Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej psychedelia.dk!

Dette er min første post, og blev også motiveret til at lave denne bruger, ud fra netop dette spørgsmål.
Mig og mine venner var godt igang nede ved kirkegården, og havde tænkt os at lave en god omgang Guld Kakao (Drumsticks) og en masse curly fries! Pludselig kom vi frem til idéen; hvorfor ikke lave Guld Fries/pomfritter.
Har ikke meget forstand på det, men ved at hashen skal binde til fedtet, og vi friturer (olie) steger dem, og mit spørgsmål er derfor; Er det muligt at opløse hash i olien, og derefter friture stege pomfritterne, og derved opnå guld pomfritter?

TL:DR; Kan man opnå en rus ved at på en eller anden at mixe hash og pomritter?

Hvad er folks tanker, er det mulig på denne måde eller en anden måde!?

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Kan man opnå en rus ved at på en eller anden at mixe hash og pomritter?

Det er satme sjovt formuleret :lol:

Min umiddelbare tanker er, at hvis du vil friturestege, nytter det ikke noget at smide en lille mængde hash eller pot i 4L olie, hvoraf du smider det meste ud alligevel.. Dosen på dine fritter vil blive minimal..
Men sjov tanke, det kan formentlig godt lade sig gøre på en anden måde.. Det vil jeg lade nogle mere cannabis-kyndige om

Medlem
Brugeravatar

Lyder som en rigtig dårlig ide!

Bruger ikke selv friture så ved egentlig ikke hvad jeg taler om, men det er vel kun noget af olien der går i fritterne, og en masse til overs i frituremaskinen, altså vil der være en masse spild(af hash) og det vil være umuligt at dosere.

Kan også snildt forestille mig et jeres fritureting vil være"forurenet" af hash efterfølgende, mangt en vandpibe er "ødelagt" på den måde.

Pomfritterne giver måske lidt dopamin release fordi de er lækre men forvent ingen rus :P'

Ps. synes man får det mest optimale ud af oral hash ved at indtage det på tom mave og lade være med at spise i mindst et par timer efter.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Som sagt af de andre, så tror jeg umiddelbart der vil være problemer med at få en rus ud af selve pomfritterne, men hvad siger i til ideen om hash pomfritdressing, remulade eller ketchup ? :D

Junior medlem
Brugeravatar

måske ville det være bedre at lave pomfritterne, hælde dem op i en skål (fedtet skal ikke have lov til at dryppe af, de skal bare direkte i skålen når de er stegt.) så gælder det om af have det fint nuldrede hash parat imens pomfritter er rigtig varme og fedtede.
så hælder man bare hashen i, stanniol og et viskestykke hen over skålen til at holde på varmen.
ryst pomfritterne godt så det bliver godt fordelt og lad dem stå i 5 til 10 minutter.

-værsgo at spis :D

ved ikke om det smager godt men det er nok den bedste løsning jeg kan finde :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
måske ville det være bedre at lave pomfritterne, hælde dem op i en skål (fedtet skal ikke have lov til at dryppe af, de skal bare direkte i skålen når de er stegt.) så gælder det om af have det fint nuldrede hash parat imens pomfritter er rigtig varme og fedtede.
så hælder man bare hashen i, stanniol og et viskestykke hen over skålen til at holde på varmen.
ryst pomfritterne godt så det bliver godt fordelt og lad dem stå i 5 til 10 minutter.

-værsgo at spis :D

ved ikke om det smager godt men det er nok den bedste løsning jeg kan finde :)

sådan bliver man jo ikke påvirket? hashen når ikke en høj nok temperatur

Medlem

for slet ikke at tale om hvor afskyelige de fritter vil smage...

Medlem
Brugeravatar

Jeg tænker det måske er lettere at lave en mayonnaise? Evt. en god krydret en, så weed smagen bliver maskeret :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Mig og mine venner var godt igang nede ved kirkegården

Hvad lavede i? :shock:

DaftPede skrev:
Jeg tænker det måske er lettere at lave en mayonnaise? Evt. en god krydret en, så weed smagen bliver maskeret :)

Se, det tror jeg også er den bedste idé. Men når vi taler oral indtagelse af THC, så synes jeg i skal lave det portionsafmålt. Ellers ender der med en af jer sidder og sover op ad en gravsten.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

vil også sige dum idé at putte det i frituren, da olien bliver varm nok til at alt THC'en vil blive brændt væk. så jeg syntes at det er en dum idé. men helt sikkert en sjov tanke ;)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har engang lavet en lækker holiday-dip med hash i, creme fraichen skulle selvfølgelig varmes op i en gryde, men efter nogle timer i køleskabet smagte det lækkert. Tænker at det sagtens kan gøres med forskellige dressinger bare fedtprocenten er høj nok, salatmayonaise kunne være god fx, det er også det eneste rigtige at spise til pomfritter :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Yeah, lav en sovs af en art. Opløs hash i fedtstof > lav til sovs/dip/såse* ved at tilføje delicious ingredients.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Tag jer nu sammen med alt der der fucking madlavningstrip.

Æd nogle svampe og ryg nogle joints. Det er spild af hash at fordøje det, spis det kun hvis du har astma eller andre vejrtrækningsproblemer som udelukker rygning.

Medlem

Æd nogle svampe og ryg nogle joints. Det er spild af hash at fordøje det

Wow, du er satme klog.

Junior medlem

Tak

Dedikeret medlem

Tag jer nu sammen med alt der der fucking madlavningstrip.

Æd nogle svampe og ryg nogle joints. Det er spild af hash at fordøje det, spis det kun hvis du har astma eller andre vejrtrækningsproblemer som udelukker rygning.

:roll:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg tror ikke jeg har grinet så meget af en tråd længe :D

Det vil nok ikke fungere at lave cannabis-fritter. I skal nok bare holde jer til en kop guldkakao ved siden af jeres pommes fritter.
Hvor høj en temperatur kan THC holde til før det forbrænder??

Junior medlem

THC forbrænder ved 80 grader celcius. Ikke kogepunktet.
2. hvis du opløser hash i fedtstof, er der risiko for at fedtstoffet bliver langt varmere end kogepunktet hurtigt, således at du brænder thc'en af.

Selv i guldkakao er der mange som kommer til at løfte temperaturen for højt. Den når aldrig at komme i kog, men thc'en er længst væk.

Junior medlem

og seriøst, tag jer nu sammen med det der madlavningstrip, der er ikke noget fedt ved at sidde og tvinge mad ned som smager af jord og ikke gør dig skæv.

Medlem

:stupid:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]