Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 19:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Høst?
Afstemning sluttede 16 maj 2012 22:27
0-5 gram 0%  0%  [ 0 ]
5-10 gram 50%  50%  [ 1 ]
10-15 gram 50%  50%  [ 1 ]
15-25 gram 0%  0%  [ 0 ]
25 + gram 0%  0%  [ 0 ]
Afgivne stemmer : 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
Hej Psy.

Jeg har en enkelt Royal Creamatic fra Royal Queen Seeds stående i drivhuset. Den er ved at være lidt gammel, i dag er det cirka 8 uger siden jeg startede frøet. Altså den er lige under 8 uger gammel.

Jeg er meget spændt på den, da det er mit første grow :)

På pakken står der, at den er klar til høst efter 8 uger (altså efter frøet er spiret). Jeg er heldigvis ikke så naiv, at jeg har fældet hende endnu ;) da den slet ikke er klar :!:

Den har stået i blomst i 4 uger og kan cirka tælle 8 sideskud og 1 topskud. Ingen af buds'ne er mere end 1 gram og max 5-10 procent af "pistolerne" er brune...

60-100 gram siger RQS at den vil give, men hvad tror i? (Ved godt det vil være nemmere at vurdere med et billede, så det bliver måske lagt op en af dagene)

Lidt data:
40 cm høj
8 sideskud

Tak! :life:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Nu siger jeg det, som jeg har sagt til alle forrige personer som har spurgt ind til, hvor meget de kan forvente i høst:

Vi herinde på Psychedelia, har ingen anelse om, hvor mange timers sol din plante får om dagen, hvor meget og hvor ofte du vander den, hvor meget gødning den får, hvilken jord den står i eller hvordan du har beskåret den. Alle disse variabler plus mange flere spiller ind i mængden af udbytte, så du kan nok godt selv gætte dig til, at vi på ingen måde kan sige dig, hvor meget du får. Det kan være du får imellem 0 - 5 g, men det kan også være du får over 25 g. Hvem ved?

Jeg kan sige så lidt, at siden der er tale om en auto, så skal du ikke regne med det samme udbytte som en normal plante vil have præsteret. På ingen måde. Tjek lige frø-pakken igen og se om, der ikke står at udbyttet er på 60 - 100 g/m^2? Der er altså tale om, hvor meget udbytte et grow på 1 kvm kan genererer og ikke hvor meget en enkelt plante kan genererer. Denne måde at gøre det op på, kan virke forvirrende, men det er mildest talt den mest præcise måde at gøre det på.

Et godt råd: Regn med 1 g. Så bliver du forhåbentlig ikke skuffet, jo mindre nogen beslutter sig for at rende med din høst inden den er færdig. (Shit happends) Hvis du skal gro autoer igen engang, så vent til senere på sæsonen. Når du starter så tidligt ud som du har gjort, får dine planter langt fra lige så meget sol, som de ville have fået, hvis de var plantet i f.eks juni/juli.

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
Tak for rådet med opstart på planten :) Og tjekkede lige igen; 60-100 gr. pr plante står der ...

Tror jeg vil starte nogle autoer igen om en måneds tid, og se hvordan de opfører sig i forhold til denne. =)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]