Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tobak
Junior medlem

Hej jeg har dyrket 12 store tobaks planter under en 400 watts hps inden døre
og nu vil jeg gerne sætte dem udenfor i et drivhus jeg har købt
men har været lidt doven med at få sat det op
og temperaturen har heller ikke været så varm endu
så derfor står de stadig inde men de skal snart ud
de har opnået en højde på en halv meter og store fine blade
jeg har høstet et par stykker og tøret det
det smager af helvede til
har prøvet at putte akacie honing i tobakken og lade det tørre men
det smager stadig dårligt
nogen der har etn godt råd til tøring af tobak kontra smag
anything så kom lige med bud tak

Titel: Re: Tobak
Medlem

Hvis jeg var dig ville jeg gro noget kokain, khat eller skunk i stedet, sælge lortet og købe mine Prince i en kiosk :D

Sjovt projekt :) MEN nogle hjemmelavede ting kan man bare aldrig få til at blive lige så gode som producenternes, bl.a. ting som Coca-cola, tandpasta og cigaretter:)

Du har vel læst lidt omkring sorter, groning, tørring og smage inden du kastede dig ud i det? - Der er stor forskel på en Cohiba og en Grøn Cecil, og jeg tror sq det er svært at ramme en god smag og aroma i hjemmedyrket tobak, men held og lykke :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Der findes flere forskellige tobakssorter - http://en.wikipedia.org/wiki/Tobacco - hvilken har du dyrket?

...ikke at jeg med den oplysning, kan komme med gode råd, men det er der sikkert andre forummer/guides der kan... Men jeg mindes kun, at have hørt og læst om beretninger, der omhandlede afskyeligt smagende hjemmedyrket tobak =)

Medlem

Sjovt projekt. Min gamle morfar dyrkede tobak under krigen, men det blev helt sikkert rimeligt dårligt. Det lyder i øvrigt som en dyr måde at fremskaffe tobak på, når du også skal betale for strømmen. Du må meget gerne komme med nogle grooplysninger, hvis du gider: Hvor gamle er planterne, hvor længe får de lys, gøder du, hvilken sort dyrker du etc.?

Så vidt jeg ved, bruger man meget lang tid på at tørre og cure tobak i industrien. Man lader vistnok tobakken ligge i baller og soltørre i omkring et år, før det kan finsorteres og anvendes i forskellige produkter alt efter kvalitet. Det er vist kun sorterne burley og virginia, der kan bruges rent i tobakprodukter. Andre tobakker anvendes i såkaldte American Blend-cigaretter, hvor man blander forskellige sorter tobak og høstsorteringer for at få den helt perfekte smag. Som sagt er det altså næsten umuligt at ramme et 'fabriksniveau' med hjemmedyrk, men derfor fejler eksperimentet jo ikke noget.
Hvordan virker bladene ellers med hensyn til nikotin og andre psykoaktiver, er der nogen effekt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I helvede.
find et vindue der kan de sagtens gro. gror selv nicotiana rustica indendørs de kommer nok snart uden for,
de er 10cm.

Dedikeret medlem

Jeg forstår slet ikke den indledende foragt for at dyrke tobak, den ene hobby kan vel være ligeså god som den anden og dyrkning af tobak er knapt så kriminelt som de andre foreslag der nævnes. Jeg bruger over 500W på lys til planter og meget få af dem indeholder alkaloider, ihvertfald i mængder der gør dem til rusmidler..

On topic:
Tørring af tobak er tangerende til en kunst og det vil kræve en del tålmodighed og læsning at komme i nærheden af industriens kvalitet, men det er dog også muligt for den dygtige at overstige den. Der er rigtig mange måder at tørre på og jeg vil anbefale dig at google løs og evt. læse et par af de mange bøger der er skrevet om tobaks tørring. Emnet er enormt fordi der er så mange variationer og måder at opnå det endelige resultat på. Grundlæggende kan man dog sige at det vigtige er ikke at tørre for hurtigt eller langsomt, der er mange enzymatiske nedbrydningsprocesser der forløber i tobakken i lang tid efter høsten og det rette vandindhold samt temperature er alfa og omega for hele processen.

Mht akacie honningen så kan jeg næsten ikke forestille mig at det kan komme til at smage godt. Måske hvis du kort svitser tobakken i lidt honning kunne det give lidt aroma uden at klistre tobakken til og give en harsk røg, men det er bare en tanke. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Du kunne evt. "water curre" det ligesom med cannabis og se om det hjælper på smagen?

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
nu ved jeg ikke helt hvordan water curring virker med cannabis, men med tobak vil jeg ikke anbefale at ligger det i vand der skal smides væk ihvertfald.. så mister man nikotinen da den er meget opløslig i vand..

Junior medlem

Mange tak for guiden Samuel Caldwell
og mange tak alle alle andre
Den sort jeg dyrker hedder Virginia Gold
Jeg kører 18 timers lys 8 mørke og har gjort det side jeg fik min hps
det var da de kun var et par uge gamle
og havde kun groet i jord og med lys fra vindues karm og 14w LED plante lys om natten
Februar til Marts
men da jeg fik hps brugte jeg den i stedet
jeg brugte ingen gødning de første mange uger
men efter de blev ved med at være en halv meter og kun blev tykkere i bladene
Marts til April
begyndte jeg med noget alm flydende NPK gødning fra Hjem og fix (gul 5 liters dunk)
men aldrig på noget tidspunkt har de være under en temperatur på min 20 grader
så også derfor jeg har tøvet meget med at sætte dem ud
kan huske noget fra gartner skolen med at hvis en plante var dyrket indefor
skal det være minimum være 15 til 20 grader uden dørs
før man måtte sætte dem ud også selvom det var drivhus
så derfor jeg har tøvet lidt i det her lidt usikre danske vejr :-/

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I helvede.
Mine tobaks planter er udenfor, men de så også dyrket i år uden kunstigt lys.
Der er faktisk nogen billedere her hvis du er interesseret:http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=41080
De har ingen gødning fået.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]