Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

hey psych, ville bare lige vide om det var for sent at plante opium valmuer (Papaver Somniferum)??

og hvad vil konsekvensen være af at plante dem for sent??

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
viewtopic.php?f=1&t=40706

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Konsekvensen af at sætte dem for sent er at de ikke når at vokse sig store nok og producere optimalt alkaloidinhold.

Jeg satte mine for en uges tid siden ca. Først i våt vat indtil kimplanterne kan ses(de spirer) og så i jord med dem.
Hold dem evt. indendørs det første stykke tid indtil de har vokset sig robuste.

Vil mene det sagtens kan nås endnu, men er dog ikke helt 100% sikker. Man kan selvfølgelig gøre det indendørs med kunstig belysning.

//blazR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan sagens nå at få en god høst hvis du får frø i jorden nu. Før i tiden da jeg fik dækket noget af mit behov ind med valmuer kunne jeg normalt regne med to høst perioder på en sommer. De første frø lage jeg ud sen efterår/meget tidlig forår og fik en tidlig høst her i maj-juni alt efter hvordan vejret opførte sig. Og så såede jeg igen i maj og havde pods i sensommeren. Men jeg tror også det har lidt med hvor dine frø kommer fra, dem jeg havde var tilpasset danske forhold.
Desværre ikke den hellige gral "Novo Nordisk valmue frø" Men deres rekord høje morfin indhold på 30% af den rå opium. Jeg kan huske jeg så marker med dem som barn med pods på strøelse med en knytnæve.
Jeg har et par gange forsøgt mig med at så birkes, men det er tydeligvis f2 hybrider og resultatet har aldrig været godt. De bedste frø jeg har haft er dem jeg har tusket mig til ved at spørge pænt rundt omkring i div. kolonihaver. Her fandt jeg den valmue med helt sikkert den højst morfin indhold, det var en en omvend "Danish flag" men meget hvid i blomsten og et snert af rød. De frø er desværre gået tabt med tiden, smøft....
Hvilken frø har du tænkt dig at bruge

Senest rettet af bindegal 11 jun 2012 16:58, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Okay tak for svarene :D Jeg har tænkt mig at bruge en pose "blandede"( ved ikke præcist hvilke sorter der er tale om) Papaver Somiferum frø (5200 frø)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]