Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 01:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I stedet for at have så meget fokus på hvorvidt det har en positiv effekt eller ej på trippet, bør man fokusere på om det potentielt set kan være farligt eller ej.

MDMA har en rimelig voldsom effekt i forvejen. Noget som ligefrem går ind og forstærker den effekt (i større eller mindre grad), lyder også til at kunne riste hjernen en del mere.

Medlem

Inde på bluelight-tråden virker det groft skønnet, som om langt de fleste (60-80%) af dem der har prøvet det, har fået en positiv forstærkning i én eller anden grad, mens resten ikke rigtig mærkede forskel.

Husk på at folk sandsynligvis har større interesse for at dele en succesoplevelse end et flop.
Det er derfor kun 60-80% af dem der rent faktisk har postet på Bluelight som har opnået en god effekt.

Medlem
Brugeravatar

I stedet for at have så meget fokus på hvorvidt det har en positiv effekt eller ej på trippet, bør man fokusere på om det potentielt set kan være farligt eller ej.

MDMA har en rimelig voldsom effekt i forvejen. Noget som ligefrem går ind og forstærker den effekt (i større eller mindre grad), lyder også til at kunne riste hjernen en del mere.

Har du nogen dokumentation/kilder på, at det skulle kunne være farligt/skadeligt, eller er det bare en formodning om at kraftigere MDMA-virkning alt andet lige vil belaste systemet og receptorerne i højere grad?

Inde på bluelight-tråden virker det groft skønnet, som om langt de fleste (60-80%) af dem der har prøvet det, har fået en positiv forstærkning i én eller anden grad, mens resten ikke rigtig mærkede forskel.

Husk på at folk sandsynligvis har større interesse for at dele en succesoplevelse end et flop.
Det er derfor kun 60-80% af dem der rent faktisk har postet på Bluelight som har opnået en god effekt.

Jo, det har du nok ret i. Der var faktisk en del derinde, der skrev, at de var igang med choko-kuren, og ville melde tilbage med resultater efter få dage, men en del af dem forsvandt bare fra tråden uden tilbagemelding. Det kunne jo godt være tegn på en manglende succesoplevelse at berette om.

Det virker ikke, som om der er den store fidus til denne mirakelkur her inde på psy.
Ikke fordi jeg mener jeg personligt har brug for det som så, da jeg er ret omhyggelig med at moderere mit forbrug, men det kunne stadig være interessant, hvis det havde nogle brugbare applikationer - på en ufarlig måde vel at mærke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Silver bullet: en logisk formodning.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg skulle være en af dem der prøvede det, men nu venter jeg et godt stykke tid, så kan være jeg får prøvet det en anden gang. Jeg hørte dog irl af en gut, at det var langt bedre, og han prøvede det for nyligt.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Så fik jeg også prøvet det, men må ærlig talt indrømme at jeg har lidt svært ved at vurdere effekten af det, da jeg kun tog halvt så meget MDMA som jeg plejer. Næste gang prøver jeg samme dosis, uden forudgående preload af mørk chokolade, og kan vurdere mere nøjagtigt. Min umiddelbare vurdering er dog at det har haft en positiv indfyldelse, da trippet virkede kraftigere end jeg tror det normalt ville være ved dén dosis.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Sorry for at rive op i så gammelt et topic, men da jeg ikke synes der er kommet så meget feedback på emnet, tillader jeg mig det :) En ven og jeg er lige begyndt på "kuren" i dag. Efter rådene fra BL-tråden spiser vi 25 gram 85 % chokolade om dagen i fem dage frem til onsdag. Vi tager så MDMA på fredag, efter to dages pause fra chokoladen.

Grunden til eksperimentet fra vores side, er at vi (som så mange andre også har oplevet) efterhånden føler "magien" er forsvundet. Vi har taget MDMA i omegnen af 20 gange nogenlunde jævnt fordelt ud over de sidste 5 år, hvoraf sidste gang var for ni måneder siden.

Vi har ikke store forventninger, men da det er et nemt eksperiment, der virker temmelig harmløst, giver vi det gerne et skud :)

Jeg vender tilbage efter fredag, for at bidrage med flere personlige erfaringer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Spændende :)
Er der ikke nogen der kan belyse hvorvidt det kan være farligt elle ej, rent fysiologisk?

Inde på bluelight snakker de om at det er fordi chokolade er en MAOI.
Hvilket erowid dog benægter.

Edit: fandt et interessant citat fra en post på bluelight.

"There is supposedly a relationship between chocolate and the hormone oxytocin, but most articles are not very scholarly. Oxytocin release as you may well know is thought to be an integral part of the MDMA experience..."
http://www.bluelight.ru/vb/threads/6044 ... ate-e-diet

Medlem

Har prøvet det en enkelt gang, og mener helt klart at det gav et boost, men ikke nok til at det er noget jeg gider at gøre hver gang :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Som lovet lidt feedback fra min første MDMA tur efter chokoladekuren. Jeg kan ærligt talt ikke finde ud af om det gav noget.

Jeg havde læst at mange, som har oplevet positiv effekt fra chokoladen, føler at comeup føles kraftigere, nogle gange angstpræget. Jeg oplevede det nok roligste comeup nogensinde. Og da jeg var nået plateauet, følte jeg mig egentlig skuffet. Jeg følte næsten, at trippet allerede var spildt. Men så fik vi sat noget af det rigtige musik på, åbnet et par patroner lattergas, og så nåede jeg nogle peaks, jeg ikke mindes at have oplevet så kraftige de sidste par år.

Men turen virkede meget turbulent, det ene sekund kunne jeg være i himlen, og det næste nærmest helt nede igen. Jeg tror, jeg vil prøve mig med kuren igen op til næste gang, for at give det en chance til, og forhåbentlig komme med et klarere svar.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]