Du kunne prøve Medikenet. Det er 30mg depot og de virker alligevel ret hurtigt i forhold til fx. concerta som jeg ingenting mærker af.

Jeg har faktisk brugt medikinet før, og jeg er ret sikker på at jeg syntes bedre om dem. Mindes i hvert fald at have siddet til en fest og haft det sjovt efter virkningen stoppede - det ville jeg ikke være i stand til på motiron. Hvad er dine erfaringer med medikinet crash? Kan jo være jeg husker forkert

Det kommer klart an på hvor mange du indtager. Hvis du holder dosen nogenlunde fornuftigt og tager en ca. 2-3 stykker i løbet af en hel aften/nat burde du ikke mærke noget. Start dog ud med at prøve en enkelt! :)

Medlem

Okay, Har det slemme og forholdsvist tidligt forekommende crash jeg oplever ved motiron måske noget at gøre med den meget meget hurtige virkning? Indtaget oralt virker de gerne efter 10-15 minutter

Senest rettet af BryGs 21 jul 2012 13:50, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jaa det har det jo, kurven på depot er jo meget meget længere, og meget mere subtil - du nævner jo selv du føler dig overstimuleret efter 1. redosering.

Medlem

okay, det kan jeg godt se! bare mærkeligt at de laver dem sådan, kan ikke rigtig forstå hvad nogen skulle få ud af ikke-depot adhd medicin så... måske hvis man har meget kraftig adhd? De virker som sagt meget kraftigt, jeg får energi og bliver opstemt af bare 10-15 mg. Herefter kan jeg dog føle mig deprimeret, rastløs og uden appetit i - hold nu fast - 5-6 timer efter virkningen aftager!!! af 10 mg! Og her snakker vi altså om at det er taget på en helt almindelig hver dag efter et stort måltid, hvor jeg under påvirkning af medicinen husker at spise både frugt og drikker rigeligt med vand.

Når jeg sidder og får skrevet alt det her ned, går det mere og mere op for mig, at det nok bare er Motiron der er noget værre lort

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Motiron ER noget værre lort.

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Medlem

okay, det kan jeg godt se! bare mærkeligt at de laver dem sådan, kan ikke rigtig forstå hvad nogen skulle få ud af ikke-depot adhd medicin så... måske hvis man har meget kraftig adhd? De virker som sagt meget kraftigt, jeg får energi og bliver opstemt af bare 10-15 mg. Herefter kan jeg dog føle mig deprimeret, rastløs og uden appetit i - hold nu fast - 5-6 timer efter virkningen aftager!!! af 10 mg! Og her snakker vi altså om at det er taget på en helt almindelig hver dag efter et stort måltid, hvor jeg under påvirkning af medicinen husker at spise både frugt og drikker rigeligt med vand.

Når jeg sidder og får skrevet alt det her ned, går det mere og mere op for mig, at det nok bare er Motiron der er noget værre lort

Jeg tager selv medicin mod ADHD/ADD. Den medicin jeg tager er "ikke-depot". Dosen ligger på omkring 40-60 mg om dagen, alt efter behov. 20 mg af gangen.
Ja medicinen virker meget kraftigt. ikke det er så underligt, hvis du ikke selv har ADHD/ADD. Jeg selv føler ikke de store bivirkninger, tværtimod. Jeg tror ærlig talt ikke du kan undgå disse bivirkninger, hvis du ikke har et hverdagsforbrug.
Så jeg kan sku ikke se, hvorfor du synes "ikke-depot" medicinen ikke skulle virke optimalt. Er selv rigtig glad for udfaldet og det er kun gået op af bakke siden jeg begyndte med præparatet "Medikinet".
Selv har jeg aldrig oplevet at være nedtrykt efter medicinen ophør i kroppen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er ganske normale bivirkninger at få, af alle stimulanser (kokain, amfetamin, osv).
Hvis jeg har festet en nat med amfetamin, husker jeg altid at spise godt med bananer og drikke vand, hvis jeg ikke gør det er jeg utrolig depri og uoplagt 2-3 dage efter.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Mest optimale måde at bruge det på må være at indtage det :p

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland

Medikenet får skam uden timerelease helt ned til 5mg, så det er ikke helt korrekt.
Dem med timerelease hedder som regel CR uanset om det er Ritalin, medikinet eller motiron - alle methylphenidat.
Timerealease er kaplser, hvor instant release er tabletter.

DGS skrev:
Motiron ER noget værre lort.

I forhold til hvad?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
BlaZr: ifht de andre methylphendiat præperater jeg har prøvetz

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
det synes jeg virker ret sært, hvis det har været samme dosis og samme type(+/-timerelease).

Methylphenidat er methylphenidat. Motiron ER IKKE lort bare fordi du synes det..

Junior medlem
Brugeravatar

Har du overvejet at prøve ethylphenidat? Jeg synes selv det er meget mere behageligt og kontrollerbar end diverse methylphenidatpræparater.

EDIT. Undskyld oplivningen. VAr ikke opmærksom på hvor gammel tråden er.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har samme problem som dig, med alkohol i nattelivet, og har fundet kombinationen af alkohol+koffein til at være en perfekt løsning. Givet du ikke drikker kaffe hver dag, kan du med lethed nuppe 1-2 koffein/guarana tabletter, i løbet af en bytur, og have RIGELIGT med energi.

Det er også et laangt sundere alternativ til at gå og æde methylphenidat hele tiden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]